6 Reacties

vorige maand

Mijn zoontje (20-11-23) had dit de eerste maand na zijn 1e verjaardag. Toen legden wij hem ook telkens bij ons in bed. En op een gegeven moment sliep hij weer door. Dus ik zou haar elke avond in de eigen bedje leggen, mocht ze wakker worden leg je haar bij jullie in bed. En dan zal ze vanzelf weer een keer een hele nacht doorslapen. Maar op die manier krijg je alle3 rust. Anders blijf je maar bezig als je haar in bed wil krijgen/houden ‘s nachts. (Daar werd ik zelf niet vrolijker van dus dan maar bij ons in bed en lekker slapen). Soms had ik wel als mijn zoontje bij ons lag en hij begon een beetje te bewegen tijdens zijn slaap dat ik wakker werd. Hij sliep dan nog wel dus toen heb ik hem wel in zijn bedje gelegd, dat ging dan ook prima. Dus dat zou je evt nog kunnen proberen als je zelf niet goed slaapt samen. Sinds 2 weken ongeveer heeft mijn zoontje geen ochtendslaapje meer maar wel een middagslaapje.

vorige maand

Ons zoontje wordt 15 maanden en je verhaal is heel herkenbaar. Bij ons is het net zo, denk slaap regressie. We proberen hetzelfde slaapritueel te behouden. En wanneer hij weent, troosten, zeggen dat we er zijn en knuffeltje. We proberen hem geborgen te laten voelen , maat blijven wel op de slaapkamer. En houden het kort. Ze leren nu zoveel bij.

vorige maand

Wij namen haar op dit soort momenten ook gewoon bij ons in bed. Beetje afhankelijk van de tijd probeerde we haar dan als ze weer diep in slaap was terug in haar eigen bed te leggen. Wel altijd de avond/nacht beginnen in eigen bed, maar anders waren we zelf ook kapot en op deze manier sliepen we allemaal nog. Persoonlijk geloof ik niet zo in het misbruik maken van. Er is blijkbaar iets waardoor ze jullie nodig heeft. Bij ons slaapt ze door sinds 8 weken en vaak rondom sprong, regressie op tandjes een paar nachten wat rommelig. Uiteindelijk is het tot nu toe steeds een fase geweest en slaapt ze gewoon netjes in haar eigen bed. Wat betreft slaapjes overdag hadden wij precies hetzelfde. Per toeval heeft ze een keertje maar 1 slaapje overdag gedaan en toen gingen de nachten ook beter. Vanaf dat moment zijn we op 1 slaapje gebleven en dat doen we nu al 3 maanden. Het moet natuurlijk bij je kindje passen, maar bij ons hebben we zeker verschil gemerkt met de nachten toen

vorige maand

misbruik van maken? dat kunnen ze nu echt nog niet hoor! wijst onderzoek ook uit (bepaald deel uit het brein is nog niet eens ontwikkeld)

vorige maand

Veel herkenning hier! Dit is inderdaad de slaapregressie/sprong 9/overgang naar 1 slaapje. Bij ons hielp het ook alleen als we hem tussen ons in lieten slapen. Hebben we zo’n 5 weken gehad en opeens was het over en sliep hij door in zijn eigen bed. ‘Misbruik’ maken kennen ze echt nog niet: ze heeft je gewoon even nodig :) komt goed!

vorige maand

Herkenbaar. Ons zoontje sliep pas wat later door, maar sliep (meestal) wel door de laatste maanden. Nu ook 's nachts weer 1x wakker, en lijkt dan echt klaarwakker. Inderdaad naar boekjes en knuffels wijzen en geluiden maken. Hij heeft nooit bij ons in bed geslapen (alsin, dan slaapt hij niet) dus dat doen we nu ook niet. Wij kiezen er voor om toch een fles te geven 's nachts. Als we hem daarna weer in bed leggen valt hij gelukkig (meestal) weer rustig in slaap. Soms nog even kletsen, maar wel rustig. Misschien ook iets waar hij aan kan wennen, en wat een associatie kan worden, maar voor ons werkt het nu en we hebben dit liever dan elke keer lange tijd bezig zijn met hem in slaap krijgen. Hopelijk pakt hij vanzelf weer door, en anders gaan we vanzelf wel afbouwen.