7 Reacties
6 maanden geleden
Hoi! Ik ben me hier ook op aan het oriënteren.
En ik wil niet de moedermaffia uithangen, maar ik weet niet of je je ervan bewust bent dat je kindje nu niet veilig slaapt. Bedomranders maar ook andere grote knuffels of een voedingskussen worden afgeraden 😊
6 maanden geleden
Oh handig. Is dit het enige vloerbed dat ze hebben? Ik dus ook al aan t rond kijken maar wil ook graag een bed waar ik zelf ook bij kan gaan liggen ivm bv en als zs ziek is ofzo.. die van mij stoot ook de hele tijd der hoofd.. tis net der papa heeft ook geen ruimte in een bed van 2 x 2.🤣
6 maanden geleden
Onze oudste hebben we met een maand of 10 een vloerbed gegeven. Die rolde echt haar hele ledikant door en lag steeds overdwars met haar gezicht tegen de spijlen, het leek alsof ze echt te weinig ruimte had. Verder zagen we aan haar dat ze zich bijvoorbeeld goed zelf kon vermaken en zelfstandig kon spelen, dus hebben we voor een vloerbed gekozen, vrij vergelijkbaar met wat jullie hebben (deels omrand), maar met een iets grotere opening.
De eerste tijd hadden we er een speelmatrasje voor, zodat als ze zou vallen ze wel redelijk zacht terecht kwam. Ik denk dat ze in totaal een keer of 5 echt gevallen is, kindjes pikken zoiets best snel op.
De kamer babyproofen is wel echt een must voor wanneer ze mobiel worden. Denk vooral aan kabels en stopcontacten. De ladekast/commode hebben we wel beveiliging op de lades gezet, omdat we bang waren dat ze misschien de laden zou gebruiken om erbovenop te klimmen. En kast vast aan de muur zetten, voor de zekerheid. Verder hebben we wel juist een kastje dat niet beveiligd is, waar boekjes en speelgoed in zitten, zodat ze daar zelf bij kan. Maar denk bijvoorbeeld ook aan de gordijnen die je daar hebt hangen. Ik vond zelf vroeg een vloerbed heel handig zodat je over tijd zelf een beetje in de gaten kan houden waar de "gevaren" zitten ;)
Een babyfoon met camera is ook echt een must, zodat ze lekker hun gang kunnen gaan terwijl je op afstand mee kunt kijken. Wij hebben er een aan de muur hangen zodat we de hele kamer kunnen zien.