14 Reacties
7 maanden geleden
Hier precies hetzelfde. Maar dan ook alleen bij mij. Bij anderen doet hij het niet.
Wat ik wel eens doe, is een hoge staart en als ik over hem heen buk, probeert hij mijn haren vast te pakken. Of als het echt niet lukt, een filmpje opzetten. Wel van de tv. Als ik de iPad gebruik, probeert hij die ook te pakken😩😂
7 maanden geleden
Verschonen op de grond, en je been over de buik van de kleine heen leggen. Dan kunnen ze niet rollen. Natuurlijk goed omdenken dat je been niet te veel druk geeft he!
Misschien niet de meest perfecte manier, maar werkt wel snel en met amper frustraties van beide kanten. Ik volg zkve mogelijk het kind en zoveel mogelijk in overleg. Maar verschonen moet bij eenmaal
7 maanden geleden
Hahah ohhh wat een ramp he. Ik heb hetzelfde en ze heeft erge luieruitslag dus moet ook nog maïzena en zalf op d'r billen zien te krijgen, niet te doen gewoon. Heb ook geen tips, maar ik vind het wel fijner werken om haar op bed of op de bank te verschonen, omdat je dan meer ruimte hebt.
7 maanden geleden
Afleiden door een klein speelgoedje te geven, of voor je kindje zingen / gek doen. Dat werkt hier tenminste tegen het rollen. Meestal 🤣
7 maanden geleden
Haha het wordt er niet makkelijker op als ze ouder worden. Ik verschoon overdag beneden op de eettafel, geef dan bijv een tikje aan de lamp zodat hij hiernaar kan kijken. Boven heb ik een mobiel gehangen aan het plankje boven de commode. Verder overgegaan op luierbroekjes tijdens deze fase, verschoon toch net wat makkelijker als ze niet stil liggen. Het wordt vanzelf weer wat minder dat draaien :)
7 maanden geleden
Dankjewel voor alle tips! Heb veel dingen geprobeerd en nu doen we het zo:
* speeltjes / gekke bekken trekken / afleiding bewaren voor het verschonen van de luier. Met afleiding wilt ze vaak precies lang genoeg op haar rug blijven om de luier te verschonen. Ze vindt het heel leuk om met een een schone luier te spelen 😂
* mocht het niet lukken dan probeer ik zo de luier aan te krijgen als ze op haar buik ligt, de luier alvast vast maken met de plakkertjes. Draai ik haar snel om en hoef ik alleen de plakkertjes nog op de goede plek te krijgen
* kleertjes aan/uit doen op haar buik of “zittend”. Op haar buik kunnen we haar broekje aan/uit krijgen, bovenkantje van trui/romper over haar hoofd en de armen lukken ook vaak op haar buik
* “zittend” (ze kan nog niet zitten, maar leunt met haar rug tegen mijn borst aan zeg maar), alles wat niet lukt op haar buik, bijv knoopjes dicht doen aan de voorkant