18 Reacties
5 maanden geleden
Hoezo van 4 naar 3 gaan? Hier wilt ie ook nog 4 flessen (soms zelfs 5 als ie vroeg wakker is) en nog 200g groenten, 200g fruit, boterham met confituur, soms iets van wat wij eten (zoals penne/kip) en een snack. Volg je kindje niet naar wat MOET. Hij wordt binnen 2 dagen 9 maand. De flessen variëren tussen 120ml en 180ml plus schepjes. De melkvoeding mag vervangen worden met volwaardige maaltijden (dus de 200g of meer) maar mijn baby wilt aansluitend nogsteeds een 140ml gemaakte melk erbij
5 maanden geleden
Reactie op Cheds
Hoezo van 4 naar 3 gaan? Hier wilt ie ook nog 4 flessen (soms zelfs 5 als i ...
Uiteraard volgen wij ons kindje áltijd. Vandaar dat ‘moeten’ ook tussen aanhalingstekens staat. Daarom ben ik benieuwd hoe andere dit doen en hoe zo’n dag er nou uitziet. Wij merken dat hij steeds meer vaste voeding wilt eten. Ben benieuwd wat er dan zoal gemaakt wordt door de mama’s / papa’s
5 maanden geleden
Ik kolf fulltime en ik wacht echt op het moment dat hij naar 3 flessen gaat. Dan heb ik zoveel vrijheid in de middag (kolf tijd is 12u). Nu ben ik nog steeds in de buurt van mijn zoontje omdat ik zijn fles moet kolven. En nee ik heb geen voorraad, omdat mojn gekolft melk echt net genoeg is (soms zelfs te weinig en dan vul ik het aan met kv). Hij is nu ook 8,5mnd. Groentehapje is 100ml op een dag, hij wilt niet meer en dan gaat hij gillen en weg duwen 😅. Water is een hele uitdaging, hij vindt dat niet lekker. Dus dan snap ik waarom hij 4flessen nog nodig heeft. Nog even volhouden denk ik 😩
5 maanden geleden
Reactie op Danlem
Uiteraard volgen wij ons kindje áltijd. Vandaar dat ‘moeten’ ook tussen aan ...
Ik dacht dat cb zich weer probeerde te bemoeien. Zou niet de eerste keer zijn dat ik zoiets hoor. Vandaar dus... geef je je kindje al gewone voeding? De pasta, penne en kip die we vaak geven geef ik in grote stukken en de penne volledig. Is even schrikkend bekijken hoe ze het doen maar vind dat het na 2 keer al volledig onder controle van de baby is hoe ze het eten. Op zich ook makkelijker voor jullie om tijdens jullie eten je baby hetzelfde te geven als bezigheid en terwijl aan te leren hoe ze onze volwassen voeding kunnen eten. Op de app solid starts kan je terwijl ook zien hoe groot de stukjes mogen zijn voor welke leeftijd.
5 maanden geleden
Onze dochter is 8 maanden en wel gek op eten! Ons schema nu☺️:
- 06:30-07:00 : ontbijt + fles 90 of 120ml (afhankelijk van hoeveel ze ontbijt)
- 09:00-10:00 : fruit
- 12:00-13:00 : lunch
- 14:00-15:00 : fles 180ml
- 17:00/17:30 : avondeten
- 19:00 : fles 210ml met ongeveer 1,5 schepje pap en naar bed!
Wij merkten dat de fles van 11:00/12:00 meer gewoonte was van ons en dat ze er niet meer om vroeg dus zijn we gewoon gestopt en dat ging gelijk goed! Voldoende vast voedsel geven (als ze het willen).
5 maanden geleden
Reactie op MariaaP
Onze dochter is 8 maanden en wel gek op eten! Ons schema nu☺️:
- 06:30-07: ...
Wij doen het precies het zelfde ik merkte ook dat door de fles van 11/12:00 de kleine minder brood at. Dus nu 2 boterhammen ipv de fles 😊
5 maanden geleden
Ik schrik altijd een beetje als ik lees hoeveel flessen anderen al laten vallen, omdat wij hier eigenlijk helemaal niet mee bezig zijn 🙈
Onze dochter krijgt een ‘s ochtends fruithap (vaak ook nog pap als ontbijt), ‘s middags een groente hap en rond 18:00 nog yoghurt, soms met fruit. Ik weet eigenlijk niet precies hoeveel dit is, maar groente gaat er niet van harte in. En soms nog een maisvinger of cracotte.
Daarnaast krijgt ze nog 4/5 flessen van 150 ml, afhankelijk van wat ze wil en of ze nog voor een nacht voeding komt.
Wij geven nog geen brood omdat we een klein stik-trauma hebben opgelopen en het gewoon eigenlijk nog niet durven te geven. Dus misschien dat onze dochter daarom nog graag de fles krijgt. Het is gewoon een blije, gezonde baby, dus zo lang dat zo is, voelen wij niet echt de noodzaak tot geforceerde aanpassingen in haar eetschema.
5 maanden geleden
Reactie op Spirit
Ik schrik altijd een beetje als ik lees hoeveel flessen anderen al laten va ...
Is helemaal prima toch! 😃🥰 Onze zoon die grijpt het eten nog net niet van ons bord 😂 stopt letterlijk alles in zijn mond. Merken dus dat hij echt steeds meer vast voedsel eet. Merken we ook aan zijn gewicht 😂 en dat vind ik helemaal niet erg!
Mijn nichtje krijgt ook meer melk omdat vast voedsel nog niet goed gaat, en zij zijn even oud. Zo zie je maar weer dat het bij iedereen anders is 🩷
5 maanden geleden
Reactie op Danlem
Is helemaal prima toch! 😃🥰 Onze zoon die grijpt het eten nog net niet van ...
Ja dat is ook zo! Een vriendin van mij heeft een zoontje van 1 maand ouder en die eet gewoon droge melba toast. HOE DAN?? Het is inderdaad zo dat de verschillen enorm kunnen zijn en dat er daarmee ook niet echt een goed of fout is… ik snap daarom die gemiddelden en cb adviezen ook nooit zo dat kindjes iets “moeten” 😅
5 maanden geleden
Hier heeft onze dochter gisteren voor het eerst 3 flessen gehad ipv 4, niet gepland maar ze kwam er niet voor tussen de middag. Wel met de lunch een boterham gegeten en wat water gedronken en daarna om 15h weer een fles.
Ik geef haar bijna altijd pas een fles als ze erom komt (alleen de laatste soms iets eerder als ze heel moe is en naar bed moet) en zo ging het ineens helemaal vanzelf. Ik ben benieuwd of het blijvend is
5 maanden geleden
Reactie op Danlem
Klinkt goed! Wij proberen nu ook water / thee te geven, maar hij moet er no ...
Ja eigenlijk wel!
De eerste keren hadden we het water in de 'gewone' fles gedaan.
Een rietjesbeker of 360 beker waren geen succes, maar met een simpele tuitbeker werkt het prima. Over een tijdje gaan we een gewone beker proberen
5 maanden geleden
Wij doen in de ochtend 150ml melk en een boterham, in de ochtend een fruithap en water (soms met een liga er door), in de middag een of twee boterham met beleg en water, in de middag een fles, avondhap (groenten met aardappel/pasta en wat vlees) en water en in de avond een fles van 210. Soms nog een tussendoortje zoals het uit komt. Ongeveer de helft / een derde van de nachten komt ze 's nachts nog voor een fles, is dat rond of na 5 uur dan slaan we de ochtendfles over.
5 maanden geleden
07.30 210+7
10.00 fruit
11.30 2 sneetjes brood
15.00 180+6
17.00 warm eten
19.00 180+6
Ik merkte hier dat de flessen niet leeg meer gingen dus toen ipv 1 snee brood en fles naar 2 sneetjes brood gegaan en fles er af. Andere flessen had ik iets kleiner gemaakt op de 1e fles na, die drinkt ie met gemak leeg. Ik geef een grote fles omdat meneer na die fles altijd nog slaapt dus geen brood hier in de vroege ochtend.