17 Reacties

2 jaar geleden

Ik denk dat ze inderdaad meer krampjes van kraanwater krijgen door de hoeveelheid kalk dat hierin zit. Ik geef zelf mineraalwater dat ik opwarm (dit kook ik niet eerst). Ze heeft uiteraard nog soms last van krampjes, dat is normaal maar ze gilt het niet meer uit oid en kan er heel goed mee omgaan vind ik zelf

2 jaar geleden

kraanwater altijd is koken. Ik geef deels borst & fles zelf gebruik ik barleduc.. deze kook ik niet, maar verwarm het. Ik merk wel het verschil als ik even geen water voor hem heb en kraanwater gebruik heeft hij er iets meer last van. morgen is hij precies 12weken

2 jaar geleden

Reactie op MyLegacy

kraanwater altijd is koken. Ik geef deels borst & fles zelf gebruik ...
kraanwater hoef je niet te koken hier in nederland. maar alleen koud gebruiken uit de kraan. maar mijn vraag is puur gebasseerd vanwege de krampjes. bedankt voor je reactie 😊

2 jaar geleden

Ik gebruikte bar le duc water tijdens de voedingen, sab simplex, voeding roeren met een vork en de kipkep. Dit hebben de buikkrampjes verminderd en heeft ze bijna geen last meer. Nu doe ik het combineren dus maak ik de flesjes nu wel met kraan water om te kijken of dit weer gaat.

2 jaar geleden

Reactie op Joelle29

Ik gebruikte bar le duc water tijdens de voedingen, sab simplex, voeding ro ...
ja gebruik dit ook allemaal... maar savonds huil ik met hem mee want hij krijst het dan echt even uit van de krampjes. ben nu sinds gisteren het water aan het koken in de hoop dat het minder gaat worden. cb gaf wel aan dat het nu niet super lang meer zal duren omdat zijn buikje bijna gerijpt is dus hou me daar maar aan vast

2 jaar geleden

Wij gebruiken ook hier Barleduc water en voor warm water gekookte. Gaat bij ons erg goed. Want hoorde van meer mensen uit mijn omgeving dat je het beste warm water kan laten koken ipv kraanwater (koud&warm) te gebruiken dus deden wij het ook.✨

2 jaar geleden

De grootste fabel dat koken helpt tegen krampjes. Kramp heeft te maken met of te veel lucht met drinken, te veel voeding in 1x of darm ontwikkeling (los van virusjes etc) Heel vaak zijn te grote voedingen een ding. Geef je fles? Probeer een stapje terug en een fles meer. Dus minder voeding per keer. Wil soms echt wel helpen.

2 jaar geleden

Misschien een gekke vraag, maar welke vitamine druppels gebruik je voor je kleine? Wij hebben Davitamon vitamine D en K gebruikt, maar daar werd onze zoon (nu 16 weken) zó onrustig van. Wij hoorden over dat mogelijk het soort/merk vitaminedruppels daar de oorzaak van kon zijn. We zijn daarom na 1 week overgestapt op Laveen druppels en we hebben geen krampjesperiode gehad. Wat een verademing! M’n man heeft zelf ook de druppels geprobeerd en moest van de Davitamon druppels direct naar het toilet 🙊 hoe bizar!

2 jaar geleden

Reactie op AH1973

De grootste fabel dat koken helpt tegen krampjes. Kramp heeft te maken met ...
toch kook ik sinds het starten van dit topic het water en de krampjes zijn al afgenomen! voornamelijk alleen nog savonds en dan praat ik nog maar over max. 20 minuutjes met tussenpozen. dus of het is toeval of het ligt toch aan het water koken. Cb gaf deze week ook aan dat ze dit vaker horen, dus of het echt een fabel is betwijfel ik, het is alleen niet wetenschappelijk bewezen

2 jaar geleden

Reactie op AH1973

De grootste fabel dat koken helpt tegen krampjes. Kramp heeft te maken met ...
ohja, ik geef fles uit dr browns en na de fles laat ik ook echt even boeren. Minder voeding per keer gaat hem hier écht niet worden. mijn zoon drinkt zijn flessen zowat sinds de geboorte echt leeg, heb al langzaam gedaan met opbouwen. hij is erg lang en zat tot 2 maanden geleidelijk boven de groelijn. nu zit hij er netjes op met 6 kilo en 64cm en geef dus ook gewoon nog 5 flessen ipv 4.

2 jaar geleden

Reactie op L1ndsay

Misschien een gekke vraag, maar welke vitamine druppels gebruik je voor je ...
wat bizar! ik geef idd davitamon. ik geef ze sochtends bij de eerste voeding, merk meestal savonds krampjes. Zou dit dan toch kunnen? ik wilde na dit flesje eigenlijk over gaan op goedkopere van de kruidvat...

2 jaar geleden

Reactie op RoBon

wat bizar! ik geef idd davitamon. ik geef ze sochtends bij de eerste voedin ...
Zou wel kunnen denk ik, dat het tegen de avond in z’n darmen is aangekomen. De Kraamzorg vertelde ons dat het kruidvatmerk veel suikers bevat, daarom zijn wij naar een ander merk gegaan. Qua prijs wel iets duurder per flesje, maar je hebt er ook maar 3 druppels voor nodig in plaats van 10-12. Dus dan valt het in verhouding nog wel mee haha

2 jaar geleden

Reactie op L1ndsay

Ik heb die van Kruidvat op oliebasis en merk ook krampjes in de middag, zou het iets uitmaken qua oliebasis of waterbasis? Weet niet hoe dat met die Davitamon zit, of dat ook oliebasis is? Misschien ga ik die op waterbasis van Kruidvat eens proberen.

2 jaar geleden

Reactie op L1ndsay

Zou wel kunnen denk ik, dat het tegen de avond in z’n darmen is aangekomen. ...
toch staat er bij de ingrediënten zo goed als alles het zelfde?

2 jaar geleden

Reactie op Romy vdw

Ik heb die van Kruidvat op oliebasis en merk ook krampjes in de middag, zou ...
ja davitamon is ook olie, je hebt die van kruidvat ook op waterbasis maar daar zitten volgensmij wel weer allerlei toevoegingen bij

2 jaar geleden

Hier ook enorm veel krampjes gehad door de druppels. Wij gebruiken nu vitakruid. Kruidvat was hels hier

2 jaar geleden

Reactie op L1ndsay

Bij ons hetzelfde. Overgestapt van Davitamon naar Laveen en niks meer aan de hand