11 Reacties

8 dagen geleden

Hier niet dezelfde situatie, maar mijn meisje (oktober ‘23) doet al enkele weken maar 1 slaapje per dag. Dit omdat ze de 2e simpelweg ging weigeren. Nu met 1 slaapje in de middag gaat het weer goed. Ook zij komt nog vaak minimaal 1-2 keer per nacht/avond voor een fles.

8 dagen geleden

Hoe lang geleden is hij ziek geweest? Misschien last van de oortjes?

8 dagen geleden

Reactie op justmelikealways

Hier niet dezelfde situatie, maar mijn meisje (oktober ‘23) doet al enkele ...
Hier ook bij mn zoontjes idd. En heel soms, als ze dan bijv heel vroeg wakker zijn, hebben ze nog een tweede dutje nodig en dan is dat een powernap om 10u of om 15.30.. Ik let echt op vermoeidheidssignalen voor ik ze weg leg..de ene keer is dat na 2,5uur, de andere keer pas na 6uur.

8 dagen geleden

Reactie op justmelikealways

Hier niet dezelfde situatie, maar mijn meisje (oktober ‘23) doet al enkele ...
Ja dit doe ik nu ook, alleen huilt hij nog met het naar bed gaan 😅 ja of zo moe dat ik hem zo weg kan leggen... en is toch wat huilerig overdag

8 dagen geleden

Reactie op vdw21

Hoe lang geleden is hij ziek geweest? Misschien last van de oortjes?
Een week, dat zou misschien wel kunnen...

7 dagen geleden

Ooh wat naar!! Onze dame weigert ook sinds 2 weken haar tweede dutje. Ik had gelezen dat er met 12 maanden ook weer een slaapregressie is en dat ze dan hun tweede dutje zouden willen gaan weigeren. Hopelijk is het tijdelijk!

7 dagen geleden

Reactie op Teddy2020

Ooh wat naar!! Onze dame weigert ook sinds 2 weken haar tweede dutje. Ik ha ...
Ja ik vind het zo vreselijk.. ook dat overstrekken en echt huilend in slaap vallen omdat hij eigenlijk te moe is... er zit zo'n enorme druk op dat hele slapen.. wat doe jij? Sla je hem over of?

7 dagen geleden

Reactie op Es0492

Ja ik vind het zo vreselijk.. ook dat overstrekken en echt huilend in slaap ...
Ja ik heb soms ook het gevoel alsof ik dag en nacht bezig ben met haar te laten slapen. Ik sla hem nu over als ze na 30 minuten nog niet slaapt. Ik merkte dat het voor mezelf alleen maar onwijs veel frustratie opleverd en het gaat beter als ik hem dan oversla. Ze slaapt daardoor 's avonds nu ook eerder. Nachten blijven wel onwijs rommelig, maarja dat is al zo sinds de geboorte 😴

7 dagen geleden

Toevallig loop ik hier nu ook tegenaan. Als er überhaupt al iets van ritme zat is dat nu weg. Slaapt in de avonden soms pas om 22:30 uur. En overdag krijg ik hem amper in slaap. Vannacht ook heel vaak wakker. Geloof sowieso wel 6-8 keer wakker geweest. En dan vanmorgen pas 09:00 uur uit bed

7 dagen geleden

Reactie op Anoniem20232023

Toevallig loop ik hier nu ook tegenaan. Als er überhaupt al iets van ritme ...
Oh wat vreselijk hè... en je weet dat je kindje gewoon moe is maar hij verzet zich dan tegen alles.. ging het bij jou hiervoor wel goed?

6 dagen geleden

Reactie op Es0492

Oh wat vreselijk hè... en je weet dat je kindje gewoon moe is maar hij verz ...
Nee, altijd al pittig geweest. Nog nooit langer dan 5 uur doorgeslapen en dat is al op één hand te tellen. En in slaap brengen is altijd al veel werk geweest. Ik heb weinig avonden nog op de bank doorgebracht sinds hij geboren is. Vaak wakker en zoekt echt nabijheid.