34 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op MC26
En misschien brood geven?
Oh nou ja wel fijn dat het niet aan je borstvoe ...
Brood wordt hier aangeboden, maar daar moet ze nog niet veel aan hebben. Hoe moet ik dat zien het aanbieden van brood? In de zin van hoe het probleem daardoor verholpen kan worden. Moet ik dan echt een boterham geven met iets van smeersel om een meer verzadigd gevoel te geven? En op welke tijdstip dan? Dankje alvast
6 maanden geleden
Reactie op lisajacobs
Wat is het slaapritme? Hoeveel slaapt ze overdag? Slaapt ze overdag niet te ...
Hi Lisa, dankje voor je reactie! Overdag volg ik haar wakkertijden en vermoeidheid signalen. In slapen gaat meestal wel makkelijk, maar de hoeveelheid slaap verschilt. Zo kan ze meerdere hazenslaapjes doen op een dag en soms zit er opeens een uitschieter van 2uur bij. Na een hazenslaapje terug proberen in slaap doen is een ramp want dat wil ze niet.
Denk niet dat het aan de hapjes ligt want hier gebeurt alles op verzoek. Ze krijgt fruit, groenten en water tot ze zelf aangeeft dat het genoeg is. Olijfolie wordt hier bij elk groentehapje gemengd.
Iemand anders gaf ook als reactie brood. Mijn dochtertje is alleen niet echt heel erg fan, maar zal het nog eens een kans geven! Even enkele vraagjes hierover sorry: wat voor brood geef ik het beste? Welk smeersel, volledige boterham? Welk tijdstip van de dag?
6 maanden geleden
Wij hadden hier een draak die elke 2 uur wakker was en soms ook wilde feesten ‘s nachts. Op aanraden van cb hapjes gaan uitbreiden (hij is nu 7 maanden). Hij krijgt ‘s ochtends een portie fruit, ‘s middags een boterham en ‘s avonds groente met iets van koolhydraten(pasta, rijst, aardappel) en vlees/vis hoewel we dat laatste nog niet zo lang doen. Hier zie ik wel al veel verschil!
6 maanden geleden
Reactie op Chamss
Hi Lisa, dankje voor je reactie! Overdag volg ik haar wakkertijden en vermo ...
Je kunt ook proberen de stukjes brood in wat borstvoeding te dopen, dan gaat het er hier heel veel beter in. Je kunt alles op brood doen, in ieder geval margarine. Maar ook; avocado, banaan, elke soort groente of fruit.
Wat je zegt over de hapjes, groente en fruit is net als borstvoeding ligt verteerbaar. Ze zit dan op dat moment wel vol, maar heeft misschien toch snel weer trek?
6 maanden geleden
Reactie op Chamss
Hi Lisa, dankje voor je reactie! Overdag volg ik haar wakkertijden en vermo ...
Maar als je kindje snachts veel wakker is, is ze overdag natuurlijk ook sneller/meer moe en slaapt hierdoor overdag misschien teveel waardoor je in een cyclus terecht bent gekomen dat ze ‘s nachts te weinig slaap pakt? Zou dat kunnen? Gemiddeld slapen baby’s op 8 maanden 13 uur per 24 uur maar er is een variatie van 8-21 uur 🫢. Maarja gemiddeld dus wel “maar” 13 uur.. en gemiddeld 10 uur per nacht.
Vwb brood: wij hebben fijn volkorenbrood en doen daar van alles op.. hij vind pompoen erop heel lekker, aardbeien, banaan, light zuivelspread, pindakaas, avocado, ei
Maar het hoeft niet per de brood te zijn, je kan ook bijv zoete aardappel geven. Dat is hier ook een favorietje.
6 maanden geleden
Reactie op Vlinder107
Wij hadden hier een draak die elke 2 uur wakker was en soms ook wilde feest ...
Dankje voor je reactie! Ik ben sinds deze week de groenten ook gaan aanpassen met toevoeging van pasta en rijst. Vis zal ik vanaf vandaag ook mee beginnen. Ik zal dan ook beginnen met een boterham. Wat voor boterham gebruik jij
6 maanden geleden
Reactie op Vlinder107
Je kunt ook proberen de stukjes brood in wat borstvoeding te dopen, dan gaa ...
Sorry was te snel met mijn vorige reactie. Oké fijn dat ik dat nu weet. Ik zal het brood eens proberen.
Als ze snachts zo speelt en ik bied de borst dan dan wilt ze het niet of speelt ze er mee. Daarom dat ik dacht dat het niet aan honger zou kunnen liggen
6 maanden geleden
Reactie op lisajacobs
Maar als je kindje snachts veel wakker is, is ze overdag natuurlijk ook sne ...
Aan haar tien uur per nacht komt ze wel. Want ze haalt het in de ochtend dan in. Maar dat is niet de bedoeling inderdaad omdat ze dan eigelijk overdag “te veel” slaapt en de andere slaapjes hazenslaapjes worden.
6 maanden geleden
Reactie op Chamss
Aan haar tien uur per nacht komt ze wel. Want ze haalt het in de ochtend da ...
Dan misschien later de nacht in gaan? Dus tot later dutjes blijven doen en pas later echt de nacht in. Weet niet hoelaat ze nu gaat slapen ‘s avonds? Als ze 10 uur slaapt in de nacht en je wilt dat ze rond half 7 wakker wordt bijv dan moet ze dus pas rond half 9 naar bed..
Ik bedoel meer te zeggen dat voor veel kindjes een nacht van 12 uur gewoon te lang is dus als je haar rond 7 uur op bed legt maar ze heeft genoeg aan 10 uur nacht slaap dan gaat ze misschien rond 3 uur spoken om vervolgens om 5 uur weer in slaap te vallen tot 7 uur
6 maanden geleden
Reactie op Chamss
Sorry was te snel met mijn vorige reactie. Oké fijn dat ik dat nu weet. Ik ...
Hm ja dat is dan wel lastig. Hier was het echt telkens willen drinken. Kan het een fase zijn? Of is het al heel lang?
6 maanden geleden
Ik zal eerlijk zeggen, ik geef ook borstvoeding na elke keer wakker worden, net zolang totdat ik haar weg kan leggen
En lukt dit niet, dan leg ik haar gewoon naast me met de voedingskussen links van haar en ik rechts. Dan brabbelt ze een tijd en ik zeg niks, hou mijn ogen op spleetjes open/dicht zodat ze denkt dat ik slaap. En dan na een tijdje wordt ze weer moe😅 maargoed ik doe ook maar wat hahaha en soms begint gewoon mijn dag om 5 uur
6 maanden geleden
Slaapregressie zou goed kunnen, deed ze dit altijd al of is dit iets van laatste tijd? Meestal wordt het beter vanaf 8 maanden. Zou maximaal 6 weken moeten duren?
En welk ritme gebruik je nu? 2-3-4 ritme al? Soms helpt dit. Maar echt klaar wakker in de nacht en blij / spelen / niet slapen herken ik echt slaapregressie in. Dan gewoon voeden en wegleggen. Zulke weken sliepen wij wel meer samen, als ze dan begon te huilen aan de tiet en zo weer sussen/in slaap komen na dat uur wakker zijn. Elke paar dagen probeerde ik weer weg te leggen. Uiteindelijk na een paar weken ging dat weer goed, maximaal paar minuten jengelen en slapen.
Lastige fase hoor.. lijkt geen einde aan te komen als je er midden in zit.