8 Reacties

6 maanden geleden

Nu ga ik trouwens komende week een dag met alleen onze oudste zoon op pad, even wat een-op- een tijd, ook hij heeft dat nodig, dat merk ik aan alles. De andere 2 kids gaan dan naar oma. Zo wil ik dat uiteraard ook met de andere 2 kids een keer gaan doen. Ik merk dat ik voor geeneen kind echt qualitytime heb, omdat ze alle 3 continu wel iets nodig hebben. Een spelletje spelen probeer ik regelmatig, maar valt vaak niet af te maken omdat een ander kind dat wat van me nodig heeft...

6 maanden geleden

Lieve mama, Wat een pittige tijd. - heb je dit al met je man besproken? Misschien voelt het voor hem net zo. - zou je misschien een schoonmaker kunnen fixen? In die uurtjes doe jij dan iets voor jezelf, en kan je twee avonden iets met je man doen, een bordspel, een leuk gesprek, zoiets?

6 maanden geleden

Reactie op Rees1988

Lieve mama, Wat een pittige tijd. - heb je dit al met je man besproken? M ...
Ja het is zeker een pittige tijd. Ik heb het idee dat mn man niet half kan inschatten hoe het voelt. Als ik een baaldag heb dan zegt hij dingen zoals: - jij wou toch graag een 3e kindje erbij - ja denk je dat mijn werk niet hard werken is dan? - ach zwaar leven met 2 dagen werk - het gaat toch hartstikke goed, gewoon rustig blijven Mijn man heeft nog NOOIT alle 3 de kindjes samen gehad terwijl ik de deur uit was (behalve een enkele keer dat ik even boodschappen ging doen in de avond terwijl er al minimaal 1 in bed lag) Hij zegt ook: we melden ze wel aan voor de opvang, dan ga maar een dag extra werken Hij denkt er echt heel gemakkelijk over, en praten heeft voor mijn gevoel geen zin... ik moet echt vragen om een knuffel als ik erdoorheen zit, en dan zegt hij al gauw: nou het is goed zo he, morgen weer een betere dag. Ga lekker op tijd naar bed, dan ben je morgen uitgerust

6 maanden geleden

Als ik dit lees dan klinkt het vrij pittig! De opmerkingen van je man helpen er ook niet echt bij. Op je me time avondjes, wat vind je echt leuk om te doen? Je zou een leuke cursus in iets kunnen gaan doen? Een leuke sport zoeken en hier wat mee doen? Lekker een avondje sauna, zwemmen of massage?

6 maanden geleden

Reactie op 3kidsmama

Ja het is zeker een pittige tijd. Ik heb het idee dat mn man niet half kan ...
Wat heel goed werkt is je man een week vrij laten nemen. Vervolgens jij ook en dan ook eens 3 volle dagen alleen weggaan. Laat het hem ervaren en vooral voor jezelf: laat het even allemaal los. Eerst tijd voor jezelf, minder chagrijnig worden naar je kinderen toe en zo wat waardering krijgen van je man. Dán pas weer eens iets leuks doen met je man. Eerder heeft nu denk ik geen nut, want hij heeft werkelijk geen idee zo te lezen 🤷‍♀️. En dat werkt averechts, geen waardering is geen affectie naar hem toe en dan kan je je ook niet toe zetten om seks te hebben. Avondje voor jezelf: wandelen met een goed luisterboek, tuinieren, zwemmen of koffie met een vriendin. Sauna heerlijk als je er één in de buurt hebt. Kookworkshop, yoga, taalcursus, naai cursus. Zou proberen 1 van deze avonden dan ook geen bedtijd te hoeven doen. Dus even meehelpen met koken/eten maar dan ook gaan. Merk hier dat dat lekker is, want dan kan ik ook vroeg naar bed, nog even rustig lezen bijvoorbeeld.

6 maanden geleden

Reactie op Regen123

Wat heel goed werkt is je man een week vrij laten nemen. Vervolgens jij ook ...
Thnx. Ja idd, dat moet ik eens doen, ik denk dat met 1 dag weggaan al veel duidelijk wordt voor hem. Aan de andere kant.. laatst had onze oudste s'middags geslapen, dus ik zei: vraag maar of papa met jou naar de speeltuin wil vanavond... 2.5u later kwamen ze thuis, dus ik vroeg: heb je fijn gespeeld? Ja, bij oma in de tuin... Niet speeltuin, maar bij oma geweest dus...nog geen leuk 1-op-1 speelmoment voor hun samen, maar hij een drankje, en onze zoon zelf spelen in de tuin...

6 maanden geleden

Reactie op 3kidsmama

Thnx. Ja idd, dat moet ik eens doen, ik denk dat met 1 dag weggaan al veel ...
Ohh dit herken ik wel. Zo was dit ook wel eens bij onze eerste. Wat frustrerend… ik zou zeker afspreken dat het wel de bedoeling is dat hij dan echt is voor ze en niet uit handen geeft.. Succes, lastige situatie hoor.

6 maanden geleden

Hey, je situatie klinkt heel herkenbaar, ik kan je helaas niet veel advies geven over me-time behalve misschien oma lief aan kijken of een goede oppas zoeken/kinderopvang vragen voor extra ruildag (dat hebben wij op de opvang). Wat betreft de relatie, wat mij helpt is mij afvragen wat mij tot mijn partner aantrekt? Zijn humor, dezelfde hobbies, goede en diepgaande gesprekken, bepaalde waardes. Ik blijf nu ook na de komst van onze kleine telkens weer terugvallen op wat ons heeft samen gebracht en kijk hoe het ons samen houdt. Wij plannen nu bewust samen dagjes uit en stimuleer ook vader/zoon speel momenten, vindt dat (soms schaarse momenten) leuk om te zien. Ik vind het zelf verder leuk om te zingen, wandelen, uit eten, serie kijken, sporten, boeken lezen, vrienden bezoeken. Je kan ook via een site als groupon kijken of je vrijblijvend een leuke workshop ergens in de buurt kan volgen. Eigen geluk is minstens even belangrijk als gezins geluk! Je verdient het om je snel weer wat gelukkiger te kunnen voelen :)