23 Reacties
7 maanden geleden
Als onze zoon om half 6/6 uur wakker is en hij geeft om half 8 al het teken dat hij moe is (ogen wrijven, gapen), dan leg ik hem gewoon op bed! Ik luister altijd naar hem, niet hoe het volgens de boekjes zou moeten zijn! 🩵 Maar moet wel zeggen dat hij sowieso 3 dutjes doet op een dag. Soms zelfs 2 😅 Even een voorbeeld, als hij heel vroeg wakker is gaat het meestal zo:
05:30 wakker
07:30-08:45 slapen
Dan wakker tot 12:00 en weer naar bed. Meestal slaapt hij dan 2/2,5 uur.
Soms wilt hij dat laatste slaapje niet meer doen, soms wel. Dat is dan vaak van 16:00-16:45!
7 maanden geleden
Reactie op Danlem
Als onze zoon om half 6/6 uur wakker is en hij geeft om half 8 al het teken ...
Ahh hij slaapt ‘s middags 2/2,5 uur? Wauw!! Dat heeft mijn zoontje nog nooit gedaan🤣 dus dan raak ik helemaal in de knoei met wakkertijden en slaapjes🤣
7 maanden geleden
Ik volg even!
Sinds 3-4 dagen wordt ze tussen 5 en 5.30 wakker.. ben nog beetje zoekende wat we dan het beste kunnen doen.
Tot nu toe geven we haar een klein flesje en zien we dit nog als een “nacht” fles. Ze wilt daarna niet meer in haar eigen bedje slapen, maar valt nog wel in slaap als we haar wiegen en daarna op ons laat slapen.
Misschien toch beter om met haar op te staan, maar dan gaan we op 4 dutjes uitkomen
7 maanden geleden
Reactie op wensmama.met.pcos
Ik volg even!
Sinds 3-4 dagen wordt ze tussen 5 en 5.30 wakker.. ben nog ...
Wij hebben het ook zo gedaan zoals jij zegt. Mijn dochter werd ook een week lang zo vroeg wakker en hebben haar daarna ook weer in slaap gewiegd en tot zeven uur op ons laten slapen. Dit terwijl ze normaal wel zelf in slaap valt. Na 1,5 week wordt ze weer rustig tussen half zeven en zeven wakker!
7 maanden geleden
Ik volg even!
We hebbe hebben trouwens geen fles gegeven. Twee keer gedaan (90cc) maar dan dronk ze om zeven uur maar de halve fles dus was het ritme nog meer zoek!
7 maanden geleden
Ik heb maandenlang met dezelfde probleem rond zitten zoeken. Tot ik op insta wat tip’s las. Ik heb het 1 of 2 x gedaan en het is me echt gelukt.
Ookal is hij rond 5:30 wkkr, ik start met zijn eerste dutje het vroegst om 08:30 liever 09:00. Ik voed dan hem ook iets later tussen 07:30-08:00 ipv 07:00-07:30. Je kan ook elke dag 15min tijd rekken oer keer zodat het gaat verschuiven. Hij wordt nu 06:00-06:30 wakker ipv 05:00-05:30. Soms heeft hij wel eens een dag wnr hij vroeg wakker wordt, maar dat komt weer wanneer hij opeens langer slaapt met zij laatste dutje tond 16u. Ik maak hem dan niet wakker. Als dit gebeurd weet ik dan ook gelijk “ok hij wordt morgen vroeg wakker”. Ik hou me aan een wakkertijd van 2-2,5u trouwens.
7 maanden geleden
Reactie op Oznr
Ik heb maandenlang met dezelfde probleem rond zitten zoeken. Tot ik op inst ...
Werd hij maandenlang vroeg wakker? En hoe laat? Ik ben nu ook steeds 04.45 wakker is mij echt te vroeg. En het heeft bij jou na 1/2 keer al geholpen om hem in de ochtend later op bed te doen dus? En de rest van de slaapjes? Sorry voor alle vragen hoor haha
7 maanden geleden
Wij doen het eerste dutje ook het liefst om 9:00. Als hij zo vroeg wakker is doe ik hem tussen 7 en half 8 in de wagen of draagzak en laat ik hem echt een korte Powernap van 10-15 minuten doen, zodat hij ook weer om 9:00 naar bed kan.
7 maanden geleden
Reactie op Es0492
Werd hij maandenlang vroeg wakker? En hoe laat? Ik ben nu ook steeds 04.45 ...
Nee hoor, we proberen elkaar te helpen hier. Ik heb me echt rotgezocht naar oplossingen omdat mijn baby overdag niet sliep en super vroeg wakker werd.
Bij ons was hetzelfde, maar met wintertijd gingen we een fles geven en ging toen weer een uurtje ongeveer doorslapen omdat het bog dobker was. Hij was toen ook nog klein, pas na 5mnd mag je slaaptraining geven. Toen met zomertijd was het lichter en ging hij nirt meer verder slapen na een fles. Dus heb ik opgebouwd 3 dagen, eerst begon ik met 08:30,08:45 uiteindelijk 9u. Binnen een week veranderde zijn slaapritme. Ook overdag sliep hij met zijn dutjes langer. 5 maanden lang sliep hij overdag namelijk haast niet (4x 30min hazenslaapjes). Ik was zo opgelucht dat met zo een kleine verandering alles veranderde. Nu wordt hij standaard tussen 06:15/06:30 wkkr. En dat is hartstikke normaal, baby’s moeten tussen 6-7u wkkr worden namelijk. Tussedoor (ongvr 1x pw) wordt hij wel eens 5u wkkr, dan wacht ik tot 08:45. Tot hij in bed ligt en in slaap valt is het al 9/9:15u.
7 maanden geleden
Ik houd half 7, 7 uur als ochtend aan, daarvoor nog nacht. Als m'n zoontje rond 5-6 uur wakker wordt geef ik gewoon een halve of hele fles en leg hem weer in bed. Vaak valt hij dan gewoon nog 1-2 uurtjes in slaap.
7 maanden geleden
Reactie op Oznr
Nee hoor, we proberen elkaar te helpen hier. Ik heb me echt rotgezocht naar ...
Oh wat goed top!! Bedankt, ik ga ermee aan de slag ben zo benieuwd 🙏🏻 ergens denk je dan: wat als het bij mij niet lukt😅maar ik kan het proberen. Hem op bed houden na 5 uur terwijl hij nog niet moe is heeft namelijk geen zin, dan wordt hij hysterisch..
7 maanden geleden
Reactie op 2023meisje
Wij hebben het ook zo gedaan zoals jij zegt. Mijn dochter werd ook een week ...
Oh wat fijn dat het maar 1,5 week duurde! Ik hoop dat het bij ons ook iets tijdelijks is… ik breek nu haar eerste flesje op, rond 5 krijgt ze helft en de andere helft rond 7, zodat we een beetje normaal uitkomen op de dag.
Morgen weer eens proberen of ik haar in slaap gewiegd krijgt zonder een flesje, ben ergens bang dat ze er aan gaat wennen
7 maanden geleden
Oh wat fijn dat het maar 1,5 week duurde! Ik hoop dat het bij ons ook iets ...
Ja ze zeggen altijd (geen idee of het altijd zo is, maar bij ons wel) dat als ze niet een hele ochtend fles willen dat de nachtvoeding niet meer nodig is! Wij zijn nu om die reden ook met de 22u fles gestopt omdat ze maar de helft van de fles wilde. Slaapt nu ongevaarlijk van 7 tot half 7 (nog steeds erg vroeg wakker haha, maar beter dan half zes ;))
7 maanden geleden
Reactie op Es0492
Is die van jou niet enorm huilerig? Wanneer je dit deed? Hem langer oplaten ...
Klopt hangerig vooral, daarom gaf ik zijn voeding iets later, je kan ook 2x voeden eenmalig. In de ochtend slaapt hij dan een uur. Normaal slipe hij 30min. En dan de hele dag door dutjes van 30min. Dus daarom even dan maar zo een keer dan hele dag door hazenslaapjes en niet willen slapen. Mijn zoontje sliep echt niet overdag helaas. Als het te zwaar wordt zal ik opbouwen ipv in 1x
7 maanden geleden
Ik volg even!
Ons zoontje wordt ook vaak rond 05:00 wakker en dit zie ik ook wel echt al nachtfles.
Nou valt hij gelukkig vaak tijdens die fles alweer in slaap en kan ik hem weer wegleggen. Dan slaapt hij nog door tot +/- 07:00/07:30.
Overigens hou ik qua slaapjes gewoon altijd zn wakker tijd aan, wat 2/2,5 uur is. Dan maakt het me verder niet uit op hoeveel slaapjes ik uitkom op een dag. We volgen echt volledig hem.
Soms slaapt hij 3uur overdag en soms is hij na 30/40 min. wakker, dus een schema qua specifieke tijden en/of hoeveelheden slaapjes ga ik me echt nog niet aan wagen.