7 Reacties

vorige week

Wat ongelooflijk intens om doorheen te gaan en goed dat je het herkent en aan de bel trekt! Het klinkt alsof je er al enorm goed mee bezig bent, en het is heel logisch dat in deze nieuwe gezinssituatie je weer opnieuw getriggerd wordt in jouw traumas van vroeger. Misschien helpt het je nu alvast om tijdens zulke trigger momenten te beseffen dat niet per se jouw dochtertje die troost nodig heeft, maar eigenlijk het kleine meisje in jou 🩷 Jouw dochter is niet alleen zoals jij dat was en ze wordt gezien in haar emoties. Dat is dus compleet anders dan hoe het voor jou was. Er zit nog heel veel tussen haar alleen laten met haar emoties, en haar bij je halen. Misschien helpt het zowel jou dochter als het kleine meisje om op zulke momenten alleen bij haar te gaan zitten (zonder expliciet oppakken) en gewoon te benoemen wat er gebeurd: bijvoorbeeld "je bent nu heel boos omdat je iets niet mag van papa, en je voelt daarom veel verdriet, het is belangrijk dat je luistert wanneer papa iets zegt. Je gaat nu even rustig adem halen en als de time out weer voorbij is krijg je een dikke knuffel" Maar het belangrijkste wat ik wil overbrengen: jouw dochter zit niet in dezelfde situatie zoals jij toen. Ze heeft een liefdevolle vader en vooral moeder die het ziet wanneer ze het zwaar heeft en er voor haar wil zijn! Én een moeder die keihard met zichzelf aan de slag is om daar zo sterk mogelijk te staan ☀️ Heel veel sterkte, en ook veel liefde voor het kleine meisje in jou gewenst.. Het was niet oke hoe zij zichzelf heeft moeten dragen 🍀

vorige week

Wat super zwaar mama!! Iets waar ik nu mee bezig ben is een cursus jeugdtrauma helen van Jan bommerez, hij heeft ook heel wat filmpjes online en ik weet niet of je bekend bent met hem? Ik zou dan eerst aanraden dat beetje te onderzoeken en of het iets voor jou is. Hij legt alles in duidelijke taal uit en dat trauma niet over gaat door er over te praten maar je jezelf echt moet "helen". Ik vond/vind het soms wat zweverig maar het klinkt allemaal wel heel logisch en heel veel dingen zijn ook wetenschappelijk bewezen.. heel sterkte en kracht toegewenst ❤️🙏🏻

vorige week

Reactie op Synicol

Wat ongelooflijk intens om doorheen te gaan en goed dat je het herkent en a ...
Wat lief van je! Bedankt voor je tips dat wordt enorm gewaardeerd ❤️

vorige week

Reactie op Es0492

Wat super zwaar mama!! Iets waar ik nu mee bezig ben is een cursus jeugdtra ...
Bedankt! Ik had hier nog nooit van gehoord dus ik zal dit eens bekijken! Lief van je ❤️

vorige week

Reactie op Synicol

Wat ongelooflijk intens om doorheen te gaan en goed dat je het herkent en a ...
Heel mooi verwoord. Ik denk dat je hiermee de spijker op z’n kop slaat. Ik vind eigenlijk ook dat je echt super goed bezig bent. Je herkent je eigen trauma’s, je wilt ze niet projecteren, je wilt er zijn voor je dochter, je wilt een liefdevol nest, je zoekt hulp omdat je het even niet weet hoe je eea kan verbinden aan elkaar. En wat los is. En dat is super goed. Je herkent al veel situaties en bent goed in reflecteren dus dat is heel goed en dochter zal zich echt gedragen voelen, ook al krijgt ze grenzen. Maar dat ga je straks ook weer voelen. Ik vind het echt knap van je. Meen ik oprecht!

6 dagen geleden

Reactie op vdw21

Heel mooi verwoord. Ik denk dat je hiermee de spijker op z’n kop slaat. I ...
Ah dat is ontzettend lief! Dit zijn echt berichten die ik even nodig had. Bedankt ❤️

3 dagen geleden

Super knap dat je aan je traumas hebt gewerkt voor het krijgen van kinderen 🙏 en heftig dat dit nu weer terug komt. Ik heb ook bewust voordat ik kinderen kreeg mijn traumas verwerkt van vroeger omdat ik dit niet wil doorgeven aan mijn kinderen. Dit heb ik gedaan dmv hypnotherapie bij Martijn Regelink, een van de beste in het land. Na het krijgen van kinderen merkte ik ook bepaalde triggers en heb ik ook weer een sessie gehad. Meestal kan je binnen een maand terecht en je kan een gratis intake gesprek doen om te kijken of dit wat voor je is. Mijn ervaring is dat een psycholoog bij lange na niet zo goed hielp als de hyponose sessies bij hem. Je kan altijd zijn website bekijken. Sommige sessies kunnen zelfs online. Misschien heb je hier wat aan. Sterkte mama ❤️