6 Reacties

vorig jaar

Ja zelfde hier, we proberen haar dan een beetje te draaien. Maar helaas kunnen wij het hier nooit helemaal tegenhouden :/

vorig jaar

Wij zetten dan een kussentje oid voor z’n gezicht Zodat hij het niet ziet.

vorig jaar

Nee joh, kind heeft geen idee nog van tv. Er wordt alleen voor gewaarschuwd om je kind niet dagelijks uren voor de tv parkeren (want makkelijk) ipv zelf interactie met je baby te hebben. En als je merkt dat je kind wordt afgeleid van het drinken of overprikkelt raakt, dan zet je de tv/radio gewoon uit toch?

vorig jaar

Bij ons staat tv uit zodra mijn zoontje aanwezig is. Tv kijken vermijden is helaas niet voldoende. Geluid (vooral reclames) hebben een bepaalde frequentie (prikkels neuronen). Ook bij films zijn bepaalde achtergrond geluiden speciaal bij scenes toegepast, bijvoorbeeld een enge scene met een enge achtergrond muziek, dit geluid prikkelt angst hormonen (adrenaline, dopamine) in je hersenen zo dat jij tijdens het kijken/horen de emotie kan voelen. Baby’s vangen deze geluiden veel meer op dan volwassenen, de hersenen van baby’s is net een spons en vangt alles op. Dus, ook tv geluiden kunnen prikkelbaar zijn. Sommige baby’s kunnen het verdragen en andere weer niet. Jullie kunnen dat beter inschatten natuurlijk bij je eigen kind.

vorig jaar

Overdag heb ik het wel eens aanstaan, maar in de avond bijna nooit meer. Overdag is het licht, en meer geluid overal, dus ilk merk dat de kleine zich er minder op richt. In de avond valt de tv zo extra op en dan blijft die staren. Ik vind dat niet fijn😂 Heb nog nooit zo weinig tv aangehad, dan sinds ik een kind heb. Merk zelf dat ik het mega storend en druk vind. Als het aanstaat heb ik vaak zelfs volume op 1 staan🤦🏻‍♀️ Ik denk dat het schadelijk is als de tv constant aanstaat, en de kleine er structureel naar kijkt. Uiteindelijk moet de focus op elkaar zijn en niet de tv. Dat je die af en toe aan hebt staan zal denk ik niet snel schadelijk zijn. Als het niet fijn voelt, kan je het uitzetten of de kleine afleiden 🤭