9 Reacties

10 dagen geleden

Hier precies het zelfde… altijd beter weten en eigenwijs ik krijg het ervan … ik zeg nu steeds waarop het staat , ik hou me niet meer in en zeg waar het opstaat want anders heeft het geen zin , probeer wel altijd vriendelijk te blijven ☺️

10 dagen geleden

Het klinkt vooral alsof je kindje nogal oververmoeid is na vorige bezoeken aan opa en oma. Ik vind dat eerlijk gezegd ook typisch iets van grootouders, en dat komt vaak gewoon uit enthousiasme. Zeker als ze 2 nachtjes gaat logeren, lopen opa en oma daar echt wel zelf tegenaan, en daar leren zij ook weer van. Ik probeer mezelf altijd voor te houden dat mijn ouders (schoonouders passen hier niet op) geen verlengde van ons als ouders zijn. Dingen gaan bij opa en oma nou eenmaal een beetje anders, en dat is oké. Als ik vroeger naar oma ging, ging het daar ook anders dan thuis. Dat maakt het ook leuk, op de eigen manier. Bovendien ken jij je kindje uit duizenden, en opa en oma nog niet helemaal. Dat mogen ze ook leren. Niet om te zeggen dat loslaten makkelijk is, ik heb de eerste keren ook echt uitgebreid op papier gezet wat wel en niet mocht en wat het schema was, maar ik probeer wel vast te houden aan deze gedachten.

10 dagen geleden

Herkenbaar, 2 keer geprobeerd om het los te laten. Bij de 3e keer gezegd waar het op staat en dat het anders de laatste keer is. Tuurlijk is het lastig, vooral als het om familie gaat. Je wilt natuurlijk niemand kwetsen, maar er gaat niets boven het welzijn van mijn kind. In mijn geval was dit genoeg en gaat het nu goed.

9 dagen geleden

Ok voor mij klinkt het als oververmoeidheid, dat gebeurde hier met mijn ouders ook. Mijn moeder heeft laatst toevallig het verschil gemerkt toen ik haar na 1.45 uur in bed legde en ze direct 2 uur sliep. Ik kreeg de opmerking maar ze lijkt helemaal niet moe nu. Heb uitgelegd dat ik precies dat punt waarop ze duidelijk heel moe (lees oververmoeid) is probeer voor te zijn. Sindsdien is het voor hun duidelijk waarom ik zo die wakkertijden noem een gaat het beter. Misschien zo iets proberen en voor jezelf nadenken of er een mogelijkheid is een deel van het feestje te laten gaan als het echt niet goed gaat en dan ook gericht vragen hoeveel je kindje de eerste dag heeft geslapen. Nadeel van 2 'slechte' nachten is dat je daar nog dagen nasleep van kunt hebben. Maar dat kun jij zelf het beste beoordelen hoe gevoelig je kindje daarvoor is en of dat feestje het je waard is.

9 dagen geleden

Reactie op AnkeTijsen

Ok voor mij klinkt het als oververmoeidheid, dat gebeurde hier met mijn oud ...
Ok=ook.

9 dagen geleden

Reactie op Ryrywire

Het klinkt vooral alsof je kindje nogal oververmoeid is na vorige bezoeken ...
Ja, dat is het ook. Ze houden veel langere wakker tijden aan los van het schema. Trekken haar meteen uit bed bij een huiltje. Ik geef een speentje en met wat hulp slaapt ze weer. Zij gaan meteen actief doen, liedjes zingen en als een dolle met haar spelen. Rustig wakker worden zit er dan ook niet in. Zijn lieve mensen hoor en bedoelen het allemaal goed, maar vergeten dat slaap erg belangrijk is. Is voor iedereen belangrijk niet alleen voor baby's. Ben al regelmatig in herhaling gevallen en komende dinsdag gaan ze ook een paar uurtjes oppassen en geef ik het schema gewoon weer mee. Kijk dat het niet stipt op de klok gaat allemaal is niet erg maar aan de wakker tijden houden wel. Dat weekend dat ze gaa t logeren is ze een half jaar. Naarmate ze ouder wordt wordt het ook makkelijker, zo'n eerste keer is ook spannend. Mijn man is daar wel wat makkelijker in.

9 dagen geleden

Reactie op Noordwijk1983

Ja, dat is het ook. Ze houden veel langere wakker tijden aan los van het sc ...
Hier precies hetzelfde! M’n schoonmoeder is zo druk al van zichzelf.. nou met een baby is ze niet te houden! Ze legt hem in bed wanneer zij denkt dat het moet, lukt het slapen met 10 minuten nog niet dan haalt ze hem er gewoon weer uit en gaat ze met hem zitten spelen. Of ze heeft hem op schoot de hele tijd en als hij in z’n oogjes wrijft en/of gaat gapen dan denkt ze dat ie wel ff bij haar in dr armen kan slapen.. Hij is daar een paar keer geweest toen ik moest werken en toen ik savonds terug kwam was niet alleen m’n baby over de zeik maar ook m’n vriend! Die botst nogal met z’n moeder en heeft vaak gezegd dat ze hem gewoon moet laten liggen maar luisteren.. neehoor. Voorlopig slaapt hij daar dus niet en komen we gewoon langs met de kleine of zij bij ons.. maar oppassen doet ze maar als hij wat ouder is.

9 dagen geleden

Reactie op Noordwijk1983

Ja, dat is het ook. Ze houden veel langere wakker tijden aan los van het sc ...
Misschien is het wel een goede om het te brengen als "met een oververmoeid baby is niemand blij, daarom raad ik deze wakkertijden aan" ipv "het moet volgens dit schema". Ik denk dat we allemaal wel ervaringen hebben met grootouders die nogal koppig uit de hoek kunnen komen en denken dat ze het wel weten 😉 Misschien dat die benadering wat meer open is, het is voor hen natuurlijk ook niet leuk om een heel weekend met een oververmoeid kind te zitten.

7 dagen geleden

Mijn baby gaat echt nog niet naar mijn ouders of schoonouders op deze manier. Dan maar even geen feestje voor mij.. Maar dat zou het me niet waard zijn. Mijn zoontje zou compleet overprikkeld terugkomen en jij zit ermee daarna.