12 Reacties

5 maanden geleden

Wij hebben alle flessen geprobeerd (rietjes fles, 360graden beker, openbeker, fles met de speen zoals haar voedingsflessen), maar ze dronk nergens goed uit. Toch maar een tuitbeker gekocht en daar drinkt ze nu over de hele dag ongeveer 100 ml uit. Heb inderdaad ook veel negativiteit over tuitbekers gehoord ivm slechtere ontwikkeling van spraak/mond. Maar genoeg andere kindjes die hier groot mee zijn geworden en als dit werkt, waarom niet. Maar ieder z’n keuze natuurlijk!

5 maanden geleden

Reactie op RachelWV

Wij hebben alle flessen geprobeerd (rietjes fles, 360graden beker, openbeke ...
Prima als niks ander werkt, maar volgensmij gaat TS nu beginnen met iets proberen. TS: ik zou dan voor een rietjesbeker met antilek of een 360° beker gaan. Of een open natuurlijk

5 maanden geleden

Wij hebben altijd van alles aangeboden en dat is altijd goed gegaan 👍🏼 kijk wat bij je kindje past, en speel daar op in. Maar blijf ook andere vormen aanbieden 😉 ons zoontje is nu 2 jaar 8 mnd en hij drinkt uit alles.. van gewoon half liter flesje tot open beker. Geen probleem 👍🏼

5 maanden geleden

Reactie op IreenK

Wij hebben altijd van alles aangeboden en dat is altijd goed gegaan 👍🏼 ki ...
Oh, en voor ons gemak krijgt hij lekker als ontbijt een Brinta pap fles 👍🏼 en hij vind het heerlijk. Uiteindelijk gaat het erom dat ze binnen krijgen wat ze nodig hebben 😉

5 maanden geleden

Hier is hij nu 7,5 maand en drinkt water uit een tuitbeker met zachte tuit. Gaat super goed!

5 maanden geleden

maak ik me druk om niks denk ik als ik de reacties allemaal zo lees moet het dus prima kunnen 😊

5 maanden geleden

Ik geef water of thee eigenlijk altijd uit een open beker met elk eet moment of als het warm is ook tussendoor. Of als we onderweg zijn vul ik gewoon de dr. Browns fles met water zodat hij daar wat uit kan drinken. Waarom wil je per se dat ze de fles zelf kan vasthouden? Ik neem aan dat ze hem toch nog niet zelf pakt van tafel o.i.d.? Een tuitbeker is inderdaad wat minder goed voor de ontwikkeling van spraak en de mondspieren in vergelijking tot een open beker of bijv. een 360 graden beker, maar het kan volgens mij niet per se kwaad. Misschien een beetje afwisselen en ook een open beker aanbieden?

5 maanden geleden

Reactie op AmaiyaMaine

Ik geef water of thee eigenlijk altijd uit een open beker met elk eet momen ...
misschien ook wel een idee inderdaad. in principe hoeft ze hem inderdaad nog niet zelf vast houden maar ze wil het wel heel graag vasthouden en dan is een voedingsfles zo onhandig

5 maanden geleden

Hier geef ik een open beker met handvaten. Is eigenlijk een tuitbeker maar die tuit laat ik er af. Gaat aardig goed, even oefenen natuurlijk en hij moet nog leren dat hij minder grote slokken moet nemen dan z'n fles, maar met hulp houdt hij hem goed vast en hij snapt ook hoe hij de beker moet gebruiken.

5 maanden geleden

Reactie op DanielleLamain

misschien ook wel een idee inderdaad. in principe hoeft ze hem inderdaad no ...
Ja dat snap ik wel.. Ik weet dat je voor sommige flessen ook een soort omzet hebt waardoor ze hem zelf kunnen vast houden. Zoals deze bij Dr. Brown: https://www.bol.com/nl/p/dr-brown-s-siliconen-handvat-voor-smalle-halsfles-roze/9200000126085500?referrer=socialshare_pdp_androidapp Misschien is dat dan wat? Afhankelijk van welke fles jullie gebruiken natuurlijk. Maar volgens mij hebben wel meer merken zoiets.

5 maanden geleden

Ik zou het eea uitproberen. Destijds bij onze zoon begonnen met tuitbeker omdat hij andere bekers nog niet begreep. Toen hij een maand of 10 was overgegaan op de 360grafen beker van munchkin. Bij onze dochter nu hetzelfde, die 360 graden en rietjes beker begrijpt ze nog niet dus nu uit een tuitbeker en ondertussen blijven we oefenen met de andere bekers

5 maanden geleden

Reactie op AmaiyaMaine

Ja dat snap ik wel.. Ik weet dat je voor sommige flessen ook een soort omz ...
ja klopt wij hebben de s flessen van difrax hebben ze ook van die handvaten van zag ik