Wij zijn als eerste in onze vriendengroep met een kindje. Dat maakt in principe niks uit. Maar inmiddels (onze meid is in november 1 jaar geworden) voel ik me erg alleen. Ik wil niet alleen maar over m'n kindje praten of over m'n "nieuwe leven" als moeder. Dus dat doe ik ook niet.. maar ik merk wel dat ik dat mis en niet echt mezelf meer kan zijn bij ze. Te veel gelul over kinderen vinden ze niet leuk denk ik. Maar dat is nu wel mijn leven. Ook willen ze altijd savonds afspreken en vooral veel drinken en ik vind het ook niet altijd waard om oppas te regelen. En buiten deze avonden om spreek ik ze nauwelijks meer, terwijl we al ruim 20 jaar vriendinnen zijn en elkaar altijd spraken. Maar met mijn verhalen over slaapjes etc kunnen ze niet zoveel. Ik mis wat dat betreft ook gewoon een vriendin of iemand die zich wel kan inleven in mijn situatie en lekker mee kan praten over deze moeder praatjes haha. Ipv dat ze er zich niks bij kunnen voorstellen en zeggen 'ach komt wel goed'. Dat is ook lief bedoeld.. maar ik voel me toch eenzaam in zo'n vriendinnengroep waar iedereen nog vooral bezig is met uitgaan enzo. Hebben meer mensen dit?