31 Reacties

6 maanden geleden

Volgens de app zou het gister zijn begonnen, nu merken wij wel deze week dat mevrouw niet slaapt rond bedtijd of even slaapt en dan wakker wordt en niet wilt slapen dus weer beneden zit te spelen tot wij gaan slapen. Verder super vrolijk!

6 maanden geleden

Ik heb hier wel een kindje die wat hangerig is en meer huilt. Hij wil echt alleen maar bij mij zijn en veel vaker drinken. Ik denk dat het sprong 6 is

6 maanden geleden

Zeker, sinds een dag of 4 wilt hij overdag vooral spelen in plaats van slapen 😅 ook wat meer hangerig

6 maanden geleden

Ja echt ineens.. niet meer willen slapen, indd hangerig en humeurig, (werd gister boos dat hij de waterstraal niet te pakken kreeg)

6 maanden geleden

Ja, drinken gaat moeilijk, eten gaat moeilijk, slapen gaat moeilijk, maar over het algemeen gelukkig wel vrolijk ondanks dat hij soms een halve dag wakker is 😅

6 maanden geleden

Ja niet meer overdag willen slapen, heel druk en huilen als ik hem wil laten slapen. Ik geef me er maar aan over. Gelukkig niet huilerig.

6 maanden geleden

Hier volgens mij ook vol er in het slapen gaat dramatisch. Zowel snachts als overdag. Kunnen we dit niet even overslaan 🥲

6 maanden geleden

Ja of 7/8 maanden slaapregressie? Hier is namelijk vooral het slapen heel moeilijk. Nooit een geweldige slaper geweest maar hij sliep net sinds half mei zelfstandig maar helaas gaat het inslapen nu weer heel moeizaam. Ook vaak wakker ‘s nachts en zit dan vooral te babbelen, spelen met z’n speen en te rollen in bed. Dutjes overdag gaan ook moeizaam want hij zit alleen maar te bewegen en wil niet slapen. Denk combinatie van leren tijgeren/kruipen (hij is zeer beweeglijk) en overgang van 3 naar 2 dutjes. 3e dutje lukt al vaak niet meer… Zit niks anders op dan te accepteren dat het vanzelf voorbij gaat… 4 maanden slaapregressie was bij ons echt vreselijk en was toen echt wanhopig en daarna ineens ging het slapen heel goed en tot mijn grote verbazing zelfstandig. Dus probeer nu te relativeren dat dit even moeilijk is maar dat het vanzelf beter wordt.

6 maanden geleden

Ja mijn zoontje is sinds kort echt veel aan het omrollen en proberen te tijgeren/kruipen en het slapen gaat opeens echt dramatisch. Veel huilen (eerst bijna nooit). Ben nu al kapot! :( Nu al twee dagen maar twee dutjes (van een half uurtje!) en ‘s avonds ook gewoon niet willen slapen. Ik snap er niks van. Ga meteen ook aan mezelf twijfelen. En bang dat het voor altijd zo blijft. Yuk ik zit er best doorheen

6 maanden geleden

Jaaaa poeh. Eerste dag pas maar zo heftig. Kan haar niet alleen laten, ze gaat gelijk piepen als je wegloopt. Veel knuffelen en ze wil alleen maar op haar buik en proberen te kruipen (wat niet lukt 😅). Ben heel benieuwd hoe dit verder gaat

6 maanden geleden

Naar bed gaan is 1 drama. Duurt gemiddeld twee voordat ze slaapt. Avondeten wilt ze opeens niet meer. En ze rolt nu constant op haar buik in slaap waardoor ze overstuur wakker wordt, omdat ze niet terug kan rollen. Zijn hartstikke moe na opeens 3 a 4 keer per nacht eruit te moeten.

5 maanden geleden

Worden jullie kleintjes ook vaker wakker in de avond? Mijne wordt om de 4 uur wakker ‘s nachts.. heel vermoeiend

5 maanden geleden

Reactie op YennieeLi

Worden jullie kleintjes ook vaker wakker in de avond? Mijne wordt om de 4 u ...
Hier hetzelfde probleem

5 maanden geleden

Reactie op Mamaker

Hier hetzelfde probleem
Jup….

5 maanden geleden

Reactie op driemaaldrie

Jup….
🙋‍♀️ Hier nog een...!

5 maanden geleden

We zitten nu halverwege de sprong en ik begin te merken dat het slapen wat moeizamer gaat. Ook vroeg wakker en soms weigert hij de fles. Ook fases van sneller moe.

5 maanden geleden

Zooooo we zitten er nu 2 dagen in en ik ben nu al gesloopt haha. Dutjes willen overdag niet meer, waardoor ze meestal maar 1 uur slaapt overdag als we geluk hebben en savonds en snachts is het ook feest. Overstuur zodra ze naar bed moet, terwijl ze altijd heel makkelijk en snel in slaap valt. Afgelopen nacht was ze telkens klaar wakker. Ik heb haar bij mij in bed gedaan en zelfs dat hielp maar weinig, terwijl dat normaal gesproken wel goed werkt en ze vrij snel dan weer slaapt. Ze is verder overdag tot nu toe ook echt wel vrolijk en druk aan de klets, ondanks dat ze zo weinig slaaptm

5 maanden geleden

Hier hebben we nog een meisje dat ofwel in spring 6 ofwel in de slaapregressiefase zit (of een combi?). Wordt standaard om 4uur wakker, wil absoluut niet drinken en niet meer slapen, huilt dan ook heel veel, zelfs als we haar oppakken blijft ze huilen, we weten niet meer hoe we haar op zo'n moment kunnen helpen. Terwijl ze hiervoor eigenlijk niet of nauwelijks huilde.. Wat doen de ouders die vergelijkbare situaties hebben?

5 maanden geleden

Reactie op Noordwijk1983

Naar bed gaan is 1 drama. Duurt gemiddeld twee voordat ze slaapt. Avondeten ...
Wat ik heb gedaan voor het omrollen is 2 handdoeken opgerold naast der neerleggen allebei der kant. Zo kan ze niet meer rollen en gaan de nachten beter.

5 maanden geleden

Ik ben in week 4 beland... ze wil in de avond telkens pas rond half elf slapen.. moeilijk Inslapen, snachts regelmatig wakker en wil eigenlijk bijna alleen nog maar bij mij in bed.... ik vind het zo enorm pittig, nu weer met een strijd bezig maar denkndat ze bijna slaapt poeh! Alle andere sprongen duurde bij haar maar 1max 2 dagen.. maar deze... poeh!!!