19 Reacties
6 maanden geleden
Hier idem.. telkens rond 22u begint de miserie.. vanaf dan enorm onrustig en van het minste terug wakker en idd krijsen krijsen.. tot we flesje geven..
6 maanden geleden
Reactie op Celinevermeulen
Hier idem.. telkens rond 22u begint de miserie.. vanaf dan enorm onrustig e ...
Heel herkenbaar. Hij wordt hier inderdaad ook van het minste geluidje of aanraking wakker. Hoe gaan jullie hiermee om? Ook gewoon elke keer flesje geven? Ben je niet bang dat je te veel geeft? Je word er zo onzeker van he 😩
6 maanden geleden
Geen raad, wel herkenning! Hier hetzelfde.. Geef dan wel borstvoeding, dus lastig te zeggen hoeveel hij aan melk binnenkrijgt, maar ik geef er ook maar aan toe om zelf ook nog enige nachtrust te pakken, maar oh wat maakt het onzeker! Wat ik me dan vooral afvraag: krijgt hij dan misschien overdag te weinig voedingsstoffen binnen, waardoor hij 's nachts gaat inhalen ofzo.. Moet ik hem meer te eten geven, naast de bv? Ik geef nog maar kleine beetjes vaste voeding ivm krampjes en harde poepjes. Ben dit wel aan het uitbreiden, het gaat steeds beter, geen harde poepjes meer en ik weet ook steeds beter wat ik hem wel en juist niet moet geven ivm krampjes. Weet het soms echt ff niet meer.. 😥
6 maanden geleden
Reactie op Novemberbaby1
Heel herkenbaar. Hij wordt hier inderdaad ook van het minste geluidje of aa ...
Ik weet het inderdaad ook niet goed..
6 maanden geleden
Wellicht slaapt hij overdag te veel? Bij onze eerste dochter dachten wij ook aan van alles. Die was ook maandenlang ‘s nachts aan het krijsen. Toen we overdag het slaapschema aanpasten en haar echt wakker maakten op een bepaald tijdstip was het binnen een week ook ‘s nachts goed. Ze was gewoon niet moe genoeg.
6 maanden geleden
Reactie op NeileveM
Hoe hebben jullie het slaapschema aangepast en hoe lang lieten jullie haar ...
Wij hebben toen met 8 maanden een consult met een slaapcoach gehad. Zij raadde aan slaapjes te doen van 9:30-10:00, dan van 12:45 tot uiterlijk 15:00. En dan als het echt nodig was nog van 16:45 tot 17:00 maar liever niet en dan om 18:30 IN bed. Betekende dus wel dat we ons echt aan een strak schema moesten houden met in bed leggen en wakker maken.
6 maanden geleden
Reactie op Babydekker#2
Wij hebben toen met 8 maanden een consult met een slaapcoach gehad. Zij raa ...
Die eerste is echt kort! Mijn zoontje slaapt vaak wel 1,5 tot 2 uur. Maar misschien dan inderdaad wel te veel! Want 2e slaapje ook zo iets en soms 's middags ook nog even 😅 Ik ga dan toch eens kijken hoe ik zijn slaapschema wat kan aanpassen! Thnx!
6 maanden geleden
Reactie op sam_djth
Hier precies hetzelfde alleen krijgt mijn zoontje de borst. Overdag slapen ...
Hier is het in slaap komen voor de dutjes ook moeilijk geworden, terwijl hij vroeger zonder gehuil zelfstandig in slaap viel..
6 maanden geleden
Reactie op Babydekker#2
Wij hebben toen met 8 maanden een consult met een slaapcoach gehad. Zij raa ...
Eerste dutje is inderdaad wel heel kort. Hier doet hij er nog 2 van 1,5u dus ongeveer 3u slaap (soms 4) overdag. Hij gaat ook pas rond 19u30-20u slapen. Zou dit te veel zijn denk je? Bij wie heb je slaapcoaching gevolgd?
6 maanden geleden
Reactie op NeileveM
Geen raad, wel herkenning! Hier hetzelfde.. Geef dan wel borstvoeding, dus ...
Vreselijk he die onzekerheid. Ik begrijp je helemaal! Ons zoontje eet ook heel slecht vaste voeding, vooral groenten zijn nog geen succes. Vraag me ook af of dit hieraan zou kunnen liggen.. vrijdag zien we een voedingsdeskundige voor baby's. Als ik daar wijzer uit word laat ik je iets weten 😊
6 maanden geleden
Reactie op Novemberbaby1
Eerste dutje is inderdaad wel heel kort. Hier doet hij er nog 2 van 1,5u du ...
Bij Slaaptipsvoorbabys via Instagram! Zij staan echt heel goed aangeschreven. Onze dochter ging echt van altijd in slaap wiegen en ‘s nachts 10 keer wakker en dan om 5 uur klaarwakker naar slapen van 7 tot 7. Het ging er dan vooral om dat het eerste dutje van de dag gezien kan worden als verlenging van de nacht als het te lang duurt. Waardoor het hele dag en nacht ritme eigenlijk door de war is.
6 maanden geleden
Reactie op Babydekker#2
Bij Slaaptipsvoorbabys via Instagram! Zij staan echt heel goed aangeschreve ...
Mijn zoontje is steevast om 5 wakker en probeer hem dan altijd nog in slaap te krijgen, dat lukt vaak tot ongeveer 6:00 6:15. Hij gaat dan weer slapen rond 8, verlengd hij daardoor de nacht?
6 maanden geleden
Reactie op audreymegane
Mijn zoontje is steevast om 5 wakker en probeer hem dan altijd nog in slaap ...
Jaa die slaapcoach adviseerde ons echt om elke dag om 7 uur de dag te starten zodat om 9-9:30 het eerst dutje was. Dus ookal viel ze om 6:00 weer in slaap.. dan maakten wij haar toch om 7 uur wakker.
6 maanden geleden
Reactie op audreymegane
Mijn zoontje is steevast om 5 wakker en probeer hem dan altijd nog in slaap ...
Oh sorry! Ik las je berichtje verkeerd! Jaa ze adviseerde echt het eerste dutje pas NA 9 uur te doen. We moesten daar echt wel een paar dagen aan werken omdat ze zo vroeg wakker was elke keer. Maar na een paar dagen had ze het ritme te pakken.
6 maanden geleden
Ons zoontje is van 7 november. Komt in de nacht ook ineens weer voor voedingen. Als ik eerlijk ben denk ik niet dat het een associatie is. Dan zou hij de fles niet leeg drinken maar halverwege wel weer in slaap vallen.
Hoeveel vaste voeding krijgt hij al? Want anders kun je dat misschien ook wat ophogen? Ons zoontje is nu druk aan het tijgeren en daardoor is zn verbranding nu denk ik ook veel hoger. We proberen nu overdag meer eten te geven en hoeven nu vaak maar 1 fles in de nacht nog aan te bieden.
6 maanden geleden
Reactie op Simone0408
Ons zoontje is van 7 november. Komt in de nacht ook ineens weer voor voedi ...
Ik hoop het 😊 Fijn voor jou dat jullie het al tot 1 fles hebben kunnen beperken 's nachts! hij eet overdag ongeveer 100gr groenten en 100gr fruit. Meer groenten krijgen we er jammer genoeg niet in. De kinderarts vertelde wel dat de kans heel klein is dat het hieraan ligt..
6 maanden geleden
Reactie op Novemberbaby1
Ik hoop het 😊 Fijn voor jou dat jullie het al tot 1 fles hebben kunnen bep ...
Het is ook altijd puzzelen. Momenteel slaapt de kleine man weer tussen ons in. Ik denk zelf dan maar hij zal de geborgenheid voor nu wel weet even nodig hebben ;-)