19 Reacties
7 maanden geleden
Wij zitten nog in sprong 5 maar sinds 4 dagen is ze ook steeds tussen 05.00 en 06.00 uur wakker. Voorheen kon ze makkelijk tot 08.00 uur slapen. Savonds slaapt ze ook super moeilijk in, we zijn vaak tot 21.30 uur bezig voordat ze eindelijk slaapt. Ze krijgt hier ook nog 1 a 2 nachtvoedingen, dus dit is best wel pittig.
7 maanden geleden
Mijn dochter is ook 6,5 maand.
Krijgt nu twee ondertandjes , megaaa aanhankelijk..
als maar naar de keuken loop waar ze mij nog steeds kan zien begint ze keihard te huilen.
Slapen is ook weer lastiger.. elke dag rond half 5 wakker.
Vallen jullie babys zelfstandig in slaap? Mijn dochter kan dit niet.. hoe hard ik ook train ze wilt het echt niet ik moet der echt wiegen en helpen.
Hoorde laatst dat ze op de kinderopvang niet meer mogen wiegen.. als dat zo is heb ik toch wel een probleem.
Ze gaat over 2 weken naar de opvang.
7 maanden geleden
Hier ook 6,5 maand en ook (bijna) elke ochtend om 05:00/06:00 wakker. Als we om 05:00 een flesje geven valt hij gelukkig makkelijk weer in slaap tot +/- 07:00. Rond 06:00 is dat lastiger en wisselt het een beetje.
Hopelijk wordt dit vanzelf weer iets later want het is inderdaad vermoeiend. 😅
7 maanden geleden
Reactie op Romy1995!
Mijn dochter is ook 6,5 maand.
Krijgt nu twee ondertandjes , megaaa aanhan ...
Niet meer mogen is overdreven, maar er is vaak gewoon wat minder tijd voor en dus lukt dat niet altijd. (Ik werk zelf op een babygroep)
Als je een beetje pech hebt staan ze met 3 leidsters op 13 kinderen. Als ze die allemaal moeten wiegen komen ze een hoop handen tekort. 🙈 Ook al zouden ze het vast graag willen doen voor je kindje.
Neemt niet weg dat elk kindje anders is en de 1 het wat meer nodig heeft dan de ander.
Ons zoontje valt 's avonds/'s nachts zelfstandig in slaap. Overdag kan ik hem wakker wegleggen, maar heeft het vaak wel nodig dat we er even bijblijven en zn speentje vasthouden/teruggeven.
Wat wel goed is om te weten is dat kindjes verschillende slaap associaties kunnen aanmaken voor verschillende plekken/mensen als ze daar vaak genoeg zijn. Dus als ze bij de opvang altijd dezelfde manier van naar bed brengen doen, zal je kindje hieraan wennen en doorhebben dat dat bij de opvang 'zo gaat'. Dit kan even lastig zijn en heeft een wenperiode, maar mijn ervaring is dat dit eigenlijk altijd wel goed komt.
7 maanden geleden
Oh wat fijn dat ik niet de enige ben. Hier waren de nachten niet top, maar sinds deze week is het nog wat erger. Hij was vannacht ook rond 2 uur ineens klaar wakker. En dan vanaf 4 uur ook mega onrustig. Zelfs samen slapen is pittig. En dan kwam hij al gemiddeld iedere 1-2 uur. Met nu dus echt hele wakkere periodes.
7 maanden geleden
Hier ook slaapfrustratie. Ze heeft ook een flinke buikgriep gehad en sinds enkele dagen komt ze ineens om 12 uur en om 5 uur voor een fles. Hiervoor kreeg ze om 7/8 uur de laatste
en sliep ze dan door tot 6/7 uur.
Als we haar om 22:00 wakker maken voor een extra voeding, komt ze alsnog om 1/2 uur en om 5 uur, dus dat werkt helaas ook niet.
Het is inderdaad even pittig!
7 maanden geleden
Reactie op Es0492
Hier nu al twee dagen 04.30. Het wordt steeds vroeger..
Nog steeds zo of is het intussen beter,? Hier lijkt 't ook iedere dag vroeger te worden
7 maanden geleden
Reactie op panaceatic
Nog steeds zo of is het intussen beter,? Hier lijkt 't ook iedere dag vroeg ...
Hier lijkt het met kleine stappen beter! Moest soms even helpen met in slaap komen maar gister sliep hij toevallig tot 6. Maar goed dat is wat voor mij werkt, vaak is bij elke baby een ander probleem. Ik denk ook dat het echt wel tijd nodig heeft..