23 Reacties

één maand geleden

Reactie op Anoniemlyx

Mijn dochter krijgt nog steeds nacht voeding 2 keer, helaas. We hebben hi ...
Tot 12 tot 18 maanden is een nachtvoeding heel normaal en super goed voor de hersenontwikkeling. In plaats van alles proberen en allemaal gefrustreerd raken hielp het hier het beste om te accepteren dat ze het gewoon nog nodig hebben.

één maand geleden

Tot 10 maanden borstvoeding gegeven. In de nacht gestopt en een flesje gegeven. Deze zijn we langzaam gaan afbouwen. Daarnaast een glow in the dark speen met een doekje eraan.

één maand geleden

Onze dochter heeft nu een paar nachten van 18.30/19.00 uur tot 6.00/6.30 geslapen. Ik ga nog nergens vanuit omdat het nog maar zo kort is🤪 maar dit hebben wij gedaan: In de herfstvakantie ben ik begonnen met de nachtfles afbouwen. Toen ik na een flesje van 150ml in de nacht 2 uur bezig was om haar weer in slaap te krijgen heb ik besloten de nachtfles niet meer te geven. Het was bij ons echt een slaap associatie geworden. Dat was een hele pittige week. Met hele gebroken nachten veel troosten en er zijn best wat traantjes gelaten. Overdag zorgen dat ze voldoende eet, dus dat ze ook echt niet wakker kan worden door trek. Slaap overdag op orde. Maximaal 2,5 uur slaap. Ochtend (rond 9.30) ongeveer 45 min/1uur en in de middag (rond 12.30) ongeveer 1,5 uur. Onze dochter slaapt overdag eigenlijk al heel lang goed en in de nacht was het echt ellende. Stoppen met zo'n fles als het een associatie is, is gewoon niet leuk. Omdat het heel pittig is voor iedereen. Je moet zelf kijken wat bij je past. Vind je het oké als je kindje huilt en hoeveel dan. Blijf je erbij zitten of loop je de kamer uit en ga je na 5 min weer naar binnen om te troosten. Er zijn best wat opties. Succes, hopelijk snel betere nachten! 🍀 Ik ben nu overigens wakker omdat mijn kleuter dorst had😅🙈 dochterlief slaapt sinds 19.15 uur.