Hi allemaal,
Ik weet zelf niet zo goed welke instantie en wat voor oplossingen ik heb en ben benieuwd of er hier iemand is met een soort gelijke ervaring of die een oplossing weet.
Ik probeer het kort uit te leggen.
- Feb 2023 miskraam gehad bij 6 weken. Wij probeerde dit voor ons zelf goed te relativeren door te bedenken dat het kindje misschien ziek zou zijn geweest
- mei 2023 zwangerschap van een tweeling
- augustus 2023 in ziektewet omdat 1 van de 2 baby's niet levensvatbaar zou zijn en ik hier mentaal erg van van slag was
- november 2033 bevallen van 2 zonen waarna er 1 is overleden
- maart 2024 einde zwangerschapsverlof en optijd aangegeven niet in staat te zijn werk te hervatten door PTSS en nog steeds mentale klachten. Zelf meteen hulp gezocht en gelukkig kon ik snel terecht.
- vanaf eind mei weer eens in de 2 weken op de koffie op werk als reïntegratie. Meerdere keren vervelende ervaringen gehad met werkgever omdat zij toch zit te pushen om weer te gaan werken (bewust of onbewust)
- nog geen ouderschapsverlof of vakantiedagen opgenomen
Nu het probleem.. afgelopen vrijdag kwam ik weer voor een kopje koffie en wilde ze mij na afloop even apart spreken voor 2 dingen. 1 was dat ze ondanks dat het niet hoeft wel mij 1 trede omhoog liet gaan als extra steuntje in de rug om te reintegreren. 2 was vragen hoe het met mij ging en of ik echt niet toe was aan wat werk omdat mijn wereldje nu zo klein wordt en waarbij zij uiteindelijk zei: ik weet dat het niet te vergelijken is maar na je miskraam kon je het WEL goed relativeren. Waarop ik uitleg dat dit totaal anders is dat dit 9maanden in mijn buik heeft geleefd en in mijn armen is overleden.
Na dit gesprek kwam pas binnen wat zij heeft gezegd en ben ik heel erg verdrietig, boos, gekwetst en ervaar ik heel veel stress en ben ik voor mijn gevoel terug bij af. Nu wil ik haar absoluut niet meer onder ogen komen. (Ze is nu 3 weken met vakantie).het liefst zeg ik mijn baan op zodat ik goed aan mijn herstel kan werken maar hier hebben wij de financiele middelen niet voor. Er zijn nog 3 locaties met andere leidinggevende ik wil proberen of ik hier als ik er klaar ben terug kan komen. Hoe pak ik dit aan? Bedrijfsarts is nu ook met vakantie maar spreek ik wel voor die tijd.
Of kan ik wel een uitkering krijgen bij UWV die betaald nu tenslotte ook aan haar uit? Of eerst mijn ouderschapsverlof en vakantiedagen opnemen?
Bedankt voor het lezen van mijn lange bericht...