11 Reacties
7 maanden geleden
Zelfde probleem hier, ze werd gewoon echt boos in het kuipje. We hebben hem dus toch maar omgebouwd en houden haar nu af en toe zelf recht of doen iets van een handdoek ertussen.
7 maanden geleden
Wij hebben hem ook al omgebouwd, onze dochter kan ook nog niet zelfstandig zitten maar in de kinderstoel gaat t goed, met kussenset, en nog een extra handdoek om haar er iets strakker in te zetten.
Hier ook geen tuigje, als ze zich in eten verslikken wil ik haar zo snel mogelijk eruit kunnen halen als dat nodig is.
7 maanden geleden
Reactie op Evelyn96
Dank voor je reactie!! Geeft mij al vertrouwen dat het kan🙏
Hebben jullie ...
Nee we hebben haar niet in het tuigje!
7 maanden geleden
Ik heb haar nu een week in de baby set . Ik heb er wel inzetkussentjes bijgekocht zodat ze lekker zacht zit. Ik twijfelde ook heel erg omdat ze wel kan zitten, maar omvalt als ze alleen zit. De stoel heeft ook steun dus het gaat super goed. Heb m niet meer terug hoeven bouwen 😄
7 maanden geleden
Hier ook de babyset, alleen tijdens eetmomenten en niet veel langer dan 10 minuten er in... Eerste paar keer met opgerolde handdoek of zelf extra vast gehouden, maar al snel ging het zitten erg goed en niet meer nodig!
Wij hadden wel dat tuigje gehaald, maar echt zonde van het geld dus ik zal het afraden. Helpt niet met beter zitten namelijk!
Kan me voorstellen dat het tuigje wel handig kan zijn als hij zelf echt wil gaan staan in de stoel maar dat is (nog) niet aan de orde :)
7 maanden geleden
Reactie op Synicol
Hier ook de babyset, alleen tijdens eetmomenten en niet veel langer dan 10 ...
Hier sla je precies de spijker op de kop. Wij hebben voor onze oudste uiteindelijk het tuigje aangeschaft want die ging er in staan en proberen uit te klimmen. Was echt levensgevaarlijk zonder tuigje. De jongste zit nu weer zonder problemen zonder tuigje dat haken we tzt wel weer tevoorschijn.
7 maanden geleden
Ik merk wel dat juist door haar in de babyset te zetten ze meer “oefent” met het zelfstandig zitten en het gaat nu echt goed af gaat. 7 maanden precies en ze kan al een minuutje of 2 zelfstandig op de grond zitten voor ze omvalt zonder hulp. Deze vooruitgang zag ik echt na de babyset. Ik zet haar er wat vaker in dan alleen met het eten. Ook tussendoor als ik bv aan het schoonmaken ben
7 maanden geleden
Hier ook al omgebouwd. Hij wil zelfs in de auto regelmatig liever rechtop zitten (tijdens het rijden zelf hoofdje en schouders naar voren). Wel alleen met het eten. Want hij kan nog niet zelfstandig gaan zitten. Maar als hij bijv bij ons zit dan is de steun steeds minder nodig.