34 Reacties

6 maanden geleden

Geen tips maar wel een hele dikke knuffel! Volg je al tijdje via nachtclub en kan me voorstellen dat je hier moedeloos van word! ❤️

6 maanden geleden

Hi meis, Ik ken je verhalen ook nog uit de nachtclub... Mijn vraag krijgt ze overdag voldoende voedsel? Het CB adviseerde mij de laatste keer meer vast voedsel aan te bieden en sindsdien slaapt hij door. (19:00 tot 06:00 a 06:30) Geen idee of je dat al hebt geprobeerd maar dacht wie weet... en niet lullig bedoeld maar krijgt ze nog wel voldoende voeding uit je borstvoeding? (Ik heb geen idee hoe dit werkt, nooit gegeven) maar dacht misschien speelt dat ook een rol? 😅

6 maanden geleden

Hier ook een aantal van zulke nachten gehad, het helpt hier meestal om hem dan ipv na het drinken terug in zijn eigen bedje te leggen gewoon langer aan/bij de borst te laten liggen in ons bed. Het duurt wat langer voor hij weer echt in diepe slaap is en ik hem terug kon leggen merkte ik. Sinds ik dat zo deed ging het weer makkelijker en nu kan ik hem direct weer terugleggen. Mijn invulling is dat hij voornamelijk nabijheid zocht, en door dat te bieden voelt hij zich nu weer veiliger alleen.

6 maanden geleden

Je borstvoeding is echt (bijna) altijd genoeg. Dus wat iemand hierboven zegt, geen zorgen om maken. Ik heb het heel soms dat ze van het drinken snachts juist ook wakkerder lijkt te worden. Meestal bied ik dan nog een paar keer de borst aan. Niet voor actief drinken, meer beetje eraan hangen. Uiteindelijk valt ze daar dan toch altijd van in slaap. Dus misschien kun je dat proberen, als je dat nog niet hebt gedaan, om vrij snel weer borst aan te bieden. Soms laat ze bij mij wel drie keer ofzo weer los en de vierde keer wordt ze dan bij het aanhappen direct slaperig en rustig.

6 maanden geleden

Aah het is zo heftig he! Ook ik ken je verhalen uit de nachtclub en wat krijg jij het voor je kiezen! Ik heb ook geen tips, maar ook hier een dikke knuffel voor je! Snap zo goed dat je hier moedeloos van wordt. Plus niet onzeker over je borstvoeding worden! Het is helemaal niet gek dat ze nog nachtvoedingen wil. Onze meid krijgt ook nog 2 a 3 nachtvoedingen, borstvoeding werkt toch een beetje anders dan kunstvoeding. Het is bij jou alleen jammer, dat ze na het drinken niet weer inslaap valt. Ik hoop zo voor je dat ze snel wat beter gaat iniedergeval dat ze na haar voeding weer lekker inslaap valt.

6 maanden geleden

Omg hier precies hetzelfde opeens de laatste week ik heb zelfs koortslippen van de stress ervan gekregen. Rond 3/4 word ze opeens wakker en in het begin viel ze dan aan me borst inslaap maar nu gewoon niet zelfs als ik af en toe haar van de ene borst na de andere doet, ze zit dan gewoon vol ofzo. Ik ben dan soms anderhalf uur bezig met haar wiegen in mijn armen om haar inslaap te brengen en dan ook echt goed hard wiegen dat is het enige wat haar dan in slaap brengt. Mijn armen en polsen zijn helemaal verziekt😭 ze heeft het opeens... ik denk dat het te maken heeft met haar tandjes die nu aan het doorkomen zijn en ze is ff verkouden geweest. Misschien bij die van jou ook een onderliggende reden? Slaapregressie kan ook?

6 maanden geleden

Reactie op Ginnieee

Geen tips maar wel een hele dikke knuffel! Volg je al tijdje via nachtclub ...
Mega lief Ginnieee🤍

6 maanden geleden

Reactie op MC26

Hi meis, Ik ken je verhalen ook nog uit de nachtclub... Mijn vraag krijgt ...
Hi, dankjewel voor je reactie en tip! Hier krijgt ze een portie fruit en groente per dag. Ik geef haar tot ze zelf aangeeft dat ze genoeg heeft. Vaak is dit een mooie portie. Wat betreft de borstvoeding, dat vroeg ik me ook af, maar ze komt veel en snel bij dus de kinderarts zei dat het niet aan de melk kan liggen 🙁.

6 maanden geleden

Reactie op Synicol

Hier ook een aantal van zulke nachten gehad, het helpt hier meestal om hem ...
Jou inzicht is stof tot nadenken 🤍

6 maanden geleden

Reactie op NikitaDelilah

Omg hier precies hetzelfde opeens de laatste week ik heb zelfs koortslippen ...
Oh wat naar dat je dit ook mee maakt. Ik herken je verhaal volledig. Zelfs hard wiegen helpt soms hier niet. Ze houdt dan echt een wakkertijd van 2uur. Is echt doodvermoeiend he! Ze is nu 7 maand, weer een slaapregressie ?

6 maanden geleden

Reactie op Bebis

Je borstvoeding is echt (bijna) altijd genoeg. Dus wat iemand hierboven zeg ...
Dankje voor je uitleg. Ik heb dit al reeds geprobeerd en ze is dan gewoon klaarwakker aan het sabbelen of spelen aan de borst eens ze genoeg heeft

6 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

Aah het is zo heftig he! Ook ik ken je verhalen uit de nachtclub en wat kri ...
Dankje teddy!! 🤍 Ja, met het aantal nachtvoedingen zit ik minder in, het is vooral het erna terug in slaap doen dat echt doodvermoeiend is. Op die manier ben ik de hele nacht wakker 😞

6 maanden geleden

Reactie op Chamss

Oh wat naar dat je dit ook mee maakt. Ik herken je verhaal volledig. Zelfs ...
Ik voel met je mee schat het is vreselijk en ook kut dat soms het hard wiegen bij die van jou niet werkt. Ik had meerdere verhalen gelezen dat er veel nu aan het struggle zijn met 7 maanden en dat het nog een uirekking kan zijn van de 6 maanden slaap regressie of dat het bij sommige babys (zoals die van mij) het pas begint bij 7 maanden want met 6 maanden ging het slape hier juist goed. Soms kan je er geen stempel zetten en gaat het eenmaal zoals het gaat alleen maar hopen dat het snel voorbij gaat.

6 maanden geleden

Ik volg de nachtclub niet, dus weet niet hoe ze overdag slaapt? Is ze mss nog niet moe genoeg? Ik las recent in een post van bureau van slaap dat een van de signalen dat baby’s ‘ondervermoeid’ zijn is dat ze ‘s nachts lang wakker zijn.

6 maanden geleden

Hier sinds 1-1,5 week hetzelfde s nachts. Ze maakt eerst een lang blok vanaf +/- 19:00 tot meestal wel 2:00 of 3:00 uur, soms zelfs tot 4:00. En daarna is het oprecht in haar beleving wakkertijd. Hele verhalen in bed; luid zijn, jammeren / schreeuwen soms ook. Kan er dan wel keer of 5 naartoe in een uur 🥴 en uiteindelijk valt ze gelukkig weer in slaap, maar dan ben ik zelf dus ook uur of 1,5 uur wakker geweest 😅

6 maanden geleden

Reactie op Chamss

Hi, dankjewel voor je reactie en tip! Hier krijgt ze een portie fruit en g ...
En misschien brood geven? Oh nou ja wel fijn dat het niet aan je borstvoeding ligt, maar lastig om te vinden waar het wel aan ligt 😅 Hoop dat t snel beter word 🩷

6 maanden geleden

Mijn zoontje heeft dit ook gehad. Wij hebben hem toen bij ons in bed genomen maar hebben verder niet op hem gereageerd en aangegeven dat het nog geen tijd is om op te staan en dat hij lekker moet gaan slapen ( weet niet of hij dit nu al helemaal begrijpt, maar je kan het beestje maar beter meteen bij de naam noemen). Wel bieden we de nabijheid waar hij vermoedelijk naar op zoek is. Dag erna konden we hem zo weer wegleggen. Keren dat hij wel wakker was deden we hetzelfde en nu gelukkig sinds 1,5 week slaapt hij meteen weer door. Uiteraard moet je kijken wat voor jou goed voelt, maar ik merk dat mijn zoontje soms de nabijheid nodig heeft om zich weer zeker te voelen in zijn eigen bedje. In ieder geval heel veel sterkte ♡

6 maanden geleden

Sterkte! We hebben er ook tot kort last van gehad. Duurde wel een weekje. Nu is ze soms een half uur wakker na de voeding. Ik probeer dan zo min mogelijk interactie, zo min mogelijk te praten. Geen lichten aan. En de dingen doen die ik overdag ook doe om in slaap te brengen. In ons geval langzaam wiegen en zelfde liedje en dan wakker in bed. Vaak probeert ze dan te slapen. En vaak lukt het net niet omdat ze dan toch wilt rollen of zitten. Dus denk dat het met deze grote ontwikkeling te maken heeft. Dan pak ik haar gewoon op en beetje wiegen helpt dan wel. Ik doe ook maar wat. 🙃

6 maanden geleden

Wat is het slaapritme? Hoeveel slaapt ze overdag? Slaapt ze overdag niet teveel? Baby’s slapen tussen de 12-16 uur per dag dus hier zit veel verschil in per baby. Als ze overdag niet voldoende slaap druk opbouwt dan kan dat leiden tot nachtelijk waken . Zeker omdat het bij jullie al heel lang speelt toch? Dus een regressie oid is dan ook onwaarschijnlijk🧐 We helpen gaat dus iets meer info over hoe de dag eruit ziet zou dan helpen ❤️ Ik denk niet dat het iets met eten te maken heeft want dan zou ze niet tevreden zijn waarschijnlijk toch? En eerder jengelen of huilen ipv gaan spelen en actief worden? Maar je zou vaste voeding wat kunnen uitbreiden met brood of andere koolhydraten, ei, avocado, andere gezonde vetten (bijv olijfolie mengen door groente hapje)

6 maanden geleden

Reactie op Nouch

Ik volg de nachtclub niet, dus weet niet hoe ze overdag slaapt? Is ze mss n ...
Denk niet dat het aan ondervermoeid kan liggen aangezien ze snachts echt alle slaapsignalen geeft. Overdag volg ik haar wakkertijden en vermoeidheid signalen. In slapen gaat meestal wel makkelijk, maar de hoeveelheid slaap verschilt. Zo kan ze drie hazenslaapjes doen op een dag en soms zit er opeens een uitschieter van 2uur bij bijvoorbeeld