5 Reacties

3 maanden geleden

Ik weet niet wanneer het makkelijker word en ik vind instagram echt zo onrealistisch. Onze eerste vakantie was met 8,5 maand. En ons zoontje dacht in de eerste 24 uur te leren zitten en optrekken. De eerste 3 dagen dacht ik echt dat ik gek werd. Ik heb alles weg gehaald, hij is met neppe plant/boom en alles omgekiept, kruipt volledig over zijn zusje heen of pakt haar speelgoed af en liet zich gewoon naar achtervallen( vanuit staan naar zitten snapte hij nog niet). Uiteten durf ik ook nog niet met ze alleen. Nu 2x geprobeerd en er is altijd iets. Ik heb deze week zelfs aan mijn ouders gevraagd of we in de meivakantie niet met ons zessen op vakantie kunnen gaan. Zodat mijn partner en ik ook een beetje vakantie kunnen hebben(dan zijn ze 1,5. Nu is het maar 1 die rondkruipt, maar ik hou mijn hart vast als ons meisje ook begint🤣🙈. Ik heb zelf vooral de meeste moeite met dat ik niet altijd beide evenveel aandacht kan geven. Zeker als er eentje ziek is. Ik hou me vast dat iedereen zegt het is een fase en het makkelijker wordt. Maar wanneer geen idee.

3 maanden geleden

Je verhaal is zo herkenbaar. Ik tel ook nog net niet alle minuten hoeveel ik de ene knuffel of de ander. Ik gun ze beide even veel aandacht, en ben bang dat ik per ongelijk altijd dezelfde als eerst uit bed haar, gedag kus etc.

3 maanden geleden

Hier een peuter van bijna 3,5 en tweeling van bijna 11 maanden. Wij zijn met mijn ouders en broertje in NL op vakantie gegaan toen ze ruim een half jaar waren. Echt een aanrader. Als in, je bent met meer volwassenen dan kinderen dus er is altijd wel even een momentje dat je echt je rust kan pakken zeg maar. Wanneer het makkelijker wordt? Het reilen en zeilen met een tweeling (en peuter) werd voor mn gevoel na een half jaar makkelijker.. Vakanties.. kijkend naar mijn peuter is het rond een jaar of 2,5 a 3 echt leuk. Ze kunnen dan aangeven wat ze leuk vinden en al redelijk wat dingen zelfstandig (vb speeltuintje, dat jij vanaf tafeltje toe kan kijken).. Maar hangt ook van je kids af hoe snel ze zich aanpassen natuurlijk ^^

3 maanden geleden

Herkenbaar hoor! Wij zijn rond de 8 mnd een midweekje weggeweest maar wachten wel met de volgende vakantie dat ze 2 zijn 😅 Je hebt gewoon weinig tijd en je moet de hele dag wat. Slaapje, hapje enz. Wij hadden met 9,5 mnd nog een weekje vrij en zijn thuis gebleven en hebben ook echt even niks gedaan als ze sliepen. Zalig! Ik vind 't wel steeds wat makkelijker worden maar het blijft pittig omdat het gewoon veel is en blijft. Maar focus op de kleine dingen die goed gaan. Dat ze bijvoorbeeld zelf hun fles konden vasthouden vond ik heel fijn. Of dat slaapje einde middag eraf of een fles minder. En dat ze nu rondkruipen/ tijgeren is ook lastig maar ook heel leuk! En de eerste 'mama' horen of iets wat erop lijkt 🥰 Maar zorg vooral goed voor jezelf, help elkaar als partners daar ook in zodat je soms je eigen ding even hebt.. Ik knap daar iig echt van op en kan het dan weer beter aan. Succes, denk aan jezelf en geniet van de kleine dingen.. en besef dat 't toch ook wel heel mooi is dat je twee van die mini mensjes ziet opgroeien 🥰

3 maanden geleden

Geen tweeling, maar wel herkenning. Wij waren dit jaar naar Friesland op vakantie. We dachten; lekker, in Nederland, gezellig huisje, moet vast lukken. In plaats daarvan kregen we ellendige nachten en we zaten veel aan huis vast door de slaapjes. Ook voelde hij zich niet helemaal oké. We waren bijna al naar huis gegaan na 2 dagen, uiteindelijk hebben we onze tijd wel ‘uitgezeten’. Dus. Ik kan me helemaal voorstellen dat je dat met twee kindjes al helemaal ervaart. Het wordt beter. Ze zeggen het tenminste:)