16 Reacties
24 dagen geleden
Bij ons dronk ze eerst zoon 4 flessen rond 12 maanden. En toen moesten we van cb kleinere flessen geven zodat ze meer vaste voeding at. ( hier at ze dat namelijk heel weinig) nu krijgt ze hier 2 flessen per dag 1 sochtends van 150 met 5 eetlepels papgranen. Dan eet ze pap. En savonds ( ligt eraan of ze der avondeten goed eet of niet) dan krijgt ze meestal 150 maar soms 180 of 210 bij weinig avondeten. En bij de oppas heeft ze vaak nog een middagfles dat heeft ze daar nog nodig van 150. Wel normale melk lactosevrije halfvol geven wij! Soms krijgt ze bij mij nog een bekertje optimel in de middag bij haar brood. Ze is nu 13 maanden.
24 dagen geleden
Wij hebben bijna hetzelfde eetschema alleen dan met normale melk +- 150ml. De melk en het brood geef ik samen in de ochtend.
24 dagen geleden
Ik vond het persoonlijk ook best een verschil.
Wij hebben exact hetzelfde schema. Ze krijgt nu nog 2 keer 180+6 in ochtend en avond.
Ik ga zelf denk ik eerst de ochtend fles vervangen voor gewone melk (wel warm) en dan geleidelijk aan ook de avond fles vervangen. Zodat ze wat kan wennen. Ik zal tzt de ochtend fles dan willen vervangen voor een bekertje melk, maar de avond fles laat ik eerst voor wat het is. Ze slaapt er goed op, dus ik vind het wel prima.
24 dagen geleden
Ons zoontje is van 9/11 en drinkt ook nog 3 flessen. Twee met opvolgmelk en 1 hebben we vervangen voor gewone melk. Verder lijkt zijn schema aardig op die van jou.
Ik merk aan ons zoontje dat hij zn fles gewoon echt nog wil/nodig heeft. Dus ik heb de cijfers een beetje naast me neergelegd en ben eens gewoon gaan kijken naar hemzelf en wat ik denk dat goed is. Zal me dus vooral niet te veel druk maken en vooral doen wat je gevoel zegt.
24 dagen geleden
Volg lekker je eigen gevoel mama. Jij weet wat jouw kindje nodig heeft.
Officieel zeggen ze tussen de 300 en 450ml zuivel. Opvolgmelk, halfvolle melk, yoghurt het is allemaal zuivel. 😉
In andere landen wordt vaak gewoon twee jaar borstvoeding geadviseerd. Uiteindelijk groeien alle kindjes die gezonde voeding krijgen, en zijn er meerdere wegen naar Rome. Zodra jouw kindje klaar is voor meer vast eten en minder melk, gaat dat allemaal vanzelf.
Nogmaals doe wat goed voelt. Cijfers zijn maar cijfers. Gebruik ze als leidraad, niet als richtlijn. Gewoon ergens in je achterhoofd houden dat afbouwen ooit een keer gaat gebeuren zodra jij en je kindje er klaar voor zijn.
Over 18 jaar, zijn ze allemaal van de fles af. 😉
24 dagen geleden
Ons zoontje (van 9 november) krijgt ook nog meestal 2 of 3 flessen .
Hij eet zn vaste voeding goed, en ligt iets onder het gemiddelde qua gewicht, dus ik maak me geen zorgen.
Ik merk dat hij het vooral voor het slapen nog fijn vind, dus ik geef er 's avonds voor het slapen sowieso nog 1.
Verder soms 's ochtends, afhankelijk van hoeveel tijd we hebben/hoelaat hij wakker wordt, en soms 's middags voor zn 2de slaapje nog 1, ook afhankelijk van hoeveel tijd we hebben en hoeveel hij gedronken en gegeten heeft die dag.
Ik hou het wel bij (Hero) 2 flesvoeding, en ga niet naar opvolgmelk.
En ik bied hem ook normale melk en yoghurt aan, zodat we daar uiteindelijk naar over kunnen stappen (in elk geval 's middags), maar dit drinkt hij dus nog niet zo goed.
Zijn ritme is dus
07:00/08:00 fles (150cc) of ontbijt met havermout/pap.
09:30 fruit
12:30 2 broodjes
14:30 yoghurt met een crackertje (of een andere snacks)
15:00/15:30 eventueel een fles
17:30 Avondeten
19:30 Fles 180cc.
Allemaal afhankelijk van zn slaapjes hoor. Wij hebben een slaapkopje 🫣
19 dagen geleden
ik volg ook even. onze dochter krijgt ook nog 3 flessen 180ml opvolgmelk en is net een jaar geworden en drinkt ze elke dag nog helemaal leeg alle drie. zijn hier ook ouders die overgestapt zijn op de nutrilon 4 dreumesmelk? ik twijfel of opvolgmelk of over op de dreumes
19 dagen geleden
Reactie op Rees1988
Volg lekker je eigen gevoel mama. Jij weet wat jouw kindje nodig heeft.
Of ...
Dan zitten ze aan een andere fles
19 dagen geleden
Niet teveel bezig zijn met hoe het "hoort" of wat ze danook maar zeggen. Je weet dat je baby ooit van de fles afgaat, je weet ook dat ie ooit van de poedermelk afgaat. Het zal niet helemaal vanzelf gaan, maar hoeft ook niet halsoverkop. Je kan best 1 fles eraf halen en bekertje melk proberen.
M'n dochtertje geniet er zo van en ik ook. Als ze zo in m'n armen ligt. Laatste baby, laatste momentjes, ik wil ze nog niet loslaten hoor! ❤️
17 dagen geleden
Volgt hij zn eigen lijntje in de groeicurve? Of zakt die ook wat af?
Laat vooral 'wat moet' los.. volg je gevoel... van melk groeien kindjes, van broccoli wordt niemand dik... Dus mag je kindje wel wat meer groeien, blijf dan lekker nog even kunstvoeding geven. Voeg daarnaast bij elke maaltijd wat vetten toe (boter op brood en bakken met goed wat boter/olie)
Hier vind ze de flessen nog heerlijk, dus krijgt ze s'ochtends en s'middags halfvolle melk uit de fles, s'avonds krijgt ze kunstvoeding uit de fles. Daarnaast fruit, brood en avondeten (hoewel het avondeten momenteel niet heel geweldig gaat😅🤣)
Bij onze oudste zijn we met zn 2e verjaardag gestopt met de avondfles, dat was heerlijk zijn relaxmomentje op de bank... geruild tegen een knuffel..
Onze 2e heeft tot 1.5 jaar uit de fles gedronken en gaf toen zelf aan dat ze m niet meer wou.
Onze 3e nu mag van mij ook tot max de 2e verjaardag uit de fles drinken..
17 dagen geleden
Ik geef sinds haar verjaardag gewone melk in de fles. En ze wil er echt nog 3 drinken op een dag. Helemaal dikke prima, komt vanzelf wel dat ze uit de beker wil drinken. Op de opvang doet ze dat al wel.