28 Reacties

6 maanden geleden

Mijn dochter is van 5 december, nu zwanger van de tweede kleine meid en uitgerekend op 4 december 🤣 lichamelijk is het pittig, eerlijk is eerlijk. Maar het lijkt me zo leuk dat de meisjes straks maar een jaar in leeftijd verschillen, ik hoop dat ze veel aan elkaar gaan hebben!

6 maanden geleden

Hier 2 dochters vlak achter elkaar Nadelen: × 2de zwangerschap lichaamelijk zwaarder × 2 schema's in het begin waardoor je de hele dag door bezig bent Voordelen: ×je zit al in het babyritme ×groeien samen op × heel leuk om ze samen te zien hebben echt veel aan elkaar Dit zijn een paar dingetjes , ik zou het zelf zo weer doen ik vindt het heerlijk zo en ik ben gelukkig gezegend met 2 hele makkelijke kinderen en ze hebben ondertussen het zelfde schema alleen andere bedtijd

6 maanden geleden

Hier een 2ling op komst (ruim 16 weken zwanger) heb al 4 oudere kinderen dus de 2ling zal toch een beetje mee moeten in het ritme van de oudste. Vind vooral de zwangerschap heel pittig momenteel. Ons jongste meisje is nu 7 maanden.

6 maanden geleden

Ik ben 13 weken in verwachting, wat totaal niet gepland was. Uiteindelijk wel heel welkom.

6 maanden geleden

Bij mij begint het ook weer te kriebelen maar dan voor een 3e. Mijn dochter wordt over een paar maanden 4 en mijn zoontje is nu 7 maanden. Ik denk dat er bij een grotere of kleinere leeftijdsverschil altijd wel voor en nadelen zijn. Ik ben ook wel van mening dat het echt aan je kindje ligt wanneer je er klaar voor bent. Bij mijn eerste had ik dit totaal niet zij sliep echt veel slechter. Mijn zoontje is over het algemeen ook veel rustiger. Als je er klaar voor bent en je partner is dat ook zou ik het gewoon weer gaan proberen!

6 maanden geleden

Hoihoi, Ik heb een kindje van 8 maanden en nu net positief getest voor tweede kindje. Super gewenst! Bij ons kriebelde het ook al idd, maar we twijfelde ook doordat de meesten aan een tweede kindje beginnen als de oudste rond de 2 jaar is. We hebben ervoor gekozen ons eigen gevoel te volgen. En daarbij, je weet nooit of het zal lukken en hoelang het duurt. (Toevallig in 1 cyclus raak dus was wat sneller dan verwacht😋). Ik verwacht dus ook wel de nodige ; was t gepland? Oh wat snel” opmerkingen. Ik volg dit topic even mee. Volg je hart!

6 maanden geleden

Reactie op Lieess

Bij mij begint het ook weer te kriebelen maar dan voor een 3e. Mijn dochter ...
Helemaal mee eens. Dit waren ook onze gedachten. Uiteindelijk altijd doen wat voor jou en partner goed voelt en bij jullie past. 💓

6 maanden geleden

Ik zou zeggen, ga ervoor! Ik had dat ook na de geboorte van de 1e en de 2e. Nu is onze 3e geboren en zijn we klaar. Beide keren was ik na 8 maanden weer zwanger en geen moment spijt van gehad. Onze kinderen spelen echt de hele dag samen (ja oke, ruziën ook veel, maar daar zijn het broers/zussen voor).. ze hebben dezelfde interesses en nu met 3 kids zitten we nog niet aan verplichtingen vast (ons 3e kindje is 14 maanden als de oudste naar school moet)