17 Reacties

5 maanden geleden

Ja, als de andere dutjes/slaaptijd daardoor in de knel komen. Mijn dochter is ongeveer 1,5-2 uur wakker, slaapt ongeveer 2 uur. We proberen haar tussen 19.00-19.30 's avonds in bed te hebben, laatste dutje moet ze dus uiterlijk 17.00 wakker zijn, anders loopt ze de hele avond te ouwehoeren. Daarop maken wij wakker of laten we slapen.

5 maanden geleden

Bij ons was slapen ook altijd een probleem en heel rommelig. Twee weken een slaapcoach gehad en ze slaapt nu super en begint zelfs door te slapen 😁 Ik moest haar wel wakker maken, zodat ze haar slaap tekort van de nacht, overdag niet ging inhalen. Zodat ze voldoende vermoeidheid opbouwde om zelf in slaap te kunnen vallen en niet gelijk meer naar een half uur wakker te worden. En dat ze gewoon tegen 19 uur naar bed gaat en doorslaapt. Ze mag hier smorgens een uur slapen, smiddags Max 2 uur en dan dus tussen 18.30 en 19 ergens naar bed.

5 maanden geleden

Ja wij doen het ook, vooral het ochtenddutje want ze werd in de ochtend steeds eerder wakker. Nu in de ochtend Max een uur en in de middag is ze vaak wel wakker na 1,5 uur maar na 2 uur zou ik der ook wakker maken

5 maanden geleden

Thanks allemaal!

5 maanden geleden

Reactie op Ellen-88

Bij ons was slapen ook altijd een probleem en heel rommelig. Twee weken een ...
Welke slaapcoach hebben jullie gehad?

5 maanden geleden

Reactie op Hoopvol <3

Welke slaapcoach hebben jullie gehad?
Snugglesanddreams, vind het echt een verademing en sta er echt versteld van hoe snel ze veranderde met slapen. Heb bij de oudste destijds een hele andere gehad en een hele andere methode, wat toen weinig heeft geholpen 🙈

5 maanden geleden

Reactie op Ellen-88

Snugglesanddreams, vind het echt een verademing en sta er echt versteld van ...
Dankjewel! Toch goed van jullie dat jullie dan weer een slaapcoach hebben geprobeerd. Ik dacht ik boek Patricia van bureauvanslaap omdat zij ook ervaring heeft met de borst als slaapassociatie afbouwen, maar nu twijfel ik om die van jou te boeken…. Waarom is het allemaal zo moeilijkkkkk!

5 maanden geleden

Reactie op Ellen-88

Snugglesanddreams, vind het echt een verademing en sta er echt versteld van ...
Ow ze zijn wel prijzig voor 2 weken begeleiding.

5 maanden geleden

Reactie op Hoopvol <3

Ow ze zijn wel prijzig voor 2 weken begeleiding.
Ja het is niet heel voordelig dat klopt. Maar wij hebben zelf zoveel rust terug. Geen gesjouw meer op de arm, niet meer elk uur heen. En ze sliep nog altijd bij mij in bed en sinds de coaching op haar eigen kamer 😁 Achteraf hadden wij misschien ook wel gewoon een week kunnen doen. Je moet doen waar jij je goed bij voelt natuurlijk.

5 maanden geleden

Reactie op Ellen-88

Ja het is niet heel voordelig dat klopt. Maar wij hebben zelf zoveel rust t ...
Hmmm ja als ik het zo hoor dan klinkt het allemaal wel echt heel goed hahah.

5 maanden geleden

Reactie op Hoopvol <3

Hmmm ja als ik het zo hoor dan klinkt het allemaal wel echt heel goed hahah ...
Ik ben bij hun gekomen door iemand anders in het topic de nachtclub. Bij hun was er toen ook heel snel veranderingen terwijl hun kindje destijds haast alleen maar op de arm sliep. Maar er zijn natuurlijk zoveel slaapcoaches 🙈 ik vond het ook heel lastig om de knoop door te hakken. Voor ons was het echt een wondermiddel en ik heb er geen spijt van.

5 maanden geleden

Reactie op Ellen-88

Ik ben bij hun gekomen door iemand anders in het topic de nachtclub. Bij hu ...
Welke methode gebruiken zij? Wij overwegen ook een slaapcoach, maar ik wil niet laten huilen oid. Wat waren de dingen die jouw dochter liet zien? Mijn zoontje slaapt opzich goed in, maar slaapt niet lang doorzet heeft dan toch even een knuffel/even aan de borst nodig om weer verder te slapen. Was overdag slapen ook een oorzaak volgens de coach?

5 maanden geleden

Reactie op Vlinder107

Welke methode gebruiken zij? Wij overwegen ook een slaapcoach, maar ik wil ...
Onze dochter kon toen alleen bij mij in bed slapen. Moest haar in slaap krijgen op de arm omdat ze nooit zelfstandig in slaap viel. Het was overdag een zooitje met slaapjes en altijd na een half uur wakker en savonds was ik dan uren bezig om haar in slaap te krijgen. En vervolgens werd ze daarna nog heel vaak wakker. Toen we begonnen is ze gelijk naar haar eigen kamer gegaan omdat ik dat zelf heel graag wilde. De methode is wel met een beetje huilen maar omdat ik consequent was bouwde dit heel snel af. Het was 3 minuten laten huilen. 1 minuut troosten, dan weer 3 minuten huilen, 1 minuut troosten en zo door totdat ze ging slapen. De eerste avond was niet leuk en duurde in totaal 1,5 uur. De 2e avond was dit drie kwartier, 3e avond half uur, 4e avond 20 minuten en op avond 5 heeft ze niet meer gehuild. En nu valt ze zelf in slaap. Ik was echt klaar met het hele slaap gedoe en zat er zelf goed doorheen dus ik vond het persoonlijk niet erg om dit te doen. En het was maar 3 minuten dus dat was nog te doen. Ik weet niet of ze bij iedereen dezelfde methode doen en voor ieder kindje werkt het natuurlijk anders. Inmiddels slaapt ze zelfs gewoon door.

5 maanden geleden

Reactie op Ellen-88

Onze dochter kon toen alleen bij mij in bed slapen. Moest haar in slaap kri ...
Ik heb nog even een vraagje hierover. Pas je dit dan alleen ‘s avonds toe met het naar bed gaan, of ook bij de dutjes? Ben ook zwaar aan het twijfelen om met slaaptraining aan de slag te gaan 😅

5 maanden geleden

Er zijn onderzoeken die aantonen dat slaaptraining niet effectief is. Ouders rapporteren betere slaap maar als ze gaan kijken naar de daadwerkelijke slaap van baby’s dan slapen ze niet meer dan baby’s die geen slaaptraining hebben gedaan.. ze zijn echter stil en daardoor wordt er door de ouders gerapporteerd dat de baby beter slaapt.. stress niveaus nemen bij baby’s ook niet af tijdens slaaptraining ook al zijn ze stil.. Iedereen maakt natuurlijk z’n eigen keuze en doet wat hij denkt dat het beste is. ik weet als geen ander hoe zwaar het is. Mijn zoontje wordt nog steeds 5+ keer wakker per nacht. Maar ik vind het frustrerend dat zoveel slaapcoaches gewoon niet zeggen hoe het werkelijk zit en wat echt wetenschappelijk onderbouwd is. Als je geïnteresseerd bent in hoe baby slaap echt werkt dan is het boek zachte nachten een aanrader! 💕

5 maanden geleden

Reactie op Fem.

Ik heb nog even een vraagje hierover. Pas je dit dan alleen ‘s avonds toe m ...
Bij elk dutje. We zijn toen savonds begonnen. Maar ze kan nu gewoon zelfstandig in slaap vallen. Eigenlijk heeft ze helemaal geen hulp meer nodig, ook als ze even wakker is dan gaat ze daarna weer slapen. Wij hebben alleen nog het probleem dat ze vroeg wakker is, maar ben allang blij dat het zo goed gaat.

5 maanden geleden

Reactie op Ellen-88

Bij elk dutje. We zijn toen savonds begonnen. Maar ze kan nu gewoon zelfsta ...
Super fijn zeg! Hopen dat ze er binnenkort dan ‘s ochtends nog ook een aantal uurtjes achteraan plakt