5 Reacties
één maand geleden
Het lijkt erop dat dit een slaap associatie is geworden. Mijn dochter had dat ook.
Wij zijn begonnen met een slaap coach en hebben haar geholpen zonder borst te kunnen slapen. Mijn ervaring is dat het de eerste 2-3 nachten pittig is maar dat ze ook snel leren.
Wij blijven bij haar, laten weten dat we er zijn om haar te helpen maar dat ze geen borst krijgt. En steeds leggen we haar weer terug in bed als ze rustig is. Als ze weer gaat huilen weer troosten en zo verder
Is makkelijk gezegd hoor maar dit werkt vaak wel. Al zitten wij nu ook weer in een mindere periode want de kleine meid huilt gerust aan een stuk door (3 uur) zonder dat ze getroost kan worden..
Hopelijk heb je er wat aan!
één maand geleden
Reactie op carinaa
Het lijkt erop dat dit een slaap associatie is geworden. Mijn dochter had d ...
Oooh jeetje, dat klinkt wel echt heel pittig. Ergens voelt het dan alsof ik haar dat niet “aan kan doen” door zoveel te huilen maar ik weet dat ze echt wel genoeg voeding krijgt overdag. Het is nu alsof ze melk nodig heeft om te gaan slapen terwijl ze echt overdag genoeg eet…
één maand geleden
Wij hebben dit gedaan:
1 geen bv meer in de nacht (niet “tutten”) maar klinkt alsof je kindje al de fles krijgt
2 overdag veel meer eten aanbieden! Dus niet meer eet momenten maar veel meer op de momenten dat het moet
3. In de nacht langzaam de melk vervangen door water, dus als die 180 ml melk krijgt, elke nacht met 10 ml water (20 ml) vervangen.
Zal even pittig worden - hoop dat het lukt!