17 Reacties
7 maanden geleden
Hoi! Hier hetzelfde, dochter van 6,5 maand heeft sinds een week echt langere wakkertijd (vooral ‘s middags) van 3uur en ze doet overdag lange dutjes van 1,5 tot 2uur soms zelfs langer. Hierdoor slaapt ze niet meer aan het eind van de middag en als ze wel een power nap doet is ze daarna wakker tot 21:30 😵💫
Hier helpt het om haar eerder de nacht in te laten gaan. Momenteel om 18:00-18:15 naar boven met een fles en dan rond 18:30 slapen.
7 maanden geleden
Reactie op SanneK123
Hoi! Hier hetzelfde, dochter van 6,5 maand heeft sinds een week echt langer ...
Wordt ze dan niet te vroeg wakker? Want dat verwacht ik wel van mijn meid😂
7 maanden geleden
Reactie op bernagumus
Wordt ze dan niet te vroeg wakker? Want dat verwacht ik wel van mijn meid😂 ...
Ze is tussen 06:00-06:30 wakker. Wat net iets te vroeg is als je het mij vraagt 😬 Maar ik verwacht dat dit gaat bijtrekken nu we meer met vaste voeding en papfles in de weer zijn.
7 maanden geleden
Reactie op SanneK123
Ze is tussen 06:00-06:30 wakker. Wat net iets te vroeg is als je het mij vr ...
Inderdaad! Succes
7 maanden geleden
Reactie op Regen123
2-3-4uur ritme aanhouden, wordt meestal geadviseerd bij 8 maanden. Misschie ...
Gaan we proberen! Dankjewel
7 maanden geleden
Reactie op DoPietje
Ik kom wellicht dom over ... Maar betekent dit dat ik na haar 2e dutje in d ...
Jaa inderdaad. Wij deden wel altijd al rond 3uur al klaarmaken voor bed, voeding ect en dan 3,5u in bed. Dan hebben ze nog even om in slaap te komen. Maar het idee is dus voldoende slaapdruk opbouwen.
Moet wel zeggen dat 4u wakkertijd rond deze leeftijd nog best pittig is hoor, meestal echt pas vanaf 8 maanden en dan soms ter overbrugging 2-3-3 ritme. Maar wie weet werkt het al voor sommigen :)
7 maanden geleden
Ik zit ook een beetje te klooien nu. Eerste twee dutjes gaan heel goed. Het laatste dutje gaat moeilijk, maar lukt nog wel (wel met speen, de rest zonder). Maar hij is dan ook echt na 15 min ofzo al wakker. En nu vanavond kan hij ook helemaal niet in slaap vallen. Hij is al 40 minuten bezig. Hij huilt verder niet maar ik vind het wel lang duren. Ik heb wel het gevoel dat 4 uren aan het einde van de dag echt te veel is. Dan kan ik 3/3,5 doen maar voor m’n gevoel is dat ook nog te veel. Ik weet niet het niet 🤷🏼♀️
7 maanden geleden
Hier vandaag eens uitgetest en het ging super!!
Vanochtend 2u en 10 mins wakker na de nacht,
Toen 2 uur slapen.
Vervolgens 3,5 uur wakker,
Toen 2,5 uur slapen en tenslotte nog 3 uur wakker en nu slaapt ze alweer 50 mins. Ben benieuwd of ik het zo ongeveer kan blijven doen 😊
7 maanden geleden
Reactie op vdw21
Ik zit ook een beetje te klooien nu. Eerste twee dutjes gaan heel goed. Het ...
Ja lastige fase nu even hoor.. weet van de oudste dat deze maanden echt even zoeken is en per dag soms bekijken. Slaapregressie speelt ook nog vaak mee, dan is teveel veranderen in ritme juist niet wenselijk haha. 🤷♀️ Frustrerend even omdat je even niet goed weet wat fijn ritme is.. maar over paar weken zul je zien dan is het ineens weer duidelijk. Mijn ervaring is dat het dan eindelijk ook heel stabiel blijft voor een hele tijd qua tijden/ritme.
Volhouden en lekker je kindje volgen 🍀
7 maanden geleden
Mijn zoontje heeft nooit drie dutjes gedaan dus aan mij heb je niet veel 🤭 hij wordt wakker om 7, dan 9u30 terug naar bed tot 11u30 en dan nog eens een slaapje van 14u tot 16u.
Daarna gaat hij om 19u terug op bed voor zijn nacht en dat gaat heel goed. Een max van 3u wakkertijd is ook echt wel genoeg voor hem 😄
7 maanden geleden
Reactie op Regen123
Ja lastige fase nu even hoor.. weet van de oudste dat deze maanden echt eve ...
Ja dat is helemaal waar. En je krijgt daarna ook weer veel meer vrijheid terug omdat je niet meer zo aan dat laatste slaapje gebonden bent. Mijn zoontje slaapt namelijk niet echt in de kinderwagen. We klooien maar wat aan verder en dan komt het wel weer een keer op z’n pootjes terecht 😅
7 maanden geleden
4 uur aan het einde van de dag werkt toch niet zo best bij ons! Dan gaat ze wat eerder naar bed en dat gaat (voor nu🤞🏻) goed! Ik hou dus nu een iets langere wakkertijd aan en doet ze 2 dutjes. Als ze eerder moe is gaat ze uiteraard eerder naar bed.
7 maanden geleden
Ik vind het heel lastig. Ze wil vaak dat laatste dutje niet doen, dus dan 2 slaapjes van ongeveer 2 uur om qua wakkertijd einde dag goed uit te koken. Dat lijkt alleen te veel slaap overdag, want nu gaan de nachten weer heel rommelig.
Heel lastig ik kan me van de oudste niet herinneren dat dat zo ging🙈