8 Reacties

3 maanden geleden

Je zult nu genoeg reacties krijgen dat het werkt, maar is bij alle baby’s anders! Hier is het ochtenddutje vaak langer dan het middag dutje en ze wordt vaak rond kwart voor zeven wakker.

3 maanden geleden

Dit is idd zo verschillend per baby.. maar is haar wakkertijd in de ochtend dan 3.5/4 uur?

3 maanden geleden

Het klinkt voor mij meer als oververmoeidheid. Maar het kan wel helpen om het ochtenddutje in te korten maar gezien de wakkertijden en het wakker worden in de avond denk ik eerder aan oververmoeidheid. Evt icm met het lange ochtenddutje maar dan zou je eerst de oververmoeidheid kunnen aanpakken en later kijken of het ochtenddutje dan nog ingekort moet worden.

3 maanden geleden

Ja wakkertijd is dan id ochtend 3.5u ofzo stel ze is 5.30 wakker slaapt ze om 9.00 omdat er overal staat niet voor 9.00 aan ochtend slaapje beginnen. Bovendien moet dr oudste naar school gebracht worden..heb t consultatiebureau al benaderd voor advies

3 maanden geleden

Mij klinkt het ook eerder als oververmoeidheid. Je zou kunnen proberen om in de ochtend n overbruggingsdutje toe te voegen. Rond 6.30u/7u en dan maximaal 20min. slapen om vervolgens rond 9u naar bed te gaan voor n slaapje. En dan gewoon lekker laten slapen totdat ze wakker wordt en dan 3u later weer naar bed totdat ze wakker wordt en dan ong. 4u/4,5u laten de nacht in.

3 maanden geleden

Ik laat onze baby van ongeveer 9.00 uur tot max. 10 uur slapen (maak hem soms dus wel eens wakker) en om 13.00 uur is hij dan weer moe genoeg voor het tweede dutje. Die duurt meestal tot 15.00 uur en vervolgens gaat hij om 18.30-19.00 uur naar bed en slaapt dan tot 6.00/6.30 uur. Het is natuurlijk wel zo dat wat voor mijn baby werkt, niet zo jou baby hoeft te werken ☺️ Wat ik wel merk is als hier het ochtenddutje tot 10.30 uur is, het middagdutje heel kort is en hij het dan niet redt tot 18.30 uur. Vandaar dat ik hem soms wakker maak ‘s ochtends.

3 maanden geleden

Reactie op Claire0608

Ja wakkertijd is dan id ochtend 3.5u ofzo stel ze is 5.30 wakker slaapt ze ...
Ja zo fout eigenlijk dat dit overal staat. Ik moest van mijn slaapcoach wel gewoon laten slapen en dit heeft wel geholpen. Hij heeft daarna veel tot half 7/7 uur geslapen. Nu is het meestal wel 6 uur wakker. Maar beter dan 5 uur😅

3 maanden geleden

Reactie op Claire0608

Ja wakkertijd is dan id ochtend 3.5u ofzo stel ze is 5.30 wakker slaapt ze ...
Ja slapen doet slapen moet je maar denken. Ik heb zelf altijd een wakkertijd van 2,5-2.45 en 4 (tenzij het middagdutje kort was). Meestal wordt hij zelf in de ochtend na 45 min wakker maar as hij heel moe is niet. Dan laat ik hem wel slapen. Doordat je baby een korte nacht maakt heb je meteen al een achterstand in slapen van vermoeidheid. Het laatste wat je dan eigenlijk wil is je baby wakker houden want dan bouw je alleen maar meer vervmoeidheid op. En zo stapelt het zich steeds verder op. En het is dan even puzzelen welke wakkertijden goed voor jouw baby werken. Ik weet niet of je baby goed vermoeidheidssignaldn laat zien maar die zou je ook goed in de gaten kunnen houden en daar naar kijken en dan kijken welke wakkertijd daarbij past. En je doet niets verkeerd, want je doet alles met de beste intenties!! Slapen is gewoon een hele ingewikkelde puzzel!