14 Reacties

11 dagen geleden

Wij zijn een soort van noodgedwongen plotseling overgestapt van een ledikant naar een vloerbed ivm operatie van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en dat ik dus opeens niet meer mocht tillen.. En eigenlijk ging dat meteen goed en heb ik het idee dat hij zelfs beter slaapt! Wij zijn begonnen met gewoon even een matras op de grond om uit te proberen trouwens, maar inmiddels heeft hij zijn nieuwe bed en gaat het helemaal prima! Ik zou het gewoon uitproberen!

11 dagen geleden

Onze oudste hebben we vanaf 10 maanden gedaan. Was echt een verademing dat ze wat meer ruimte had en zelf haar kamertje door kon en dus niet op ons hoefde te wachten als ze wakker werd. Het creëerde hier wat meer vrijheid en zelfstandigheid. Ik denk dat dat wel bij je kindje moet passen, maar hier werkt het heel goed. Onze jongste willen we met de kerstdagen in haar nieuwe vloerbedje hebben, dan hebben wij ook wat vrije dagen waardoor evt gebroken nachten niet zo'n probleem zijn. Ik merk aan de jongste ook wel dat die echt klaar is met haar ledikant en er ook wel aan toe is.

11 dagen geleden

Wij hebben sinds 8 maanden een vloerbed. Hier ging hij bij wakker worden ook altijd zitten en staan, nu gaat hij alsnog zitten en kruipt hij wat rond in de kamer als hij echt wakker is. Als hij nog verder wil slapen blijft hij wel in bed, gek genoeg 🤣 Ik voed hem ook altijd in bed en als hij het nodig heeft kan ik zo ook bij hem liggen tot hij slaapt

11 dagen geleden

Dankjewel voor de reacties maar mij angst is dat hij valt .. ookal is het laag hij klimt graag ook en als hij wakker word en gaat staan weet ik niet wat hij zal doen

11 dagen geleden

Onze dochter heeft sinds vorige week ook een vloerbed! Ze klimt er regelmatig uit en weer in, ze vind het hartstikke leuk. Wij hebben er eerst een matrasje naast gelegd, mocht ze er uit vallen dan valt ze op het matras. Maar achteraf niet nodig geweest, ze slaapt prima. En ze sliep juist bewust op het matras náást haar bed 😂

11 dagen geleden

Reactie op cccctje

Dankjewel voor de reacties maar mij angst is dat hij valt .. ookal is het ...
In mijn ervaring met de oudste: kindjes leren dat echt heel snel. Wij hadden de eerste tijd voor de zekerheid een speelmatrasje voor het bed liggen, ze is er een keer of 3 echt gevallen (maar hooguit 15cm en nooit hard), daarna had ze het vrij snel door. Vallen en daardoor leren hoort ook een beetje bij deze hele fase van leren staan en lopen, eigenlijk is het alleen maar goed voor de ontwikkeling. Zolang ze maar zacht terecht komen, denk ik dan maar.

11 dagen geleden

Reactie op cccctje

Dankjewel voor de reacties maar mij angst is dat hij valt .. ookal is het ...
Wij hebben er eigenlijk standaard een ledikant matrasje voor liggen zodat wij er makkelijker zelf langs kunnen liggen indien nodig, en hierdoor kruipt ie er ook regelmatig half uit om daarop verder te slapen hahaha

9 dagen geleden

Hier ook vanaf ongeveer 8 maanden een vloerbed. Ze is er zo dol op. Kan zichzelf ook vermaken als ze wel soms wakker is in de nacht, dan hoef ik er niet naartoe. Ze kan er prima in en uit, maar doet dit nagenoeg nooit behalve als ik haar weer ophaal na een dutje. Dan wil ze graag laten zien dat ze dit kan 😂 Hier gekozen voor de Ikea kura-hack. Ze slaapt s nachts wel regelmatig dichtbij de uitgang van het bed spot ik. Ik zet nog even wat foto's hier... Ik kan het echt aanraden, zo'n bed 😊

9 dagen geleden

:)

9 dagen geleden

Zo ligt ze vaak

9 dagen geleden

Ze laat zich graag op haar bips vallen terwijl ze de paal vasthoudt.

9 dagen geleden

Reactie op DoPietje

Hier ook vanaf ongeveer 8 maanden een vloerbed. Ze is er zo dol op. Kan zic ...
Wat een schatje zeg! Ik denk dat onze dochter dit precies zo zou doen.. zit ook te twijfelen over een vloerbed. Waarom heb je voor de Kura gekozen als ik vragen mag en heb je een goed linkje naar die hack? 😊

9 dagen geleden

Reactie op Elisabeth93

Wat een schatje zeg! Ik denk dat onze dochter dit precies zo zou doen.. zit ...
Ik vond het een mooi bed ook voor later. Dan kan ze eronder een leuk speelplekje hebben en hoog slapen. Ook vind ik het fijn dat ze maar op 1 plek een uitgang heeft. Als ze in haar slaap dan rolt etc, heeft ze nog een houten rand. Wel kan ze uiteraard heel gemakkelijk als ze zou willen ook over die houten rand, maar dat doet ze niet. Ze leunt wel regelmatig over de rand, maar gaat alleen het bed uit via de "echte" uitgang. Als je Ikea kura-hack googlet zie je veel plaatjes van hoe ik het bed voor haar ook heb staan. In principe zet je m op de kop zonder lattenbodem.

9 dagen geleden

Reactie op DoPietje

Ik vond het een mooi bed ook voor later. Dan kan ze eronder een leuk speelp ...
Ohh ik zie het inderdaad! Dank je! Goed idee zeg, mij lijkt een rand ook fijner.