12 Reacties

vorige maand

Wij zijn vandaag begonnen (15maanden). Hoe gaat het bij jou?

vorige maand

Ik lees graag mee!

vorige maand

Ik lees graag mee!

vorige maand

Hoi! Na 3 dagen ging ze gewoon meteen slapen bij haar dutjes en is ze veel minder wakker 's nachts. Het in slaapbrengen in de avond is wel anders geworden van meteen slapen naar weer in slaap moeten brengen maar voor september was dat ook altijd zo dus eigenlijk denk ik niet dat dat helemaal aan stoppen met de speen ligt. Voor ons een positieve verandering.

vorige maand

We waren hier met 13 maanden gestopt. Gewoon steeds vaker zonder speen in bed gelegd, of de speen weggepakt vlak na slapen. Ging eigenlijk heel goed. Alleen af en toe nog gebruikt als dochter heel overstuur was. Maar ze heeft net hele heftige buikgriep gehad, en het enige dat hielp om haar tevreden te houden was de speen. Ze is nu langzaam beter aan het worden dus moeten weer opnieuw beginnen hierna. Beetje balen, maar ben toch blij dat we het als middel hadden om nu in te zetten.

vorige maand

Gelukkig na 6 maanden wou ze zelf niet meer

vorige maand

Met 14 maanden cold turkey gestopt. De eerste nacht was mijn zoon heel erg verdrietig maar wel te troosten. Dag twee werd het al minder maar bleef wel zijn speen zoeken maar met afleiding was hij het weer even vergeten en bij de derde dag was het goed. Sindsdien slaapt hij gewoon weer de hele nacht door. Viel echt heel erg mee ondanks dat zijn speentje echt zijn troost was en enorm gehecht was (na de geboorte kritiek geweest, IC etc.) ik had erger verwacht maar viel echt mee. Hoop voor jullie ook!

vorige maand

Hier op 13 maanden gestopt. Het waren 6 verdrietige en pittige nachten.. Maar het is het volhouden meer dan waard! Nu slaapt ze de nachten volledig door, en hoeven we er niet meer uit om het speentje terug te geven :)

vorige maand

Wij zijn ook Cold Turkey gestopt 1e na de verhuizing afgelopen januari. We hadden ons voorbereid op pittige nachten, maar hij vond het helemaal niet erg en er was eigenlijk geen verschil in zijn slapen: hij sliep door. Maar ik moet er wel bij zeggen dat we vanaf 6 maanden hem altijd al alleen de speen gaven wanneer hij maar bed ging en wanneer hij sliep we deze alweer uit z'n mond haalden. Dus hij had hem al bijna niet nodig.

4 weken geleden

Wij zijn ook cold turkey gestopt met de speen met 13 maanden. Ik had verwacht dat het een drama zou worden, maar na twee slaapjes was hij het vergeten. Overdag kreeg hij de speen al niet, dus misschien dat dat ook heeft geholpen. Wel meteen alle spenen weggegooid, zodat ik ook niet in de verleiding kon komen als het wel even moeilijk zou worden.

4 weken geleden

Wij zijn ongeveer een week geleden begonnen. Onze dochter is 15 maanden. Wij zijn ook Cold Turkey gestopt. Ze doet nog 2 slaapjes overdag. De eerste was ze wel heel verdrietig heeft ze toch wel 30 minuten tot 45 minuten gehuild voor ze in slaap is gevallen. 2e slaapje een kwartiertje gehuild en met het naar bed gaan ook een kwartiertje gehuild. De volgende dag sliep ze alle slaapjes al normaal. Dus dat ging wel snel. Misschien ook wel mazzel mee gehad hoor.

3 weken geleden

Fijn dat het bij de meesten meevalt. Wij zijn een week geleden ook weer cold-turkey gestopt. Eigenlijk zoals 2 maanden geleden. Ging nu helemaaaal niet goed. Uren huilen, ook midden in de nacht niet in slaap kunnen vallen. Het zou ook kunnen dat het ongelukkig samenvalt met een sprongetje want het moeilijk in slaap vallen, vaak wakker worden en dan heeel lang wakker zijn en ook vroeg wakker worden horen daar ook bij. Ook een enorm aanhankelijke dochter momenteel. Ik kan haar zelf ook bijna niet naar bed brengen, dan is het enorm krijsen als ik wegga, dus doet mijn man het grotendeels. Heel frustrerend. Maar het wordt al wel weer iets makkelijker. Het is echt doorbikkelen.