72 Reacties
2 jaar geleden
Hoihoi, toevallig ben ik er nu ook mee bezig. Ik heb meerdere lijsten met elkaar vergeleken. Onderstaande is een mix van wat ik heb gevonden maar ook persoonlijk is samengesteld. Mocht iemand aanvullingen hebben of tips, laat het me gerust weten. 🤍🤗
[v] Geboorteplan
[ ] Verzekeringspassen
[ ] Paspoorten
[v] 2 sets baby mt 50
[v] 2 sets baby mt 56
*compleet met mutsje, romper en sokjes/slofjes
[v] Ziplockzakjes (ikea)
[v] Dekentje
[v] Maxicosi
[v] Voetenzak / wikkeldoek
[v] Reiswieg
[v] Hydrofiele doek (een mooie voor evt een foto)
[ ] Speakers (?)
[ ] Laptop
[ ] Lader telefoons
[ ] €1,- voor rolstoel
[ ] Verzorgingsspullen voor partner en mezelf
[v] Labello
[v] Micelairdoekjes
[v] Elastiekjes
[ ] Mini douchegel
[ ] Tepelcreme
[ ] Spoelfles Lansinoh Prenatal
[ ] Tandenborstel
[v] Tandpasta
[ ] Bevalkleding
[ ] Bikinitop/sporttop (bij badbevalling)
[v] Slippers
[v] Vochtig toiletpapier
[ ] Drinken en eten
[ ] Smint
[v] Dextro
[ ] Pakjes met rietjes
[v] Ontbijtrepen
[v] Zoogcompressen
[v] Kraamverband
[v] Cordring
[ ] Grote boxers
[ ] Voedingsbehas
[ ] Voedingshemd
[ ] Kleding voor na de bevalling (jogging)
[v] Plastic tas voor vieze kleding
2 jaar geleden
Neem vooral niet teveel mee.
Dikke sokken voor jezelf, een haarelastiekje, lippenbalsem en kleding voor tijdens de bevalling en na de bevalling. Voor je partner ook schoon ondergoed en kleding. Voor jullie beide deo, Douchegel en een tandenborstel en tandpasta. Eventueel iets te eten inpakken.
Voor de baby een geboortepakje, en reserve setje in maat 50 en 56. Je kunt deze in zip lock bags doen zodat alles mooi geordend is. Daarnaast een jasje/berenpakje voor de baby, dekentje voor onderweg en maxi cosi.
Dan ben je wel een heel eind! ☺️
2 jaar geleden
Hoihoi, toevallig ben ik er nu ook mee bezig. Ik heb meerdere lijsten met e ...
Prima lijstje. Wel heel uitgebreid, maar prima! Maar ik zou absoluut afzien van vochtig toiletpapier. Je mag dat niet gebruiken na de bevalling in verband met infectiegevaar. Je kunt beter gewoon met water spoelen. Ik dacht; ik zeg het toch maar even. 😊
2 jaar geleden
Ben ik de enigste die zit te denken aan een klein flesje bubbels om de bevalling te vieren hahaha 😂🍾
2 jaar geleden
Een spiegel zodat als je het wilt zien mee kan kijken zei mijn kraam verzorgster
Ikzelf weet niet of ik het wil zien Maargoed het zit ergens wel in me hoofd
2 jaar geleden
Reactie op Sannie90
Prima lijstje. Wel heel uitgebreid, maar prima! Maar ik zou absoluut afzien ...
Lauw water is inderdaad het beste! De spoelfles schijnt ook geen overbodige luxe te zijn volgens veel vriendinnen van mij. Qua doekjes is het indd geen musthave; persoonlijk heb ik alleen de alcohol- en parfumvrije aangeschaft van Neutral (Edet heeft ze denk ook).
2 jaar geleden
Ik had bij mijn eerste vooral kleding maat 50 tekort, we moesten helaas wat langer in het ziekenhuis blijven, nu is mijn man wel thuis geweest maar die wist niet zo goed hoe en wat 🙈🤣 dus ik ga nu meer meenemen en hem goed uitleggen waar alles ligt
2 jaar geleden
Reactie op December31
Neem vooral niet teveel mee.
Dikke sokken voor jezelf, een haarelastiekje, ...
Dit inderdaad, meer heb ik vorige keer niet gebruikt.
2 jaar geleden
Reactie op Angelique33
Een spiegel zodat als je het wilt zien mee kan kijken zei mijn kraam verzor ...
De verloskundige had bij mij een spiegel. Ik ben op de baarkruk bevallen, de spiegel lag op de grond zodat de verloskundige kon zien wat er gebeurde. Ze vroeg wel of ik wilde kijken, maar daar had ik echt geen tijd voor. 😉
2 jaar geleden
Reactie op SunnyMom
Misschien nog een haarborstel? Ik plaats van een spoelfles gebruikte het zi ...
Ah ja dat kan natuurlijk ook! Zo'n ding neemt indd aardig wat ruimte in beslag. 😂 Borstel neem ik misschien ook mee, maar ik ga misschien proberen in te vlechten zodat ik er geen omkijken naar heb. Thanks voor de tips! 😘
2 jaar geleden
Reactie op WeStok
Hoe komen al die online lijsten zo lang? Dit klinkt wel lekker behapbaar.
Hahaha ja geen idee. Ik had bij de eerste ook veel meer mee. Maar echt onnodig. En als alles goed gaat ben je ook niet zo lang in het ziekenhuis.
2 jaar geleden
Reactie op tango
Haha vluchttas vol met drank mee 😜
ik denk aleen niet dat drank en bloedingen de beste combi zijn XD ?!?
2 jaar geleden
Reactie op LisaxAimee
Ben ik de enigste die zit te denken aan een klein flesje bubbels om de beva ...
Mijn favoriete fles wijn gaat mee. Of ik dr nu wel of geen zin in heb/wel of niet toe in staat ben, dan staat die tenminste tot mn beschikking 😂
2 jaar geleden
Reactie op Jennybabyx
Mijn favoriete fles wijn gaat mee. Of ik dr nu wel of geen zin in heb/wel o ...
Hahahaha ben ik dus zo gek nog niet , ik kijk zo ontzettend erg uit naar weer dat eerste glas 😍 toch stiekem wel een beetje gemist