30 Reacties

7 maanden geleden

Een uurtje uit bed, voeden en er weer in?

7 maanden geleden

Geen tip, hier ook. Vaak zelfs half 5 al.

7 maanden geleden

Heb helaas hetzelfde nu al een aantal dagen 🥲 vermoeiend

7 maanden geleden

Bij jou in bed nemen? Hier ook steeds rond 05.00 uur wakker. Als ik haar dan bij ons in bed neem slaapt ze meestal heel snel weer.

7 maanden geleden

Hier ook rond 5 uur wakker en wilt dan ook niet verder slapen in haar eigen bedje. We geven een klein flesje (zien het nog als een nacht fles) en na lang wiegen of bij ons in bed nemen slaapt ze uiteindelijk wel… vandaag pas na 45-60 min 😅 maar dan heb je iig wat meer rust dan dat je echt op staat, elke dag om 5u opstaan is idd uitputtend! Er was recentelijk hier nog een topic over, misschien kan je daar nog tips uit halen! Even zoeken op “vroeg” via de zoekfunctie

7 maanden geleden

Hier ook sinds een week rond 5 uur, daarvoor was het 6 uur dat vond ik nog soort van acceptabel. Ik kreeg van vrienden/collega’s de tip om de kamer heel donker te maken en later naar bed te doen. Geen idee of dat werkt. Later naar bed is lastig want hij is echt moe rond half 7. Zo vroeg wakker betekent natuurlijk ook dat je hele dagritme verschuift. Lastig vind ik dat zeker als hij na de opvang moet want dan ligt hij sowieso niet voor 8 uur weer op bed (dus meer dan 3 uur wakker…).

7 maanden geleden

Helaas geen tip, maar hier precies hetzelfde.

7 maanden geleden

Herkenning zeker! Mijn tweeling heeft zich hierin elkaar afgewisseld afgelopen week. De een slaapt nu tot ongeveer 6 uur en de ander stuitert van plezier nog net niet haar bed uit om 5 uur...we proberen bij beide overdag hetzelfde schema aan te houden en gaan savonds tegelijk naar bed...heb helaas ook niet de tip 😞 zit nu in week 3...

7 maanden geleden

Hier ook al een aantal weken, standaard tussen 4 en 6 klaar en klaar wakker. Helaas ook nog geen tip ben ik ook naar opzoek🙃

7 maanden geleden

Same same. We hebben van alles geprobeerd maar niks heeft geholpen dus wij hebben onze bedtijd vervroegd naar 21u 🙈 Echt heel suf want juist in de lente/zomer vind ik het heerlijk om ‘s avonds wat tijd voor mezelf te hebben. Maar het is even wat het is✨

7 maanden geleden

Mijn kindje heeft eigelijk altijd doorgeslapen als ze wakker wordt voor 6e en ik haar terugleg. Ik heb een vaste routine en ze “weet” dat ze nog even teruggaat naar bed. Ze slaapt dan een uur tot soms 2 uur zeker nog door. Vandaag bijvoorbeeld wakker om 5:00 - 5:30 en verder geslapen tot 7. Hebben jullie een vaste routine? Hier een voorbeeld: 5:00 wakker Schone luier Flesje Als ze nog niet slaapt nog even aan de borst 5:30 slaapt ze weer en leg ik haar terug in bedje. Ik zorg dat het echt donker is in de kamer en stil. Ik beweeg zo min mogelijk 😂 ik hou haar vast tot ze echt diep slaapt anders wordt ze ook wakker bij het terugleggen. Na ze weer wakker is om 7:00 leg ik haar naast me in bed nog aan de borst en soms slaapt ze dan nog even door ( soms nog een uur maar soms ook maar 10 min)

7 maanden geleden

Dank voor jullie reacties! Toch wel fijn om te lezen dat ik niet de enige met zwaar slaaptekort ben

7 maanden geleden

Onze dochter is gewoon helemaal blij om om 5 de dag te starten dus terugleggen is geen optie Ik denk dat we maar zelf vroeg naar bed moeten toch..

7 maanden geleden

Hier was het net zo…. Tot we toch tot op zn laatst een dutje aanbieden tot max half 6 en dan 2,5 uur doorrekenen. Dus, later op bed. Na een aantal dagen werd hij dus later wakker. Nu meestal half 7, wat ik al helemaal prima vind, beter dan half 5 🥲

7 maanden geleden

Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar als mijn dochter vroeger wakker word betekent het vaak dat ze overdag te veel slaapt, ik probeer dan een dutje iets in te korte of wat later op bed (ze is 7 maanden dus kan nog genoeg sjoemelen) merk dat dat vaak helpt. Ook zijn we maar gestopt met het dutje in de namiddag want na sprong 5 was het ineens klaar en kan ze aan het einde van de dag 4u wakker blijven 🫣 ik ben erg fan van het 2-3-4 schema

7 maanden geleden

Kijk naar de slaapjes overdag. Wellicht te veel? Of te weinig. Dan worden ze gauw door een teveel aan cortisol en te weinig melatonine wakker. Eerste helft veel slaapdruk. Tweede helft van de nacht is die eraf dus zie je dat ze wakker worden als de dagslaap niet lekker loopt meer of de bedtijd te vroeg kan zijn

7 maanden geleden

Hier hetzelfde, rond 5 uur / half 6. Ze begint dan te kletsen en te brabbelen. Ik laat d'r dan altijd maar, vaak valt ze dan vanzelf weer in slaap. Als ze huilt zou ik er natuurlijk wel naartoe gaan!

7 maanden geleden

Hier helaas ook een hele vroege vogel sinds een kleine week! Zo ergens tussen 4:30/5:30 wakker. Gelukkig brabbelend of spelend met zijn speen, hij huilt dan niet. Zou het niet met een slaapregressie of sprong te maken hebben? Het is opvallend dat er zoveel baby’s uit deze groep dit hebben ☺️ helaas😂 hopelijk is het van korte duur..

7 maanden geleden

Reactie op wensmama.met.pcos

Hier ook rond 5 uur wakker en wilt dan ook niet verder slapen in haar eigen ...
Zie idd ander topic mijn reactie, even kort onze oplossing: - na 9u eerstr dutje vd dag - eerste dutje mag niet langer dan 30-45min - eerste dutje voor 10u wakker worden Dus na 5u toch wel even wachten tot 9u (eenmalig soms even 2 dagen achterelkaar daarna verandert meteen zijn ritme). Ja het is even een ochtend een zeurende baby maar opeens sliep die van ons ook overdag heel goed (normaal hazeslaapjes).

7 maanden geleden

Reactie op Oznr

Zie idd ander topic mijn reactie, even kort onze oplossing: - na 9u eerstr ...
+ Dit mag alleen voor een baby na 5 maanden oud!