3 Reacties
7 dagen geleden
Wij hebben onze zoon voor het eerst met 13 maanden laten slapen bij opa en oma. Hij slaapt ook niet door. Mijn ouders willen hem niet in bed nemen en troosten hem of spelen met hem tot hij weer moe wordt en leggen hem dan weer in zijn bedje. Ik zou het wel door laten gaan, vanwege je eigen rust. Wij laten hem deze week voor de 2e keer bij opa en oma slapen zodat wij ook even een nachtje kunnen doorslapen.
5 dagen geleden
Wat vind je precies spannend? Wat vind je het ergste dat kan gebeuren?
Misschien helpt het volgende.
Oma is waarschijnlijk uitgebreid op de hoogte gebracht door jullie van zijn slechte slapen en is voorbereid met een heel schema en rituelen. Daarnaast kunnen zij altijd doorslapen, is dit voor nu 1 nachtje. Paar dagen bijkomen vinden ze vaak geen probleem, anders stellen ze logeren ook niet voor toch?
Zolang je het idee hebt dat ze je kind niet de hele nacht alleen laten huilen, komt het helemaal goed, misschien dat iedereen hooguit een nachtje aan het doorhalen is. Maar heel eerlijk, heel vaak slapen ze ergens anders toch net wat beter ten opzichte van thuis ;). En na deze nacht zijn jullie weer een beetje bijgetankt en kunnen jullie er weer tegen aan.
Ik heb ooit op mijn nichtje gepast rond 4 maanden slaapregressie, en echt. Was voorbereid op het ergste en vond het dan ook geen probleem dat ik er paar keer heen moest snachts, of een uurtje met haar moest zitten knuffelen.
Mocht je geen vertrouwen hebben in oma, is het natuurlijk een ander verhaal. Maar dat lees ik niet echt in je berichtje. Als ze er zelf een beetje relaxt in staan, gewoon door laten gaan.