9 Reacties
13 dagen geleden
Hier ook zo 1.. daarom doe ik het eigenlijk niet meer 🤷🏼♀️ rond de 4 maanden viel ze zelfstandig in slaap maar daarna nooit meer gelukt. Wiegen of voeden of knuffelen hier. Ik laat haar trouwens ook geen anderhalf uur of zelfs 3 uur doorgaan want ze stopt inderdaad niet. Ik neem het voor lief. Ze slaapt sinds kort redelijk goed in de nacht en de meeste tijd in haar eigen bed. Soms in de vroege ochtend nog bij ons. Dat geeft mij minder stress dan haar laten huilen in bed
13 dagen geleden
Oh man hier ook zo eentje. Qua slapen doen wij het net als Elisabeth93: in slaap voeden, wiegen of knuffelen en pas wegleggen als ze slaapt. Ik wil die strijd niet aan gaan 😅 We hebben namelijk al genoeg strijd met “nee je mag je niet alleen de worst van je brood eten” of “nee mama kan je nu even niet tillen” of “nee je mag nu even zelf spelen in de grondbox” en nog een miljoen andere voorbeelden waar het een ware wilsstrijd is 🙈
13 dagen geleden
Hier heb ik het ook heel lang geaccepteerd en gehoopt dat ze zelf wel zou aangeven wanneer ze er aan toe zou zijn.
Alleen sliep ze de laatste weken alleen nog maar met tepel in haar mond en overdag als ik met de oudste alleen ben helemaal niet meer. Het liep dus echt de spuigaten uit. Daarbij was ik elk uur wakker doordat ze dan bijvoorbeeld de borst kwijt was. Ik kon echt niet meer dus er moet wat veranderen…
Ik ben eigenlijk ook niet van het laten huilen maar ik weet ook niet meer wat anders. Ze laat zich niet troosten namelijk tot dat ze de borst krijgt . En dat is juist waar we vanaf willen
13 dagen geleden
Reactie op carinaa
Hier heb ik het ook heel lang geaccepteerd en gehoopt dat ze zelf wel zou a ...
Ohh ja ik snap je helemaal! Ik moet zeggen dat het dan iets minder heftig is hier inmiddels maar ik probeer nu bijvoorbeeld overdag het drinken aan de borst ook een beetje te minderen. Ze vindt het volgens mij gewoon gezellig dus als ze binnen het uur of 2 uur weer komt, staat er een beker water en dat vindt ze nu prima.
Qua slapen.. krijgt ze wel af en toe een fles? Gaat ze naar de opvang? Of past iemand wel eens op? Hoe gaat het dan? Heb je in de nacht geprobeerd om in een andere kamer te slapen? Dat doen wij namelijk ook wel eens.. anders wilde ze inderdaad alleen maar mij. Werkt ook echt niet altijd maar toch, je moet iets natuurlijk.. of water aanbieden? Geen garantie op zelf doorslapen maar wel minder borst nodig..
13 dagen geleden
Reactie op carinaa
Hier heb ik het ook heel lang geaccepteerd en gehoopt dat ze zelf wel zou a ...
Heel herkenbaar dit! Tot een paar weken geleden was ze te troosten met een speen of even een knuffel, nu wil ze alleen nog maar die tepel 🙈 ze ligt elke nacht naast me te slapen en wordt zo’n 8 keer per nacht wakker. Ik heb geprobeerd haar in haar eigen bed te laten slapen, ook in haar eigen kamer, uiteindelijk zelfs even met oordoppen in zodat ik niet van het kleinste piepje wakker werd. Maar dat heb ik na een week proberen opgegeven. Doordat ik er later bij ben is ze te wakker en zitten we iedere keer vast aan een wakkertijd van 3 uur lang middenin de nacht. Ik ben er nu dus zo snel mogelijk bij zodat ze weer in slaap valt, maar man wat is dit pittig. Zeker omdat we ook nog een peuter rond hebben lopen die het om 6 uur altijd wel ochtend vindt. Alles is een fase zeggen ze…. We weten alleen nooit hoe lang die fase duurt :)
13 dagen geleden
Reactie op Elisabeth93
Ohh ja ik snap je helemaal! Ik moet zeggen dat het dan iets minder heftig i ...
Ze is langere tijd een flessen weigeraar geweest. Toen ook logopedie erbij gehad en die zei ook dat het een volhouder was.
Ook gaat ze naar de opvang, daar slaapt ze prima maar heeft ze ook maanden lang geen fles geaccepteerd. Ze deed het dan gewoon 8 uur lang zonder voeding.
Verder passen er wel eens mensen op maar ‘s avonds en ‘s nachts is ze dan zo in paniek. Daarom doen we dat nu niet. Ook als mijn vriend naar haar toe gaat en een fles probeert wordt ze woest. Ik heb al eens ergens anders geslapen om te kijken of dat hielp, zodat mijn geur helemaal weg was maar toen ben ik ‘s nachts gebeld dat mijn vriend haar met geen mogelijkheid stil kreeg.
Omdat we nu in mijn beleving alles al geprobeerd hebben zijn we maar voor de cold turkey manier gegaan… oordopjes in en slapen in haar eigen bed en kamer. Voeding puur wanneer ze honger zou kunnen hebben..
12 dagen geleden
Reactie op carinaa
Ze is langere tijd een flessen weigeraar geweest. Toen ook logopedie erbij ...
Jeetje wat intens zeg! Snap helemaal dat je het dan ook niet meer weet. Wij hadden vannacht ook weer een drama nacht, ben nog steeds wakker. Maar gelukkig is dat niet iedere nacht meer hier. Knuffel en sterkte! Hopelijk pakt ze het binnenkort op 🤞🏻