7 Reacties
7 maanden geleden
Wij gaan overal heen met onze kinderen maar snap dat je hier soms beperkt in bent.
Activiteiten:
-Kinderboerij in de buurt
-Naar de bibliotheek leuke boekjes bekijken word ook
regelmatig een dag voorgelezen.
Als je baby al kan kruipen of over een paar maandjes ballorig is dab ook al leuk in de ochtend en nog gratis
-samen naar muziek luisteren goed voor de ontwikkeling
-iets leuks knutselen met de handjes of de voetjes
7 maanden geleden
Reactie op sunny888
Wij gaan overal heen met onze kinderen maar snap dat je hier soms beperkt i ...
Leuk! De kinderboerderij wandelen we al regelmatig heen, hij kan (nog) niet kruipen helaas. Hele leuke ideeën! Knutselen lijkt me heel leuk om te doen alleen stopt hij alles direct in zijn mond, hoe doe jij dit?
7 maanden geleden
Reactie op aflla
Leuk! De kinderboerderij wandelen we al regelmatig heen, hij kan (nog) niet ...
Probeer eens iets te doen met ziplock zakjes.
Als je hier een stuk papier of karton in doet met een paar druppels verf kunnen ze er vervolgens zelf lekker mee 'kliederen' zonder vies te worden of het in hun mond te krijgen. Vaak vinden ze het heel interessant om te zien hoe de verf zich verspreid wanneer ze er op drukken of sabbelen.
Wat ook leuk is, is bijvoorbeeld wat water in een ziplock zakjes met iets erin. Bijvoorbeeld glitters, blaadjes.. of zonder water maar dan rijst, zand.. enz. Zo kunnen ze verschillende structuren ontdekken!
7 maanden geleden
Wat misschien ook leuk is om te gaan zwemmen? Een lesje babyzwemmen of gewoon los recreatief zwemmen.
Als je een zwembad in de buurt hebt.
Vaak ga je dan maar een half uurtje o.i.d. dus dan red je dat wel met een wakker tijd van 2 uur. En wie weet slaapt hij daarna lekker omdat hij moe en rozig is. 😴
7 maanden geleden
En inderdaad vaak boekjes lezen (ook naar de bibliotheek!), muziek luisteren en liedjes zingen. Lekker hem op kleed of in de box laten spelen terwijl jij ernaast zit.
Lekker veel naar buiten en wandelen, slapen ze vaak ook beter van daarna.
Samen boodschappen doen. Soms wat verder weg en even door bijv. Avifauna (daar wonen we vlakbij) of een ander leuk park zoals madurodam of een dierentuin wandelen. (maar dan slaapt hij dus vaak 1 kort dutje in de wagen)
En ik moet zeggen dat ik op een dag ondertussen ook vrij veel tijd kwijt ben aan eten. Mijn zoontje heeft ook een wakker tijd van +/- 2 uur, maar dan moet hij toch vaak een fles. En dan ook nog 1x fruit, 1x groente en soms nog iets van brood of een maisvinger o.i.d tussendoor.
Maar.. mijn zoontje kan wel lang slapen, dus misschien dat het ook daardoor komt dat ik dan in die wakker tijd 'veel' moet doen voor mn gevoel.
7 maanden geleden
Reactie op AmaiyaMaine
En inderdaad vaak boekjes lezen (ook naar de bibliotheek!), muziek luistere ...
Dat van de ziplock zakjes is wel een goed idee, ga ik proberen. Zwemmen wil ik ook maar ik stel het steeds uit hahah, binnenkort maar een keer gaan inderdaad. We doen elke dag samen boodschappen en gaan naar het dorp maar dat is ook altijd weer haasten om voor zijn slaapje thuis te zijn 😂. Eerder sliep hij nog in de kinderwagen maar nu doet hij dat niet meer. Ik heb ook niet echt wat leuks in de buurt en zit niet graag zo lang met hem in de auto, dierentuin enzo doen we op de dagen dat mijn man thuis is.
Ik ben ook redelijk wat tijd kwijt met eten maar niet tussen elk slaapje omdat hij dus zoveel slaapjes doet. Het zou allemaal makkelijker zijn als hij langer zou slapen 😅
7 maanden geleden
Reactie op aflla
Leuk! De kinderboerderij wandelen we al regelmatig heen, hij kan (nog) niet ...
Heerlijk alles lekker ontdekken met de mond. 1 handje vast houden waar het verf op komt bij de pols en dan met de andere hand zijn handje verfen. Ze zijn soms wel erg snel, doekjes alvast klaarleggen om meteen schoon te maken.