18 Reacties
vor 6 Monaten
Krijgt hij nog 3 flessen of geef je ‘s avonds nog een fles? Hier in ieder geval 3 flessen, maar ik weet dat veel ukken nog 4 flessen drinken. Hier wordt flink vast voedsel gegeten en soms komt er wat uit, vooral als hij te snel na het eten op zijn buik bezig is. Zolang hij happy is, is het helemaal oké. Don’t worry, je doet het hartstikke goed lieve mama
vor 6 Monaten
Mijn dochter is over 1 week ook 7 maanden en zij krijgt 3x een fles van 210+7 = ong dus 240 per fles en eet daarnaast 2x een halve potje. Consultatiebureau vindt dit voor haar prima nu ze eindelijk haar eten binnen houdt
vor 6 Monaten
Reactie op koekie83
Krijgt hij nog 3 flessen of geef je ‘s avonds nog een fles? Hier in ieder g ...
Ja hij krijgt 4 flessen waarvan 3 van 180 en 1 van 150
vor 6 Monaten
mijn zoontje van bijna 7 maanden, tussen 07:30/07:30 fles 180+6 terug gegoten naar 190 cc
11:30 brood helfte van binnenste van boterham+fruithapje
14:30/15:00 weer fles 180+6 terug gegoten naar 190cc
17:00/17:30 potje warm eten en een puddingkje mocht gewoon van consultatiebureau en hij doet het er goed op
En dan 19:30/20:30 fles 180+6 scheppen teruggegoten naar 190cc
Snachts heel zelden nog een fles vaker niet
Tussendoor krijgt hij zijn beker en drinkt ook nog en liga koekje ook nog wel en mais dingetjes
vor 6 Monaten
Onze dochter krijgt 4x210, in ochtend fruit en rond 12 sabbelt ze op korstje van brood. Sinds 2-3 weken wil ze in avond absoluut geen groente meer, terwijl het daarvoor zo makkelijk ging 🤨
vor 6 Monaten
Onze zoon is ook 7 maanden.
Recent hebben wij 2 melkvoedingen weggelaten, omdat hij toen vaak terug moest overgeven. Het gaat nu als volgt
7u: BV
11u: groentenpap (300gr)
15u: fruithapje (200gr)
18u15: BV
Tijden zijn +/-, maar vind dit soms ´weinig´ in vergelijking met anderen hier... maar omdat hij vrij goede porties vaste voeding eet, mochten we de fles/bv weglaten.
Wij zijn zelfd nog niet begonnen met brood...
vor 6 Monaten
Reactie op NikiVi
Onze zoon is ook 7 maanden.
Recent hebben wij 2 melkvoedingen weggelaten, o ...
Geven jullie bewust in ochtend groenten?
vor 6 Monaten
Reactie op marleenphhm
Geven jullie bewust in ochtend groenten?
Dit lees ik hier inderdaad ook vaak, is dit een verschil België/Nederland? 🤔
Toen wij begonnen met hapjes, was dit bewust ´s middags groente zodat ze de tijd hadden om dit te verteren voor de nacht.
Ook in de kinderopvang krijgen ze ´s middags groenten en namiddag fruit.
vor 6 Monaten
Onze zoon is 7 maanden. Eet eigenlijk alleen maar uit potjes (nog meer moeders die alleen potjes geven?). Om 8 uur fles 180+6 of pap met pindakaas, dan om 11 uur fruitpotje 200g, 2x fles 180+6 om 12 en 15 uur, rond 16.30 groentenpotje 200g en rond 20 uur nog een fles 180+6. Stukjes ei spuugt hij uit, bij brood is het kokhalzen.
vor 6 Monaten
Ons zoontje is ook 7 maanden.
Hij heeft nooit grote flessen gedronken, drinkt zn flessen van 150cc vaak al niet op, dus hierin hoefte we van het CB ook nog niet af te bouwen.
Wij volgen qua ritme hem volledig, dus de tijden zijn elke dag anders, maar voorbeeld van vandaag.
07:00 wakker
08:00 fles van 150cc
09:00 tot 11:00 slapen.
11:00 fruithapje
12:00 fles van 150cc
13:00 tot 15:00 slapen.
15:00 half broodje met boter of iets van een maissnack of rijstewafeltje.
16:00 fles van 150cc
17:00 tot 17:30 slapen.
18:00 groentehap
19:30 fles van 150cc en daarna slapen en de nacht in.
Soms komt hij 's nachts nog een voor 1 fles en soms niet.
4 flessen dus overdag en soms nog een 5de 's nachts.
Misschien wat veel maar voor ons werkt dit nu. Hij is ook lang en aan de lichte kant dus heeft het wel nodig.
Hij kan soms ook wel wat spugen, maar dit heeft hij eigenlijk altijd al gehad. En zeker nu hij snel weer wil bewegen en op zn buik speelt hoort dit er ook een beetje bij denken.
vor 6 Monaten
Zoontje van ruim 7 maanden:
- 06.30 bv (soms een flesje kv 90ml als hij om 05.00u nog bv heeft gekregen)
- 09.00 fruit, minstens 200 gram. Soms wat yoghurt erbij of een cracotte met margerine
- 10.30 bv (op dagen dat ik werk krijgt hij dan flesje van 160ml afgekolfde melk of 150 kv als ik voorraadje heb)
- 12.00 1 boterham
- 15.00 bv
- 17.00 potje warm eten 200g, eten wat we zelf eten in de hand aanbieden en yoghurt
- 18.30 bv
- vaak nog 2 nachtvoedingen
vor 6 Monaten
Een tip: het boek de poepdokter junior van Nienke gottenbos. Daar staat veel in over gezondheid in het algemeen maar ook over hapjes. Gaat over hoe de darmen en darmflora van een baby werken. En in tegenstelling tot wat we leren is het eigenlijk beter voor de darmen pas met 6 maanden voorzichtig te beginnen met hapjes. Je begint dan met kleine beetje onder het mom van ‘food under one is just for fun’ aangezien melk de hoofdvoeding is. Er staat ook heel fijn in beschreven welke voedingsmiddelen wat met de darmen doen en dat eigenlijk heel veel voedingsmiddelen (ook veel groenten en zeker brood) niet geschikt zijn voor baby’s darmen en ook uitgelegd waarom dan niet en hoe dat werkt. Er zijn er nog een aantal op voorraad dacht ik :).
vor 6 Monaten
Het CB heeft hier trouwens ook best een ouderwetse denkwijze over. En zou mij helemaal niet rot voelen als je kleine geen brood eet want waarom zou een baby van 6/7 maanden in hemelsnaam brood moeten eten… zo gezond is dat niet en ik denk dat dat ook echt alleen in Nederland is. Ze hebben nog geen eens kiezen om het mee te vermalen. Hier en daar een hapje is prima om de smaak en structuur te leren maar vast voedsel hoeft melk nog helemaal niet te vervangen. Zelfs de WHO adviseert 6 maanden alleen borstvoeding (of fles) en daarna pas beginnen met hapjes. Succes!