7 Reacties
6 maanden geleden
Als ze zelf kunnen rollen is het niet meer erg! Ze zijn dan sterk genoeg om hun hoofdje om te draaien.. ik vond het eerst ook spannend hoor, zeker toen ze besloot om vol met der neus in het matras te liggen.
6 maanden geleden
Mijn dochter van ruim 7 maanden kan ook alleen op haar buik rollen en niet terug. Ik vond het zelf ook eng haar in haar ledikant te leggen na de cosleeper. In de cosleeper kon ze niet rollen en in het ledikant wel.. Het was aan het begin even eng, maar ze slaapt dus graag op haar zij of buik en dat gaat goed! Denk dat je er wel vanuit mag gaan dat ze sterk genoeg is. Zelf een keer in de nacht gezien dat ze met haar neusje in het matras lag (ik schrok!) en ze zelf na 2 tellen haar hoofdje helemaal optilde en beter op haar wang ging liggen 🤷🏼♀️
6 maanden geleden
Hier rolt onze dochter van 7 maanden alleen van rug naar buik, niet terug. Sinds 2 weken rolt ze direct naar haar buik, als we haar in bed leggen. Ze kan goed zelf haar hoofd optillen en op haar armen leunen. Dit doet ze dan ook regelmatig in bed. Gaat hartstikke goed.
De meeste kindjes gaan trouwens rond de 7 maanden op hun buik slapen. Is heel normaal.
Anders laat je haar eerst overdag een aantal keer op haar buik slapen? Dan kan je er een beetje aan wennen. Dan zul je waarschijnlijk zien dat ze de ene keer links ligt met haar hoofdje, en dan weer rechts. En zelfs met het gezichtje in het matras kunnen ze vaak nog goed ademen. Test het zelf maar eens 😊
Blijft spannend! Maar komt goed!
6 maanden geleden
Reactie op firstbabynov2023
Hier rolt onze dochter van 7 maanden alleen van rug naar buik, niet terug. ...
Jaa hier ligt ze eigenlijk meteen op dr buik als we haar wegleggen. Alleen waar ze normaal inslaap viel gaat ze nu spelen op dr buik en valt niet in slaap.. tot ze zo moe is geworden dat het drama is. Slaapt jou kleine meteen na het op de buik rollen?
6 maanden geleden
Reactie op DewiZwaan
Jaa hier ligt ze eigenlijk meteen op dr buik als we haar wegleggen. Alleen ...
Verschillend! Meestal slaapt ze wel met 5 min. Maar de ene keer is ze gelijk stil, de andere keer ligt ze die 5 min volop te kletsen. Maar uiteindelijk valt ze wel altijd zelf in slaap.