23 Reacties

één maand geleden

Gelukkig (hout vasthouden) heeft ons zoontje op een jaar tijd maar 2x ziek geweest snachts waardoor ie wakker werd. Verder sliep ie ook na 1.5 maand volledige nachten door. Ik vermoed dat de Zazu Otto Projector ook wel goed er aan doet. Zodra hij meh doet gaat ie terug aan en kan hij zichzelf weer afleiden om inslaap te vallen. Gebruiken jullie misschien al zoiets? Overdag ander verhaal... we krijgen het hier niet donker genoeg op de slaapkamer door waar de gordijnen precies komen en ramen afplakken vind ik al iets te drastisch 😂 hij slaapt van savonds tussen 20u en 22u (afhankelijk van hoelang zijn slaapje duurde savonds) tot tussen 8u en 10u smorgens (10u eerder als hij om 6u al eens wakker is geweest voor melk). Smiddags is hij zijn slaapjes beginnen overslaan. Nu slaapt ie tussen 15u en 16u tot 18 of 19u. Middagslaapje duurt al best lang dat ie vanaf 13u geïrriteerd loopt maar niet kan slapen. Zodra hij langer dan 30min niet slaapt haal ik hem ook weer weg zodat het er geen speelparadijs wordt en hij echt onderscheid zou kunnen maken tussen wakker zijn in zijn park en slapen in bed

één maand geleden

Bij ons is het een combinatie geweest van fles afbouwen in de nacht (steeds wat minder geven en op een gegeven moment enkel gewoon troosten) en het iets later op bed gaan, al is dit wel weer langzaamaan richting 7 uur/half 8. Verder ging het eigenlijk vrij vanzelf, wanneer je kindje er aan toe is dan komt het vanzelf. Opeens is het zover..

één maand geleden

Bij ons meerdere glow in de dark spenen met knuffeldoekje zodat hij z’n speen niet uit bed kan gooien en hem gelijk weer zelf vindt ‘s nachts als hij wakker wordt.

één maand geleden

Hier sliep ze met 5 weken al de nacht door, toen wel nog om 23u de laatste fles en daarna om 19/20u. Het is vanzelf gegaan, maar tot op dit moment merk ik dat als ze overdag minder dan normaal eet/drinkt er een grotere kans is op ‘‘s nachts wakker worden. Voor al in sprongetjes is de kans nog groter en een hele enkele keer is er nog een fles bij komen kijken. Donkere kamer en veel rust/stilte en een vaste avondroutine heeft er (denk ik, want kan het niet vergelijken natuurlijk) ook bij geholpen. En heel erg letten op de wakkertijden. Maar uiteindelijk denk ik dat ieder kindje het op eigen tempo doet en het vanzelf gebeurd zodra je kindje er aan toe is

één maand geleden

Onze zoon slaapt nu sinds 1 weekje door 👏🏽👏🏽, volgende week wordt hij 1 jaar dus hopelijk blijft het zo. Is inslapen ook lastig? Denk dat het bij ons het meeste heeft geholpen om er niet meer heen te gaan als hij huilt. Het was altijd drama om hem in bed te leggen tot we besloten hem maar te laten huilen tenzij hij echt overstuur werd. We hebben echt even door moeten zetten maar nu gaat hij gewoon rustig slapen als we hem neerleggen. En sindsdien slaapt hij nu door van 19.00-4.30/5.00 laatste uurtje(s) is nog lastig maar voorheen was het wel 3-4x ‘s nachts wakker en huilen. Wat verder heeft geholpen is hem verhuizen naar zijn eigen kamer (hij sliep nog bij ons omdat hij zo vaak wakker was ‘s nachts en ja dit hebben we al eerder geprobeerd maar toen werkte dat niet en was ik echt oververmoeid van elke keer uit bed moeten.) Succes en hopelijk slaapt jullie kindje ook snel wat beter ☺️

één maand geleden

Stoppen met nachtvoedingen en een fijn ritme overdag.

één maand geleden

Ze is naar de ostiopaat geweest toen plakte ze er twee uur achter aan en De kinderopvang was hier de tigger haha. Arme meid was helemaal op maar maakte voor het eerst een lange nacht zonder voeding.

één maand geleden

Speen aan doekje ze was ze altijd kwijt. Ook niet direct voeden eerst anders troosten en in uitzonderlijke gevallen flesje van 90 +3

één maand geleden

Reactie op Mandyx94

Stoppen met nachtvoedingen en een fijn ritme overdag.
Mag ik vragen wat het ritme is 🙈

één maand geleden

Stoppen met borstvoeding, vast routine

één maand geleden

Gestopt met borstvoeding en een papfles geïntroduceerd

één maand geleden

Reactie op Es0492

Mag ik vragen wat het ritme is 🙈
3/3/4 houden we overdag aan, dat was bij 6/7 maanden nog niet zo. Maar toen deden we ook al goed letten op wakkertijden.

één maand geleden

Meer vast voedsel

één maand geleden

Voor iedereen die zegt "nachtvoedingen afbouwen", hoe vul je die momenten in als ze wakker worden? Dat is mijn worsteling op dit moment. Ons dochtertje accepteert vrij weinig andere manieren om in slaap te komen Wordt eerder overstuur en wakker dan dat ze inslaapt Dus ik ben erg benieuwd hoe jullie die overstap maakte naar minder nachtvoedingen

één maand geleden

Reactie op RoEla

Voor iedereen die zegt "nachtvoedingen afbouwen", hoe vul je die momenten i ...
Op een gegeven moment wordt een voeding een slaapassociatie als ze wakker worden in de nacht. In principe hebben ze in de nacht geen voeding meer nodig als ze overdag genoeg binnen krijgen en goed groeien (uitzondering daar). Wij zijn er met 6 maanden mee gestopt. De eerste nacht was hij 20 min onrustig maar heb ik heb getroost door fijn te knuffelen. De nacht daarna sliep hij door.

één maand geleden

Wij doen het 2/3/4 ritme, en bij ons helpt achtergrond muziek. Toevallig tijdens mijn zwangerschap veel naar de Disney sleep lullabies geluisterd en dat werkt tot nu toe nog top. Vooral als hij drukke dagen heeft gehad dan helpt die playlist. Maar je moet ervan houden

één maand geleden

Reactie op RoEla

Voor iedereen die zegt "nachtvoedingen afbouwen", hoe vul je die momenten i ...
Bij mij lukte dit ook nooit, ben echt heel rustig begonnen met afbouwen elke keer wat minder, zit nu op 1.5 schep met 70 cc, morgen dan 1 schep 60cc en dan bijvoorbeeld voor 2 dagen, en dan weer verder afbouwen. Ben benieuwd wat het gaat doen 😅

één maand geleden

Mijn dochter krijgt nog steeds nacht voeding 2 keer, helaas. We hebben hier van alles al geprobeerd, overdag meer voeding, voordat ze gaat slapen een fles, laten huilen.. maar ze blijft net zolang huilen tot dat ze een fles krijgt... iemand tips?

één maand geleden

Verplicht stoppen met borstvoeding omdat productie achteruit liep. Eerste dagen was echt verschrikkelijk en daarna hele nachten doorslapen. Ik was de eerste keer in shock. Na bijna 1 jaar dat ik een hele nacht sliep. Ongelofelijk! Maar mis de nachtvoedingen wel hoor. Ondanks het tekort aan slaap was dat toch een onbetaalbaar moment.

één maand geleden

Een laagje extra aan doen dan de TOG richtlijn 😅 eerste week 1000 keer gecheckt of ze niet te warm was maar blijkbaar is ze een koukleum 😊