8 Reacties
één maand geleden
Eerlijk gezegd zou ik niet stoppen met het KDV. Onze dochter is in februari 4 geworden. De overgang van 2 volle dagen KDV naar 5 dagen school ging goed. Na de zomervakantie (zonder vakantie opvang oid) kostte school zooo veel meer energie dan daarvoor. Ik denk dat 2 maanden rust juist tegen kan gaan werken.
één maand geleden
Ik denk dat dit een goed idee is. Even terug thuis naar de basis en energie op doen voor er meer komt. Zou dit zeker doen. Kinderen moeten al zoveel. Dus minder druk op die ketel voor even lijkt mij helemaal prima als ze nu wat moe lijkt te zijn.
Ik vind de andere reacties bijzonder. Heb nog nooit een volwassene tegen een andere volwassene horen zeggen die er even doorheen zit of moe is. "Nou blijf lekker zo door gaan want over drie weken moet je nóg harder werken. Kan je alvast lekker wennen aan je dubbele diensten." Nee dan zeggen mensen vaak: "waarom neem je niet lekker een paar dagen vrij? Dan ben je lekker opgeladen voor de drukke tijd"
Ik vraag me af waarom er bij een kind waarbij het brein zo gevoelig is en zich nog zo aan het ontwikkelen is wordt gezegd. "Nee joh, lekker alle prikkels aanhouden want dan is ze straks klaar voor meer. 🤯
Lekker genieten van je tijd samen met je kleintje nu het kan. 😘
één maand geleden
Reactie op Rees1988
Ik denk dat dit een goed idee is. Even terug thuis naar de basis en energie ...
Het was goed bedoeld. Helemaal prima dat je er anders over denkt (en heel goed juist zodat deze mama alle overwegingen mee kan nemen), wel een beetje jammer dat je mijn reactie op deze wijze interpreteert.
Aan de mama die dit topic opende; doe vooral wat voor jou goed voelt. ♥️
Wat ik bij mijn dochter merkte was dat 5 dagen school minder intensief was dan 2 dagen opvang. Ook dat is niet dezelfde ervaring die iedereen deelt.
één maand geleden
Inderdaad doen wat goed voelt. ❤️
Uiteindelijk moeten ze toch wennen aan school, en welke keuze je nu ook maakt, dat wennen op school komt uiteindelijk wel goed ❤️
Persoonlijk denk ik dat een kind wat moe is wat meer rust geven heel goed is. Ik zou denk ik voor thuisblijven gaan (als ik niet zou moeten werken). Je zou ook op het kdv kunnen vragen of ze haar tussendoor een rust momentje willen geven?
En ongevraagd advies, maar aanhakend op dit onderwerp; een podcast tip: ‘sirene voor kinderen’ van Hanneke poot aflevering 001.
één maand geleden
Lastig hoor! Ik zou wat voors en tegens opschrijven en dan beslissen. Voor mij zou het bijv. ook van meerwaarde zijn als er kindjes van de opvang naar dezelfde school gaan (dan ziet ze misschien bekende kindjes terug op school) of als je kindje zelf aangeeft de opvang leuk te vinden, of wellicht is een halve dag fijner voor haar…? Eigenlijk weet alleen jij wat voor jou kindje de juiste keuze is ☺️