8 Reacties

vorig jaar

Hoi lieve mama! Ik herken dit zo! Na de bevalling was ik snel terug op het gewicht van voor de zwangerschap. Op dat moment gaf ik ook borstvoeding en kon ik chocola en alles eten en bleef op dat gewicht. Helaas moest ik twee weken geleden stoppen met de borstvoeding en kom ik ineens heel snel aan. Wat je zegt, ik word er onzeker van. Mensen kijken naar mij alsof ik nog steeds zwanger ben.... Helaas heb ik geen tips, want ben zelf ook nog zoekende. Maar wilde wel laten weten dat je niet de enige bent! Wel probeer ik steeds te kijken naar onze dochter en te denken : 'Ik heb hier wel iets heel moois voor gekregen, mijn lichaam komt wel weer' Ik weet dat dit niet altijd een gemakkelijke gedachte is!

vorig jaar

Wat vervelend dat jij je ook zo voelt. Wel fijn om herkenning te vinden. Bij mij ging het precies zo inderdaad. Ik was eigenlijk gelijk op gewicht en kon vooral heel veel chocola eten tijdens de borstvoeding. Omdat ik gelijk al op gewicht was dacht ik dat het aankomen met het krijgen van een kind me bespaard was gebleven. Nu weet ik beter.. je hebt gelijk. Als ik naar m’n zoontje kijk is alles ook goed. Ik ben er ook gelukkig niet de hele dag mee bezig en heb ook veel goede momenten, maar af en toe zit het even niet mee. Maar we komen er wel 😃 !

vorig jaar

Ik heb dit ook gehad na mijn eerste kindje. Zo balen! Na bevalling was ik in 3 weken terug op oude gewicht maar na stoppen borstvoeding ineens vier kilo zwaarder in twee weken 🫠 Wat bij mij hielp was de ‘wake up call’ dat ik 500 calorieën per dag minder moest eten dan tijdens borstvoeding. Of 500 calorieën extra moest verbranden. Want zoveel calorieën verbrand je met borstvoeding geven. Ik ben toen gestart met (1) niks meer eten na avondeten, (2) koolhydraten avondeten halveren, groenten verdubbelen, (3) 2 liter water drinken voor avondeten, (4) minimaal 2x per week sporten/uur wandelen. Verder geen diëten/restricties en wel af en toe een uitzondering in het weekend/feestje. Was voor mij de succesformule :) You got this mama🤗

vorig jaar

Reactie op Ninaiszwanger

Ik heb dit ook gehad na mijn eerste kindje. Zo balen! Na bevalling was ik ...
Dank je😊 Dat zijn fijne tips. Ik denk dat dit haalbare doelen zijn ook voor mij.

vorig jaar

Oh, hier heb ik niet eens bij stil gestaan. Ik geef voor nu nog steeds bv, maar niet gedacht dat stoppen zou kunnen leiden tot wat extra kilootjes. Bedankt voor de tips! Ik mis mezelf ook op momenten, vooral hoe mijn lichaam was. Tegelijkertijd denk ik, we zijn geweldig moeders voor onze prachtige kinderen. Laten we goed aan onszelf denken, dingen doen die ons een goed gevoel geven, maar laten we onszelf ook lekker de tijd geven en vooral ook genieten van de ukkies die we hebben! One step at a time! Zo probeer ik mezelf in ieder geval op te beuren🙈 het is soms al zo zwaar.

vorig jaar

Zo herkenbaar. Ik heb 2,5 week borstvoeding kunnen geven. Na mijn bevalling was ik in 8 dagen 17kg kwijt, had alleen 1,5 kg nog van het zwangerschap over, maar ben na het stoppen met bv 4kg aangekomen tot nu toe. Voornaamste reden de gebroken nachten en vermoeidheid/stress waardoor ik geneigd ben om veel redbull/koffie te consumeren en in de middag te snacken ipv een gezond broodje te eten. Ik merk door het overgewicht dat ik mij als een oud omaatje voel mijn rug en knieen doen zelfs pijn.

vorig jaar

Zo herkenbaar. Ik heb 2,5 week borstvoeding kunnen geven. Na mijn bevalling ...
Ja heel herkenbaar. Ik voel me ook echt een oud omaatje af en toe.

vorig jaar

herkenbaar had na 2 weken borstvoeding geven nog maar 4 kilo te gaan om terug te komen op mijn oude gewicht van voor de zwangerschap. toen kwam kerst en nu inmiddels net opnieuw gewogen en heb ik nu dik 10 kilo te gaan voor ik terug ben op mijn oude gewicht 😭 voel me zo dik.. ik volg hier dus even evt tips