17 Reacties
4 maanden geleden
1 liter melk drinken?? Nee joh! Dat kan niet kloppen (ben geen arts). We zitten hier tussen de 2/3 flessen (180ml). En dat gaat niet eens altijd op.
Wel eet hij 200 gr fruit, 1 hele boterham en iets meer dan 200 gr groente. En hij mag altijd zoveel als dat hij wil, met ons mee eten. Dat zijn vaak maar een paar hapjes.
4 maanden geleden
Reactie op Novbaby23
1 liter melk drinken?? Nee joh! Dat kan niet kloppen (ben geen arts). We zi ...
Nee geen liter melk maar wel een liter vocht ze rekenen dan fruit mee, avondeten niet.
Maar jullie zoontje drinkt dan 3x 180 ml = 540 melk en ook nog water erbij of alleen melk?
4 maanden geleden
Ik dacht dat op kunstvoeding een max (ongeveer) was van 1 liter. Ik weet het niet want ik geef bv en volgensmij is op deze leeftijd 500ml wel normaal (met bv).
4 maanden geleden
Reactie op MomM34
Nee geen liter melk maar wel een liter vocht ze rekenen dan fruit mee, avon ...
Ja ik heb zijn flesje water op tafel liggen waar hij zelf bij kan. De ene dag drinkt hij die helemaal leeg en de andere dag niet. Hij krijgt wel als tussendoortjes soms druiven/meloen.
4 maanden geleden
Hoi!
Hier ook een slechte eter/drinker. Bij ons is al maanden een minimum van 700 en dat is dan drinken en gepureerd eten. Die 700 was echt het minimale, als ze iets verkouden of niet lekker is komen we daar bij lange na niet aan. Het is elke dag weer gedoe om aan die 700 te komen, wat soms ook gewoon niet lukt.
Zolang je kleine goed groeit en aanblijft komen en genoeg plasluiers heeft zou ik mij niet te veel zorgen maken..
Herkenbaar is het zeker, en het kan heeeel frustrerend zijn!
4 maanden geleden
Hier precies hetzelfde hoor. Vanaf begin is het een heel gedoe om er genoeg in te krijgen, maar ze is vrolijk en ontwikkelt zich goed en heeft goeie plasluiers dus dan zal het wel goed zijn? Hier komt ze max aan de 600 ml per dag. Fruit ongeveer 100 gram en groente ook maar iets van 50 gram. Brood wil ze helemaal niets van weten en water drinken is ook minimaal. Snap je zorgen wel heel erg, heb het zelf ook iedere dag weer.
4 maanden geleden
Hier ook een kleine eter/drinker, altijd al geweest. Tov van jullie schema drinkt ze iets minder en eet ze ietsje meer, maar het ontloopt elkaar niet veel. Vorige week bij het CB geweest, ze groeit heel mooi op haar eigen lijntje en onze jeugdverpleegkundige vond het een hele natuurlijke ontwikkeling dat ze steeds iets minder wil drinken en meer wil eten, dat "mag" vanaf 8 maanden volgens hun richtlijnen. Voor jezelf: zolang je kindje goed groeit (je kunt altijd een keer extra laten wegen bij het CB), geen honger lijkt te hebben en goede plasluiers heeft, krijgt ze genoeg binnen. Ik weet hoe spannend het is om een kleine eter/drinker te hebben, maar we moeten er denk ik ook een beetje op vertrouwen dat ze zelf (en hun lichaam) kunnen aangeven als ze extra nodig hebben.
4 maanden geleden
Reactie op MomM34
Pff zo lastig he hele dag met dat eten bezig, groeit je dochter wel goed? W ...
Jaaaa ik vind het ook echt vermoeiend en frustrerend. Ik heb laatst een paar dagen gehad dat ze super goed dronk en at en toen dacht ik; jeetje er zijn gewoon kinderen die dit altijd zo doen. Wat scheelt dat een stress zeg haha. Mijn dochter groeit wel prima. Heeft een poosje stil gestaan en ook afgevallen. Hebben een poos bij de kinderarts gelopen maar omdat er medisch niets uit kwam en ze verder gezond is en zich goed ontwikkelt is dat eigenlijk gestopt, maar ik ben er altijd mee bezig om er genoeg in te krijgen. Bij haar speelt haar temperament ook echt een grote rol. Ze zorgt ervoor dat ze net voldoende heeft om geen honger meer te hebben en vind het dan wel gescheten haha.
War vervelend dat de groeicurve afbuigt. Geeft veel stress he, want hoe zorg je nu dat er meer in gaat.... Ben je er veel mee bezig? Hoeveel krijgt je kindje nu ongeveer binnen op een dag?
4 maanden geleden
Reactie op MomM34
Pff zo lastig he hele dag met dat eten bezig, groeit je dochter wel goed? W ...
Sorry te snel getypt. Ik zie hierboven wat je kindje binnenkrijgt op een dag
4 maanden geleden
Reactie op MomM34
Jaa precies wat je zegt elke dag weer opgave er genoeg in te krijgen helaas ...
Aah vervelend is dat! Niet in lengte of in gewicht? Dat eten en drinken kan zo hard frustreren want je wilt zo graag dat ze genoeg binnen krijgt.. maar precies wat je zegt soms wilt ze gewoon niet meer!
Wij lopen al een paar maanden bij de kinderarts, en er wordt nu onderzoek gedaan of ze genoeg groeihormoon aanmaakt. Onze kleine meid blijft achter in lengte en doet het ook niet enthousiast qua gewicht