Mijn lieve meisje is vorige week 1 geworden. Ze slaapt eigenlijk nooit door en wil vaak nog een fles. Of ja, soms 2 of 3 zelfs馃檲
Overdag eet ze tegenwoordig genoeg, avondeten is vaak een portie en daarna een bakje pap of yoghurt. Voor het naar bed gaan krijgt ze nog een fles. Ik geef een combi van gewone melk en flesvoeding nummer4.
Om 18.30-19.00 gaat ze naar bed, vaak wil ze 45 minuten later weer wat drinken en ook ergens nog tussen 10-12. Er is niet altijd een ritme in te vinden. Gisteren sliep ze na de fles van 12 door tot 7 maar het is ook vaak zo dat ze 鈥榮 nachts nog 1 of 2 flessen wil. 1 nachtfles vind ik tot daaraan toe maar dit is wel erg veel voor een dreumes.
Wat ik al heb geprobeerd:
-laten huilen, helaas stopt ze echt niet met huilen en voelt dit niet goed. Vanuit bed lukt het me niet haar te troosten, ze blijft dan huilen. Haar eruit halen en troosten lukt wel
Maar zodra ik haar terug leg begint ze weer.
-minder poeder (dreumesmelk) in de fles doen drinkt ze wel maar dan duurt het minder lang voordat ze weer een fles wil.
-water aanbieden, drinkt een beetje maar is heel snel daarna weer wakker
-papfles 鈥榮 avonds geven
-kleinere speen zodat ze meer haar best moet doen
-overdag slaapt ze niet erg veel. Vaak 2 slaapjes tussen de 45 Minuten en 1,5 uur. Bij de opvang slaapt ze minder; laatst zelfs maar 30 minuten en ook dan slaapt ze 鈥榮 nachts niet door.
Hebben jullie tips? Mijn zoontje was een goede slaper en sliep vanaf 6 weken door en is nooit veranderd.