9 Reacties
6 maanden geleden
Wij zijn gaan vliegen toen ons zoontje 5 maanden was en wij hadden zelfs de reiswieg nog op de wandelwagen zitten (dus reiswieg en onderstel). Dit was geen enkel probleem. Wij hadden onze reis ook geregeld via Tui, maar de vlucht was van Transavia (via Tui). Je zou t even bij de luchtvaartmaatschappij na kunnen vragen, maar volgens mij mag je bij iedere vliegtuigmaatschappij een kinderwagen meenemen.
Buggy mag mee in de cabine, de kinderwagen moet in het ruim, maar dat hoeft pas bij het instappen.
Fijne vakantie!
6 maanden geleden
Ja dat kan gewoon, alleen check even qua gewicht! Bij ons stond er max 10kg voor de wagen, wij hadden de buggy mee dus dat lukte met gemak. Maar ik heb ook mensen gezien met een wagen in 2 delen. Ze vroegen ook uit hoe veel delen onze buggy bestond zodat ik 1 of 2 bagagestickers kreeg.
6 maanden geleden
Wij zitten nu op mallorca met transavia we mochten een wagen van 10 kg of minder gratis meenemen, alles boven de 10 kg ging van ons bagage gewicht af. Een kinderwagen met macicosi moet waarschijnlijk wel meteen ingecheckt worden, dus ik zou dan voor op het vliegveld iets van een draagzak meenemen. Wij hadden onze buggy ook al ingecheckt en hebben de draagzak op het vliegveld gebruikt dat was echt top!
6 maanden geleden
Toevallig een paar weken geleden met TuiFly gevlogen met onze kinderwagen. Wel al met het zitje, maar wel de grote wagen en geen buggy.
Hij moet inderdaad in het ruim (bij ons al bij het inchecken ingeleverd, weet eigenlijk niet of dat moet, maar wij wilde dit sowieso en hadden de draagzak mee voor alles na het inchecken).
Dus het mag sowieso! Let wel op het gewicht. Je mag een wagen van 10kg meenemen. Alles wat hij zwaarder is dan dat gaat van je koffer gewicht.
Je moet het zien als een totaal gewicht.
Je mag 10kg bagage voor je kindje meenemen.
10kg voor de wagen
En dan nog wat je voor jezelf geboekt hebt aan bagage.
Wij hadden een kleine koffer voor ons zoontje van 10kg.
Een grote koffer voor onszelf (30kg geboekt, maar maar tot 20kg gevuld)
En een wagen van 17 kg. Waarvan dus 7kg van ons koffer gewicht af ging.
6 maanden geleden
Hoi! Wij vliegen dit weekend en willen toch graag de kinderwagen met wieg (dus 2 delen) meenemen, zodat ze daar dutjes in kan doen. Moet je deze al inleveren bij t inchecken of bij de gate? En hebben jullie er dan een hoes omgedaan oid? Ben bang dat die wieg of onderstel kapot gaan als ze in t ruim gaan…
6 maanden geleden
Reactie op Fleurrrrrrrr
Hoi! Wij vliegen dit weekend en willen toch graag de kinderwagen met wieg ( ...
Hi, hier hebben we de kinderwagen met twee delen mogen meenemen tot de gate. Bij het inchecken kregen beide delen een sticker of label zeg maar. En dan mocht die mee tot het vliegtuig. Voor het vliegtuig moeten afgeven. Bij aankomst op bestemming kreeg ik de kinderwagen terug na het uitstappen van het vliegtuig. Maar dat is afhankelijk van elke luchthaven, want de vorige keer lag de kinderwagen mee op de bagage band. Neem een draagzak mee voor de zekerheid
6 maanden geleden
Reactie op Chamss
Hi, hier hebben we de kinderwagen met twee delen mogen meenemen tot de gate ...
En hoe zag de kinderwagen eruit toen ie op de band lag? 🙈 er stond namelijk al bij dat ie op de band wordt gedaan bij t vliegveld waar we naartoe gaan.