8 Reacties

2 maanden geleden

Welke dingen eten jullie die hij niet mag? Vaak is het namelijk gemakkelijk aan te passen zodat een kind mee kan eten. De app van solidstarts heeft een fijne database die aangeeft hoe je ingrediënten kunt aanbieden voor verschillende leeftijden.

2 maanden geleden

Ik heb een voorraadje maaltijden in de vriezer opgebouwd. Zo liggen er verschillende pasta’s, nasi, stampot en iets van een aardappelschotel. Dit zijn allemaal ‘restjes’ van ons eigen avondeten. Ik heb dan gewoon voor het kruiden etc. een portie voor hem alvast gepakt voor in de vriezer. En op de dagen dat hij niet op de opvang eet dan eet hij dit natuurlijk gewoon met ons mee

2 maanden geleden

Reactie op Gebruiker10

Ik heb een voorraadje maaltijden in de vriezer opgebouwd. Zo liggen er vers ...
Super slim! Heb je dit dan in kleine bakjes ingevroren of hoe heb je dit gedaan? 😊

2 maanden geleden

Reactie op AnnikaOS

Welke dingen eten jullie die hij niet mag? Vaak is het namelijk gemakkelijk ...
Oh ik zal even naar die app kijken! Pastas en burritos en dat soort dingen met best veel kruiden.

2 maanden geleden

Dit kan zeker! Sowieso met de dingen die jullie normaal eten, alleen moet je het dan in soms een ander formaat maken of zonder al teveel kruiden/zout. Als wij bijvoorbeeld gekruide krieltjes met salade eten, dan maak ik zoete aardappel in kleine blokjes voor ons zoontje. Qua vlees vaak hetzelfde en anders een kleine gehaktbal en die in kleine stukjes erbij. Wat je over hebt van de zoete aardappel kan je in een diepvrieszakje doen en in de vriezer. Pasta is hier favoriet, ik maak altijd extra en probeer dan 2 zakjes in de vriezer te doen. En idd de app Solid starts is echt ideaal! Maar het is ook wel een beetje op gevoel hoe klein/groot je kleine aankan.

2 maanden geleden

Reactie op Livelli

Dit kan zeker! Sowieso met de dingen die jullie normaal eten, alleen moet j ...
Dankjewel voor de tips! Maak je de pasta saus ook zelf?

2 maanden geleden

Reactie op DJBakker

Super slim! Heb je dit dan in kleine bakjes ingevroren of hoe heb je dit ge ...
In diepvries zakjes! En dan plat maken en liggend invriezen, zo neemt t weinig ruimte in beslag :) Na het ontdooien in een bakje mee naar de opvang of natuurlijk gewoon thuis op een bord

2 maanden geleden

Reactie op DJBakker

Dankjewel voor de tips! Maak je de pasta saus ook zelf?
Saus maken we niet altijd zelf. Soms kopen we geeoon een pot saus als we niet zoveel tijd hebben. En dan lekker veel groente erdoorheen!