5 Reacties
één maand geleden
Bij mij hielp het om af te koppelen en heel duidelijk nee, dit mag niet te zeggen. Het was even drama 3 keer maar nu doet hij het niet meer.
één maand geleden
Hier wordt gebeten wanneer ze verkouden is.. ik denk om houvast te houden als ze even wil ademhalen. Mij helpt het om heel hard in te ademen op dat moment haha! Of ergens anders in te bijten zelf 😝
Bij het bewust bijten heb ik steeds gezegd; nee dat mag niet en dan afkoppelen. Drinken doen we zonder tanden
één maand geleden
Bij mij deed hij dit ook. Hetzelfde hier ook meteen duidelijk laten merken dat dit pijn doet en even de tepel uit de mond. Hij probeert nu heel soms tijdens het drinken te lachen, daarna kort stoppen met drinken en mij aankijken om een soort reactie ui te lokken (zonder het bijten erbij). En dan zeg ik al meteen 'Ah dat niet'. Ze zijn zo slim dat ze best goed kunnen begrijpen dat bijten niet oke is. Succes
één maand geleden
Hier bijt mijn dochter van net 1 als ik ongesteld moet worden. Dan is ze boos dat er minder melk komt.
Wat ik doe is zeg "auw, dat doet mama pijn", tegelijk koppel ik haar los en zet ik haar even weg. Soms is het dan krijsen en soms is het ook gelijk verder spelen.
Het bijten is heel vervelend, maar heeft vaak wel een reden, het is dus goed om die te achterhalen en daarop in te spelen.
één maand geleden
Hier ook gehad. Ik koppel af zeg au dat doet pijn en zet hem dan op de grond. Dus de voeding is dan klaar. Als hij wel goed dronk dan zeg ik dat ook. Van wat drink je goed. Dit hielp uiteindelijk.