7 Reacties
2 maanden geleden
Oh die hoedjes.. heel herkenbaar. Hoe gaat het met je vinger?
Dat drama is hier ook.
Bij m'n dochter was dat ook een drama. Nu is ze 3 en gaat het allemaal prima (wel met een filmpje)
Bij onze zoon herhaalt het zich.
Ik probeer er geen drama van te maken en laat zien dat het gewoon bij het naar bed gaan hoort.
Dus dat is 2 tellen ik poetsen en daarna mag hij erop kauwen en klooien.
Maar ik wil proberen of het sochtends beter lukt om te poetsen. Misschien is hij savonds te moet.
2 maanden geleden
Ik gebruik voor mijn zoontje mijn eigen elektrische tandenborstel (met eigen kopje natuurlijk). Hij vond dat ding zo interessant dus ik dacht laat me dat eens proberen. Hij laat dat meestal wel eventjes toe. Ik heb wel een Philips, die draait geen rondjes zoals de oralB. Als het niet lukt doe ik eerst alsof ik het bij mezelf doe, dan wil hij ook. Dan benoem ik ook “mama zzzz, jij zzzz, mama weer, jij weer”. Zo lukt het hier😅
2 maanden geleden
En zeker tandpasta gebruiken!! Daar zit fluoride in wat de tandjes beschermd tegen gaatjes.
2 maanden geleden
Hier ene keer makkelijker dan andere keer. Hij mag eerst de tandenborstel zelf even vasthouden bijten spelen noem naar op, dan pak ik mijn tandenborstel en "poets" ik mijn eigen tanden en dan tussendoor die van hem met 2 tandjes ben je ook nog snel klaar haha. Merk dat het makkelijker gaat als we het samen doen dan als hij het alleen moet ondergaan.
2 maanden geleden
Ik probeer hem 'aaah' te laten zeggen, maar soms hou ik hem maar gewoon even in de houdgreep :'). Ik probeerde hem eerst ook vast te houden voor de spiegel, dat vond ie eerst wel interessant, maar nu bukt die steeds naar beneden, dus ik ga maar op de wc-klep met hem op schoot zitten. Als ie zelf kan blijven staan wil ik het graag weer voor de spiegel proberen. Ik probeer het zo leuk mogelijk te maken, maar soms houd ik hem maar even bij z'n armen vast en poets ik even snel z'n tandjes. 🤣
2 maanden geleden
Reactie op Heart-eyes
Ik probeer hem 'aaah' te laten zeggen, maar soms hou ik hem maar gewoon eve ...
En ja zeker wel tandpasta. Gewoon een heel klein beetje, dan is het niet zo erg dat ze het doorklikken.
2 maanden geleden
Wij doen het op het verschoon kussen en zingen er een liedje bij. Als het niet lukt komt degene die niet aan het naar bed brengen is even helpen, die maakt grapjes zodat ze moet lachen en je er goed bij kan 😅. Beetje omslachtig maar hierdoor vindt ze tandenpoetsen eigenlijk altijd wel leuk.