15 Reacties

één maand geleden

Ik zou zelf Luu-wen zeggen als ik het zo geschreven zie.

één maand geleden

Leuke naam! Ik zou het precies zo uitspreken zoals jullie het bedacht hebben.

één maand geleden

Toen ik het las zei ik Lu wen

één maand geleden

Lu-en. Ik zou de u niet als een oe uitgesproken hebben

één maand geleden

Door de accent aigu zou je het nu uitspreken als Lu-één. Luèn, met een accent grave, lijkt meer op Loe-wen/Lu-en.

één maand geleden

Reactie op Peonie

Door de accent aigu zou je het nu uitspreken als Lu-één. Luèn, met een ac ...
Eens met dit! Al blijft het voor mij ook lu-en en niet loe-en. Er is denk ik geen logische reden waarom je een oe zou maken van een u als je het voor het eerst ziet 😄

één maand geleden

Reactie op Ninaschuurman

Eens met dit! Al blijft het voor mij ook lu-en en niet loe-en. Er is denk i ...
Ik zou het inderdaad dan eerder schrijven als Louen. Maar dat is niet helemaal wat je zoekt bij Lové denk ik?

één maand geleden

Louèn zou ik het dan schrijven. wel echt een mega leuke naam 😍

één maand geleden

Ik zou denken dat hier lu-wen bedoeld wordt. Voor de uitspraak loe-wen zou ik denk ik Loén schrijven

één maand geleden

Reactie op 3kidsmama

Ik zou denken dat hier lu-wen bedoeld wordt. Voor de uitspraak loe-wen zo ...
Ik vind het een super leuke naam, maar; Ik zou wel in je overweging meenemen of je wilt dat je kindje altijd moet vertellen hoe je het uitspreekt en/of schrijft.

één maand geleden

Ik zie Lou-en

één maand geleden

Ik zie luèèn... Let goed op welke kant je je accent opzet. Vriendin van mij heeft haar zoontje löwen genoemd, met jouw uitspraak dus

één maand geleden

Voor mij is het luu-en. Je kan hem in google translate gooien en dan alle uitspraken in Frans, Nederlands en Engels etc. beluisteren. Hebben wij destijds ook gedaan omdat het in 3 talen goed moest klinken door internationale familie.

één maand geleden

Ik lees inderdaad ook lu-één, het accent staat de verkeerde kant op.

één maand geleden

Heeeeele leuke naaam