37 Reacties

22 dagen geleden

Herkenbaar wat je zegt! Hoe oud is je meisje?

22 dagen geleden

Reactie op KW95

Herkenbaar wat je zegt! Hoe oud is je meisje?
21+2 weken. Ze is van 17-11😔

22 dagen geleden

Hier ook slaapproblemen maar GELUK wilt hij vanaf 22u gewoon echt wel alleen zijn om te slapen. Overdag echt krijs buien van soms 2uren non stop. Zelfs na medicatie, pipi, kaka, iets tegen krampen, genoeg speeltijd, genoeg voeding... we hebben hier al alles geprobeerd. Verder ook overdreven veel honger maar ook met een geluk, telkens na 4 a 5uren maar gewoon heel veel voeding. Verder slaat hij ook vaak uit het niks van plezier naar boosheid met veel wenen uit. Dan wilt hij niks. Niet gepakt worden, niet alleen zijn, niet in de swing... Hij is 6 maand op 26/4. Ik denk dus dat het vaak wakker daarmee wel te maken kan hebben. Clusteren heb ik zelf geen idee bij (kv)

22 dagen geleden

Ja ik dacht eindelijk uit sprong 4 te zijn en slaapregressie leek "over".. komt sprong 5🥲 van het een naar het ander.. drama en krijsen om in slaap te komen.. en ook een soort van chagrijnig de hele dag..

22 dagen geleden

Hier ook een zeurend chagrijntje. Gelukkig ook nog veel vrolijk, maar ook vaak echt zo’n zeur/kreuntje wat ze dan non-stop doet en wat behoorlijk op mijn zenuwen werkt 😅 Sinds sprong 4 hebben we weer een nachtvoeding. Ze loopt ook enorm te teuten met flessen en als ze overdag te weinig drinkt, slaapt ze nog slechter. En ineens hebben we middagslaapjes van 2,5 uur??? Mijn baby die overdag niet slaapt 🤪 Ze kan ook echt veel beter grijpen nu, en dingen veel gerichter in haar mond stoppen. En rollen naar haar zij vindt ze heel leuk. Ze vindt het ook leuk om naar me te luisteren als ik praat, dus ik hou hele verhalen om haar af leiden, ook als ze moe is en wil slapen. Dan huilt ze niet, maar luistert en is zo vertrokken. Het is ook zo grappig dat ze nu echt WIL dat ik haar luier verschoon als hij vies is. Dan jengelt ze en zodra ik haar neerleg op de verschoonplek, is ze instant vrolijk! Je merkt echt dat ze verbanden kan leggen tussen 2 dingen en ook woordjes begint te herkennen, zoals haphap.

22 dagen geleden

Continue willen drinken en alleen bij mama willen zijn. Minder geduld tijdens aankleden ook. En lijkt ook ietsje meer buikkrampjes te hebben. Maar zoals hier boven wordt gezegd, ze begint echt het verband tussen woorden en acties te kennen. Wij zitten er nu 2 weekjes in en de storm lijkt al ietsje te gaan liggen (maar dat zeg ik nu).

21 dagen geleden

Reactie op Cheds

Hier ook slaapproblemen maar GELUK wilt hij vanaf 22u gewoon echt wel alle ...
Is er een link tussen 6 maanden en veel wakker blijven? En klinkt ook heftig. Maar al goed dat de nachten oké gaan dan. Dan heb je wat ruimte om je energie uit te halen

21 dagen geleden

Reactie op Roomsoes68

Continue willen drinken en alleen bij mama willen zijn. Minder geduld tijde ...
Wel leuk dat ze die relaties door beginnen te hebben. Bedoel je met continu drinken meer clusteren? En merk je dit meer overdag of snachts

21 dagen geleden

Reactie op Spirit

Hier ook een zeurend chagrijntje. Gelukkig ook nog veel vrolijk, maar ook v ...
Super leuk om haar ontwikkelingen te lezen! Dat maakt het het toch waard hè! Dat kreuntje herken ik, kan ik ook zo zenuwachtig van worden 🤭

21 dagen geleden

Reactie op Chamss

Wel leuk dat ze die relaties door beginnen te hebben. Bedoel je met continu ...
Overdag meer inderdaad clusteren

21 dagen geleden

Hmm mijn dochter is ook humeurig en hele tijd krijsjes, aandacht.. ik dacht dat het kwam door een tandje? Die komt namelijk door.. zo sneu soms

20 dagen geleden

Ik denk dat ons zoontje nu in sprong 5 zit. Normaal heel vrolijk, kan goed zelfstandig spelen en slaapt overdag vrij goed in zn ledikantje. Nu humeurig, snel piepen, wil niet op schoot maar ook niet spelen.. en slaapt ook minder goed overdag. 's nachts gelukkig nog nergens last van, dan slaapt hij de nacht door. Tot nu toe heeft hij, gelukkig, vrij weinig last gehad van de sprongen. Maar ik zie nog geen tandjes, dus dat kan het denk ik niet zijn.

18 dagen geleden

Ben bang dat hij hier ook begonnen is. Meneer is niet te genieten vandaag. Veel eerder weer honger, en wil bijna niet slapen. Waar hij afgelopen week overdag nog wel 3 uur slaap haalde verspreid, zit hij nog maar net op n uur. Precies ook op n dag dat ik het zelf allemaal niet trek 🥴

17 dagen geleden

Reactie op nonB

Ben bang dat hij hier ook begonnen is. Meneer is niet te genieten vandaag. ...
Heel herkenbaar dit..

16 dagen geleden

Hier ook begonnen. - Overdag (WEEER) niet zelfstandig kunnen slapen (in de avond trouwens ook niet) - korte slaapjes - Plotseling wakker in de avond na 1 uur slapen. - minder plezier in spelen en snel vervelend of snel chagrijnig - Hongerig (terwijl hij al zo zwaar is 😫) - Weer nacht flessen terwijl hij overdag genoeg krijgt.

15 dagen geleden

Gewoon niet willen slapen overdag, terwijl de moeheid op zn gezicht geschreven staat😑

15 dagen geleden

Wij zitten ook middenin sprong 5 (of tandjes of slaapregressie of regeldagen - who knows?!). We merken het sinds 2 nachten vooral ‘s avonds en ‘s nachts: onrustig en veel wakker worden. Als een speentje of wiegen niet helpt, ga ik voeden. Al twijfel ik dan achteraf wel of ik haar te veel heb gevoed.. dat vind ik misschien nog wel het lastigste van deze nieuwe situaties: de onzekerheid of je het wel goed doet. Ik hoop dat onze baby’s snel weer beter slapen 🙏

15 dagen geleden

Sprong 5 pfff vind m erger dan sprong 4. Toen sliep ze tenminste nog. Maar nu het hele weekend ontroostbaar zodra ze haar bed ziet. Of bij haar weg lopen om even naar het toilet te gaan of iets is al teveel. Net van sprong 4 af en die week was echt genieten nu weer terug bij af.... En voor mijn gevoel erger dan sprong 4

15 dagen geleden

Reactie op Noordwijk1983

Sprong 5 pfff vind m erger dan sprong 4. Toen sliep ze tenminste nog. Maar ...
Ik herken erg wat je zegt over het huilen als je even niet in zicht bent 😮‍💨

14 dagen geleden

Reactie op Chamss

Ik herken erg wat je zegt over het huilen als je even niet in zicht bent 😮 ...
Hoe gaat het nu inmiddels met jou? Nog last van slapeloze nachten of gaat het al wat beter?