16 Reacties

7 maanden geleden

Met een tuitbeker na zijn groente- en fruithapjes. Ook als hij net wakker is van een lang dutje overdag, geef ik hem wat water.

7 maanden geleden

Ik gebruik een normale en een tuit beker. De normale geef ik tijdens het eten en de tuit leg ik bij hem neer als ie speelt. Hoeveel vind ik ook lastig. Ik bied niet meer dan 30 ml aan. Ik wil binnenkort ook gaan beginnen met thee.

7 maanden geleden

Water in een open beker als ik het hem zelf geef en als hij het zelf mag nemen geef ik gewoon zijn melkfles met oortjes aan. Ik geef verder ook enkel maar water als het heel warm is of bij groentenpap. Een open beker zo hier en dan aanbieden is het makkelijkste om op termijn je baby uit gewone bekers te laten drinken. Momenteel door slecht aan te komen in gewicht beperk ik water tot 20ml per dag en is de rest gewoon eens 30+1 aan melk omdat we loze calorie毛n wat willen vermijden.

7 maanden geleden

Ik geef vooral met een normale beker zodat hij dat leert en net als nu hij koorts heeft met een rietjesbeker, zodat hij iets makkelijker meer binnen krijgt

7 maanden geleden

Ik heb tot nu toe een aantal keer water gegeven gewoon in de melkfles. Dan houdt ze m zelf vast (wat ze nog niet met melk doet omdat het dan te zwaar is). Max 20ml eenmalig op een dag. Denk 3 keer per week ongeveer en dan ook na een hapje.

7 maanden geleden

Welke thee geven jullie je kindjes?

7 maanden geleden

Reactie op letsdothis

Welke thee geven jullie je kindjes?
Bij Erica is er "kinderthee" met ingredi毛nten die (zover ik terug kon vinden) allemaal OK zijn voor baby's.

7 maanden geleden

Vandaag voor het eerst gedaan uit een shotglaasje. Hij pakt 鈥榤 zelf aan maar ik blijf 鈥榤 natuurlijk zelf ook vasthouden. Begonnen met een paar nipjes om te wennen. Hij vond het geweldig.

7 maanden geleden

365 graden beker.

7 maanden geleden

Reactie op Djarah

Bij Erica is er "kinderthee" met ingredi毛nten die (zover ik terug kon vinde ...
Bij Erica? Je moet me even helpen, wie of waar is dat馃槀

7 maanden geleden

Uit de fles want de 360graden beker snapt hij nog voor geen bal, die probeer ik wel elke keer maar hij vindt m vooral grappig (al helemaal als ik het probeer voor te doen) en gaat erop kauwen 馃槀 ik laat hem drinken wat hij wil, dat is normaal Max 30cc, maar gister toevallig zelfs 70 (koorts en buikgriep, dus vond het voor die ene keer wel ok茅). Ik geef het alleen bij de fruit en groentehap.

7 maanden geleden

Wij geven een klein beetje water uit de 360 graden beker tijdens zijn vaste hapjes (geprakte groenten/brood). We geven ook af en toe water uit de 360 graden beker als er iets vast zit in zijn keel om het weg te spoelen. We gebruiken de Munchkin beker. Ik leg mijn vinger op het deel van de beker met een gaatje zodat het er makkelijker uitkomt. Hij vindt water drinken heerlijk馃槉

7 maanden geleden

Ik gebruik meerdere bekers met verschillende spenen/manier van drinken. Zo probeer ik hem op meerdere manieren te laten drinken. Sowieso bij elk hapje heb ik wat water erbij staan, hij geeft zelf aan als hij genoeg heeft. En als hij net wakker is geef ik hem ook een paar slokken als hij wil

7 maanden geleden

Ik geef het in een normale beker bij al het 'vaste' voedsel wat hij eet. Dus zn fruithap, groentehap en soms bij een beetje brood o.i.d. Gewoon een kwart bekertje. Hij vind het fantastisch en brengt de beker (met mijn hulp) zelf naar zn mond. Hij neemt ook al goede slokjes. Natuurlijk loopt er wel vaak nog wat naast, maar het is water dus dat maakt mij niks uit 馃檲

7 maanden geleden

Vanaf wanneer mag je thee aanbieden en wat bedoel je met slappe thee

7 maanden geleden

Reactie op Marey

Vanaf wanneer mag je thee aanbieden en wat bedoel je met slappe thee
Sowieso vanaf 6 maanden. Slappe thee weet ik niet, maar het beste kun je een kruidenthee of pure fruit thee geven. Dus zonder cafe茂ne. Maar, onder het jaar geen kaneel, anijs en venkel. En zoethout geloof ik ook niet teveel. Op mn werk (opvang) geven we normale rooibos thee of the fruit infusion thee van Picnic. En dat af en toe als afwisseling met water. En dan natuurlijk goed afgekoeld dus een beetje lauw (of koud).