16 Reacties

4 maanden geleden

Kan je niet eens pepti proberen? Of is HIP ook al verknipt? Mijn zoontje raakt namelijk verstopt van koemelk en alleen de combi pepti + macrogol kan dat verhelpen

4 maanden geleden

Krijgt hij banaan? Dit werkt bij mijn zoontje ook enorm verstoppend.Hier ook dagelijks microlax. Dachten bij hem eerst dat het door de kma kwam maar met de pepti kwam het probleem net zo weer terug. Nu weer terug op normale melk omdat het provoceren goed ging. Hij blijft moeilijke darmen hebben🤷🏼

4 maanden geleden

Bij ons werkt een beetje probiotica in de fles doen. Heb je dat al eens geprobeerd?

4 maanden geleden

Bij ons is brood het probleem een tijdje geweest. Je zou dit een paar dagen niet kunnen geven om te kijken of er wat veranderd

4 maanden geleden

Hier geven we geen banaan en juist brood met weinig vezels. Teveel vezels kunnen juist verstoppen als de darmen nog niet gewend zijn. En ze heeft dik een maand elke dag Lactulose gekregen. Dat zijn we nu aan t afbouwen naar om de dag en dat gaat goed. Wel een tijdje doorzetten dus!

4 maanden geleden

Nee, ik geef zeker geen bananen! Probiotica heeft hij indd aangezeten weinig resultaat. Ik dacht misschien krijgt die toch nog teveel flessen waardoor die verstopt raakt? ( hongerige baby) drinkt na fruit zo nog even 150cc op melk moet eigenlijk water zijn he …

4 maanden geleden

Reactie op Fleurrrrrrrr

Hier geven we geen banaan en juist brood met weinig vezels. Teveel vezels k ...
Hoeveel lactolose geef je dan?

4 maanden geleden

Ik heb mijn zoontje 1x peren (pure vorm) gegeven en dat was echt spuitpoep 2 dagen lang 😅. Verder ben ik overgestapt naar pure goat geitenmelk (10%) en geef ik hem (90%)moedermelk.

4 maanden geleden

Reactie op aidenM

Hoeveel lactolose geef je dan?
Wij gaven ong 2,5 ml. Hangt beetje van de leeftijd af, maar je mag in principe 0,6ml per kg gewicht van je kindje geven. Bij 8 kg mag je dan dus 0,6x8 = 4,8ml geven. Wij zijn met minder ml begonnen en daar deed ze t prima op, dus zo gehouden!

4 maanden geleden

Reactie op nonB

Krijgt hij banaan? Dit werkt bij mijn zoontje ook enorm verstoppend.Hier oo ...
Geen microlax dagelijks maar macrogolzakjes, haal die twee steeds door elkaar🙈😂

4 maanden geleden

Wij hebben dit probleem ook gehad. Movicolon hielp, maar leek ze ook buikpijn van te krijgen. Wij zijn twee keer in de week pruimen van Ella’s kitchen gaan geven, gestopt met bananen en wat olijfolie in t avondeten gedaan!

4 maanden geleden

Potjes geven ipv vers. Ik geef knijp fruit pruim. Volgende dag poepwn

4 maanden geleden

Potjes geven ipv vers. Ik geef knijp fruit pruim. Volgende dag poepen

4 maanden geleden

Reactie op mariasofia

Bij ons was t dus precies andersom haha. Toen we van vers naar potje gingen kreeg ze er last van

4 maanden geleden

Reactie op Fleurrrrrrrr

Wij gaven ong 2,5 ml. Hangt beetje van de leeftijd af, maar je mag in princ ...
Oke, ik ga dit wel standaard elke dag geven dan om de dag en wachten tot obstipatie. Wachten het af ..

4 maanden geleden

Reactie op mariasofia

Oké dit zal ik ook halen. Bedankt voor deze tip. Ik ben juiste wat anti kant en klare pakjes .. ivm verstopping haha misschien helpt deze hem. Pruim zakje kon ik nog niet .. 😉